АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Експозиційні матеріали

Читайте также:
  1. VI. Матеріали методичного забезпечення заняття
  2. Будівельні матеріали із кераміки
  3. Еластичні відтискні матеріали
  4. МАГНІТНІ МАТЕРІАЛИ I ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
  5. Матеріали судової практики
  6. Надтверді матеріали.
  7. Обладнання і матеріали
  8. Проблеми гармонізації законодавства України з міжнародним правом. Матеріали на-ухово-практичної кнференції (жовтень 1998 р.),- К., 1998,- 446 с
  9. Тампонажні матеріали, їх класифікація
  10. Теоретичні та експериментальні матеріали про природу спричинених потенціалів

У процесі проектування художнього оформлення вибирають засоби ілюстративного оздоблення окремих предметів або їх комплексів: форми, матеріал і колір рамок, конфігурація вітрин і стендів тощо. Основу експозиції складають музейні предмети. Але поряд з ними в якості експозиційних матеріалів нерідко виступають і відтворення музейних предметів і немузейних об'єктів, тобто предмети, спеціально створені для експонування замість музейного предмета або немузейного об'єкта, що мають з ним зовнішню подібність і передають усі його суттєві риси і властивості. Це — копії, репродукції, зліпки, муляжі, моделі, макети, наукові реконструкції, нові звершення, голограми.

Макет — об'ємне художнє відтворення певних історичних подій або окремих пам'яток у зменшеному вигляді. Макети бувають статичні і дійові (показують розвиток певної події). В залежності від того, що вони відтворюють, макети можуть бути:

§ топографічні і ландшафтні — відтворюють певну місцевість, її рельєф;

§ виробничі і технічні — показують різні виробничі процеси;

§ архітектурні і планувальні — відображають вигляд окремих будинків або цілих житлових кварталів чи населених пунктів.

На відміну від макета модель зберігає конструктивні принципи і фактуру оригіналу. Модель — відтворення великого об'ємного оригінального пам'ятника в певному масштабі. Здебільшого моделі відтворюють різні технічні об'єкти, найчастіше машини і механізми. Вони точно передають об'єм, фактуру, колір оригіналу і іноді показують його дію.

Копія — точне відтворення розміру, кольору, форми та інших характеристик певних оригінальних пам'яток; предмет, створений з метою імітації або заміни іншого предмета, виступаючого при цьому в якості першотвору або оригіналу. Копії використовуються як допоміжні матеріали. У етикетці обов'язково зазначається, що даний експонат є копією. Розрізняють два види копій. Один з них — це сучасне відтворення музейного предмета. Другий вид копій — це повторення твори мистецтва, яке виконано автором або іншим художником, у тому випадку, коли копію створює сам автор, її називають авторським повторенням, або реплікою. Копія може відрізнятися від оригіналу по техніці або розмірами, але повинна точно відтворювати його манеру і композицію, на відміну від репліки, в якій другорядні деталі оригіналу можуть мінятися. Копіювання прославлених художніх творів набуло широкого поширення вже у II ст. до н. е. у Стародавньому Римі. Копії другого типу є пам'ятками історії та культури і в якості музейних предметів входять до складу основних фондів музею. Копію живописного, графічного або фотографічного зображення, зроблену друкарським способом, зазвичай в іншому, збільшеному чи зменшеному розмірі, називають репродукцією.

Точно передають вигляд оригіналу зліпки з творів скульптури та декоративно-прикладного мистецтва. Їх отримують шляхом зняття з оригіналу форми — твердої, гіпсової або виконаної з воску, пластиліну та інших пластичних матеріалів — і заливки в неї гіпсу.

Муляж — зліпок з гіпсу, воску, папьє-маше, який точно відтворює розмір і забарвлення оригіналу. Вони можуть бути виконані з оригіналу по точним його обмірюваннях, але іноді створюються за описами або малюнків.

Подіум — невисока підставка вздовж стіни або в центрі залу, яка використовується для демонстрації речового матеріалу великого розміру і ваги (меблі, зразки продукції, великі скульптури тощо).

Після закінчення монтажу нову експозицію обговорюють, затверджують, визначають день її відкриття. Але на цьому експозиційна робота музею не закінчується — продовжується розробка нових тем і робота над подальшим удосконаленням експозиції музею.

Музейні працівники повинні бути тонкими психологами, педагогами, володіти увагою відвідувача, допомогти зрозуміти і засвоїти побачене. Їх робота вимагає постійної уваги до відвідувачів, вивчення їх інтересів, відповідної актуалізації експозицій музею відповідно до наукових відкриттів, нових фактів і знахідок, а також змін у суспільному розвитку загалом. Для полегшення подальшої роботи екскурсоводів, самостійних відвідувачів співробітники музеїв складають путівники, буклети, покажчики.

Кожна експозиція підлягає фіксації фото- чи відеозасобами. Необхідно скласти акт прийняття експозиції та охоронний опис експонатів. Така фіксація — це історія розвитку музейної справи, накопичення досвіду для майбутніх поколінь.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)