АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 12

Читайте также:
  1. VII. Матеріали методичного забезпечення заняття.
  2. VII.1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття.
  3. Для самостійної позааудиторної підготовки до заняття
  4. Для самостійної позааудиторної підготовки до заняття
  5. До практичного заняття № 22
  6. До практичного заняття № 35
  7. До практичного заняття № 43
  8. Друге заняття
  9. Друге заняття
  10. Заняття 1. Поняття та предмет міжнародного економічного права
  11. Заняття 11.
  12. Заняття 16. Правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні

ДРАМАТУРГІЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ

ПЛАН

1. Драматургія Лесі Українки – нове явище в українській літературі. Тематичне і жанрове багатство драм.

2. «Лісова пісня» Лесі Українки — синтез філософських, морально-етичних, соціальних проблем. Жанрово-формальні ознаки твору. Система персонажів. Художня майстерність авторки.

3. Оригінальне трактування світових образів у драмі «Камінний господар». Боротьба активного начала з консерватизмом і закам’янілістю людських душ.

4. Інтерпретація Лесею Українкою біблійного сюжету в драматичних творах «На полі крові», «Одержима». Динаміка боротьби, гострота соціальних конфліктів, Принципи контрастного групування образів.

5. Проблематика морального вибору людини в драмі «Руфін і Прісцілла», структура п'єси, сюжетно-композиційна своєрідність, персонажі та їх функція у тексті.

6. Художня концепція драматичної поеми «Кассандра». Актуальність проблеми «двох правд». Філософське переосмислення традиційного образу Кассандри.

7. Драма «Бояриня» — постановка проблеми національної свідомості. Жанрові ознаки драми. Система персонажів, особливості їх психології та мотивації вчинків.

8. Проблема митця і мистецтва в драматичній поемі «Оргія». Специфіка форми, психологічний світ персонажів.

Завдання:

1. З'ясувати значення літературознавчих термінів: драма, драматична поема, екзистенціалізм, фемінізм, феєрія, фантазія, апокаліптичні мотиви.

2. Законспектувати статті:

1. Франко І. Леся Українка // Франко І. Твори: У 50-ти т. - Т.32. — К, 1981. — С.39-41.

2. Зеров M. Леся Українка // Зеров М. Твори: У 2-х т. — Т.2. —- К., 1990. — С.359-400.

3. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки // Слово і час. – 1991. – №3. – С. 24-27.

Тексти для опрацювання:

Збірки «На крилах пісень», «Думи і мрії», «Відгуки»; поезії «Прокляття Рахілі», «Як я люблю оці години праці», «Твої листи завжди пахнуть зів'ялими трояндами», «Дим», «Напис в руїні», «Мріє, не зрадь». Поеми «Роберт Брюс, король Шотландський», «Віла-посестра», «Давня казка». Драматичні поеми «В катакомбах», «Кассандра», «У пущі», «Лісова пісня», «Руфін і Прісціла», «Камінний господар», «Бояриня», «Оргія».

Література:

1. Агеєва В. Поетеса зламу століть. Творчість Лесі Українки в постмодерній інтерпретації. — К.: Либідь, 1999.

2. Бетко І. Драматична поема «Одержима»: проблема морального максималізму // Дивослово. – 1995. – №2. – С. 19-21.

3. Міщенко Л. Леся Українка // Українка Л. Твори: У 2-х т. — Т.1. — К.: Наук, думка, 1989. — С.5-28.

4. Гундорова Т. Леся Українка: Християнство — екзистенціалізм — фемінізм // СІЧ. — 1996. — №8—9.

5. Гундорова Т Феміністична утопія Лесі Українки // Сучасність. – 1996. – №5. – С.89-97.

6. Давидюк В. Позатекстова міфологічна символіка "Лісової пісні" // Дивослово. – 1994. – №2. – С.6-9.

7. Демська Л. Проблема внутрішньої свободи в драматургії Лесі Українки // Слово і час. – 1998. –.№9-10. – С.54-56.

8. XX вік і «Бояриня». Про «Бояриню» Л.Українки // Слов'янське віче. — 1996. — №2.

9. Євшан М. Проблеми творчості. Леся Українка // Сучасність. – 1996. – №3-4. – С.129-136.

10. Зеров М. Леся Українка // Зеров М. Твори: В 2 т. – Т.2. – К.: Дніпро, 1990. – С.359-401.

11. Історія української літератури к. ХІХ – п. ХХ ст. / Автор. кол.: П.П.Хропко та ін. За ред П.П.Хропка. – К.: Вища школа, 1991. – С.129-153.

12. Історія української літератури к. ХІХ – п. ХХ ст. / За ред. Н.Й.Жук, В.М.Лесина. – К.: Вища школа, 1989. – С.104-125.

13. Криловець А. Драматична поема Лесі Українки «Оргія»: філософія національної честі //Дивослово. – 1996. – №7. – С.6-10.

14. Кулінська Л.П. У світі ідей та образів: Особливості поетики драматургії Лесі Українки. – К.: Дніпро, 1971. – 223 с.

15. Матющенко А. Вибір духовної свободи: особистісна колізія в драматургії Лесі Українки // Слово і час. – 1996. – №4-5. – С.67-71.

16. Семків Р. Апокаліптичні мотиви в поезії Л.Українки // Форум. — 1996. — №1.

17. Павличко С. Л.Українка в контексті модернізму епохи Fin de // Форум. — 1996. — №1.

18. Розумний Я. Український Дон Жуан в «Камінному господарі» // Дивослово. — 1995. — №2.

19. Драй-Хмара М. Бояриня // Дзвін. — 1991. — №2.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)