АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ДРАМА П.КАЛЬДЕРОНА ДЕ ЛА БАРКИ «ЖИТТЯ — ЦЕ СОН»

Читайте также:
  1. Авангардистський живопис: драматизм входження нового в культурний процес
  2. В 70-е годы XIX в. в литературу приходит талантливый поэт и прозаик, драматург и публицист, литературный критик. Назовите его имя.
  3. Вопрос. Гештальт-группы, психодрама, группы встреч.
  4. Городская средневековая драма: духовная (мистерия, миракли, моралите), светская ( фарсы, соти)
  5. Драма V в. до н.э. как литературный жанр.
  6. Драма отечественной психологии
  7. Драма смислу людського існування в філософії екзистенціалізму:
  8. Драматизация (инсценировки, театральные постановки)
  9. Драматичне письменство
  10. Драматургія
  11. Драматургія Есхіла.

ПЛАН

1. Педро Кальдерон де ла Барка як особистість і митець барокової доби. Основні етапи життя і творчості Кальдерона, особливості його світогляду.

2. Жанрове розмаїття творів Кальдерона. Основні теми і мотиви його драматургії.

3. Тематика і проблематика драми Кальдерона «Життя — це сон». Особливості розвитку сюжету та композиції п’єси.

4. Образна система драми «Життя — це сон». Засоби створення образів, їх ідейне навантаження.

5. Художній світ п’єси «Життя — це сон». Особливості символіки. Риси бароко у творі.

Завдання:

Виписати у щоденник читача цитати до характеристики героїв драми Педро Кальдерона де ла Барки «Життя — це сон».

Література

Андроник А.В. Победить в себе зверя // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 1998. — № 11. — С. 21-27.

Василенко М. Честь і обов’язок великого іспанця // Всесвіт. — 2000. — № 7-8. — С. 121-123.

Вороніна М. Педро Кальдерон де ла Барка: парадокси долі // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 5-9.

Кальдерон П. Життя — це сон / Пер. з ісп. // Тема. — 2000. — № 1. — С. 18-124.

Назарець В.М. Блукання людини в гріховному світі // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 11. — С. 27-31.

Наливайко Д.С. Бароко і драма Кальдерона «Життя — це сон» // Тема. — 2000. — № 1. — С. 5-17.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Шепель Ю.О. Митець на тлі доби // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. — 2000. — № 1. — С. 28-30.

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 5

 

БАРОКО В АНГЛІЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ (ДЖ. МІЛЬТОН І ДЖ. ДОНН)

ПЛАН

1. Загальна характеристика англійської літератури XVII століття. Етапи розвитку літератури Англії XVII століття, їх головні особливості, представники.

2. Етапи життя і творчості Дж. Мільтона.

3. Ідейно-художній зміст поем Дж. Мільтона «Втрачений рай» і «Повернений рай». Роль біблійних мотивів у творі. Риси бароко у поемах.

4. Героїчні мотиви у драмі Дж. Мільтона «Самсон-борець». Зображення Самсона та його подвигів.

5. Життя і творчість Дж. Донна. Особливості його метафізичної поезії.

Завдання:

Виписати у щоденник читача цитати до характеристики героїв поем Дж. Мільтона «Втрачений рай» і «Повернений рай» та його драми «Самсон-борець».

Література

Аникст А. Джон Мильтон и его поэма «Потерянный рай» // Наука и религия. — 1976. — № 9. — С. 54-57.

Английская лирика первой половины XVII века. — М., 1989.

Вишницька Ю. Самсон Дж. Мільтона і Пауля Рубенса // Зарубіжна література. — 2001. — № 14. — С. 10.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Чамеев А.А. Джон Мильтон // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 225-241.

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6

ПРОВІДНІ ТЕНДЕНЦІЇ

РОЗВИТКУ РОСІЙСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ XVII СТОЛІТТЯ

ПЛАН

1. Основні тенденції розвитку російської літератури XVII століття.

2. “Повесть о Горе-Злосчастии” – пам’ятник російської літератури XVII століття. Доля невідомого героя з народу, котрий порушив заповіді батька. Проблеми гуманізму й моралі у творі. Зв’язок “Повісті…” з фольклором.

3. “Повесть о Савве Грудцыне” як перший досвід створення російського роману. Поєднання у творі історичної оповіді, любовно-авантюрної новели, церковно-дидактичної легенди та любовно-сімейної повісті. Традиція і новаторство.

4. Церковна реформа XVII століття і “розкіл” російської церкви. Життя і літературна діяльність протопопа Аввакума. “Житие протопопа Аввакума”: ідейно-художній зміст, жанр, стиль твору.

Завдання:

Виписати у щоденник читача цитати до характеристики героїв «Повести о Горе-Злосчастии», «Повести о Савве Грудцыне», «Жития протопопа Аввакума».

Література

Андреанова-Перетц В.П. Исторические повести XVII века и фольклор // Андреанова-Перетц В.П. Древнерусская литература и фольклор. – Л., 1974. – С. 63 – 98.

Алехина П.И. Текстологические заметки к повести Горе злосчастии // Русская литература. – 1991. – №1. – С. 142 – 144.

Буслаев Ф.И. Повесть о Горе и Злосчастии // Буслаев Ф.И. О литературе: Исследования; Статьи. – М., 1990. – С. 164 – 262.

Голованов Я. Аввакум // Голованов Я. Этюды о великом. – М., 1997. – С. 5-8.

Еремин И.П. Русская литература второй половины XVII века // Еремин И.П. Лекции и статьи по истории древнерусской литературы. – Л., 1987. – С. 168-213.

Лихачев Д.С. Повесть о Горе-Злосчастии // Лихачев Д.С. Избр. раб. В 3 т. – Л., 1987. – Т.2. – С. 321 – 342.

Развитие барокко и зарождение классицизма в России XVII – нач. XVIII в. – М., 1989. – С. 27 – 42.

Рогачевская А.Я. Неистовый Аввакум // Литература: Приложение к газ. «1 сентября». – 1995. - № 14. – С. 6.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.)