АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Словами; по-четверте, укріпити промову в пам'яті; по-п'яте, виголосити її з гідністю та

приємністю"1.

Кожний з етапів ораторської діяльності вивчається у відповідному розділі

ораторського мистецтва:

1) інвенція (добір матеріалу);

2) диспозиція (розташування матеріалу);

3) елокуція (словесне вираження);

4) меморія (запам'ятовування промови);

Акція (виголошення промови).

У першому розділі ораторського мистецтва (інвенції) розглядаються аспекти

Розробки предметної царини промови. На цьому етапі оратор повинен визначити свою

Стратегію, сформувати задум промови, розгорнути її тему через підбір відповідного

Матеріалу.

У другому розділі ораторського мистецтва (диспозиції) розглядається структура

Ораторської промови. На цьому етапі оратор повинен організувати матеріал, винайдений у

Процесі інвенції, тобто розчленувати його та забезпечити певну послідовність у промові.

У третьому розділі ораторського мистецтва (елокуції) розглядається виразність

Ораторської промови. На цьому етапі оратор повинен забезпечити ефектність своєї

Промови.

У четвертому розділі ораторського мистецтва (меморії) розглядаються способи

Запам'ятовування промови.

У п'ятому розділі ораторського мистецтва (акції) розглядаються особливості

Безпосередньо публічного виступу оратора перед аудиторією.

Ці розділи ораторського мистецтва утворюють її ядро, оскільки висвітлюють основні

Етапи підготовки та виголошення ораторської промови незалежно від її різновиду. З

Розвитком ораторського мистецтва як певної дисципліни відбувалась систематизація та

Класифікація видів ораторської діяльності. На сьогоднішній день у різних підручниках і

Посібниках з цієї дисципліни подано специфічні рекомендації оратору залежно від типу

Промови. Концепцію ораторського мистецтва, яка пропонується в даному посібнику, можна

Назвати загальною в тому сенсі, що розглядаються найбільш загальні принципи і способи

Підготовки та виголошення публічних промов у різних сферах людської життєдіяльності та

Повсякденному спілкуванні.

У посібнику враховано також головні здобутки двох історичних етапів розвитку

ораторського мистецтва:

• класичної ораторського мистецтва (V ст. до н. е. - середина ХХ ст.),

Засновником якої був давньогрецький софіст Горгій та

• неориторики (середина ХХ ст. - наш час), засновником якої є бельгійський

Вчений X. Перельман.

Таким чином, ораторське мистецтво вивчає ораторську діяльність від задуму

Промови до її публічного виголошення, виявляє прийоми, які сприяють успішності виступу

Оратора перед аудиторією. Саме про це й піде мова в другому змістовному модулі

Посібника.

ЛЕКЦІЯ 31. ІНВЕНЦІЯ

План

Поняття про стратегію оратора

Типи підготовки до публічного виступу

Джерела знаходження матеріалу

Топіка

Інвенція (лат. "inventio" - "винахід") - це розділ ораторського мистецтва, який вивчає

Розробку предметної царини ораторської промови.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)