АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Настільки привабливого, що нічого не може бути приємнішого для людського слуху чи

Читайте также:
  1. Багатовимірність людського буття: співвідношення біологічного і соціального в людині
  2. В) тема абсурду людського існування в філософії А.Камю
  3. Драма смислу людського існування в філософії екзистенціалізму:
  4. Єдність національного та загальнолюдського в українській етнопедагогіці
  5. Значення мікроорганізмів у природі і житті людського суспільства.
  6. Комунікації. Жести детерміновані побудовою людського тіла, однак розвиваються і
  7. Напр_______.: чуєте в лісі гавкання собаки і спів півня – це прикмети людського житла, вказівні
  8. Не бажай дому ближнього твого, не жадай дружини ближнього твого, ні поля його, ні раба його, ні рабині його, ні вола його, ні осла його, нічого, що у ближнього твого.
  9. Організація допомоги учням з порушеннями слуху в умовах загальноосвітньої школи
  10. Природні,соціокультурні та духовні виміри людського життя.
  11. Роль слуху в розвитку людини

Розуму.

Справді, які співи солодші, ніж помірна розмова?

Які вірші доладніші за художнє розташування слів?

Який актор, що наслідує правді, зрівняється з оратором, який захищає її?

А що витонченіше, ніж маса гострих думок? Що чарівніше, ніж пишність слів, яка

Освітлює справу? Що є багатшим за промову, насичену змістом різного роду? Немає такого

предмета, який був би виражений гарно й достойно і не став би надбанням оратора!.. Хто на

Шлях істини настановить полум'яніше, Хто негідників викрає нещадніше, Хто прекрасніше

Уславить благородних? Хто може з такою силою викривати й нищити пристрасті? Хто

Ніжніше потішить у скорботі?

З вимог, які ставить Цицерон до ораторів, видно, що найкращим він вважає оратора

Всебічно розвиненого і поліфункціонального, у красномовстві якого знання поєднувалися б

з мораллю (етосом), обов'язок - із задоволенням від естетичної насолоди: "Найкращий

Оратор є той, хто своїм словом і повчає слухачів, і дає насолоду, і справляє на них сильне

Враження. Вчити - обов'язок оратора, давати насолоду - честь... справляти ж сильне

враження - необхідність".

Зрозуміло, що стати таким оратором непросто. Необхідні не тільки природні дані,

Освіта та виховання, а й талант. Однак що таке талант у розумінні Цицерона? На це великий

оратор відповідає так: "Талант мені потрібен оброблений, як поле, не один раз зоране, а

Двічі й тричі, щоб тим ліпшими й більшими були його плоди; а обробка таланту - це досвід,

це звичка слухати, читати, писати... ". Отже, талант оратора - це велика праця над

Удосконаленням свого власного мовлення, це постійний пошук чогось нового у сфері

Риторики, адже яким би майстерним не був оратор, кожна проголошена промова - вже за

Його плечима і, як би не спиралася на попередню наступна промова, вона мусила мати вже

Щось своє, нове: в темі чи ідеї, повороті думки, логічних ходах, міркуваннях, аргументах,

Зустрічних спростуваннях, словесних засобах чи несподіваних фігурах. Тому що

"ораторське мистецтво не може бути жалюгідним і блідим, а повинне бути приємним і

Розцвіченим найрізноманітнішими предметами, тому гарному ораторові слід багато про що

Почути, багато чого побачити, багато чого осмислити і засвоїти, а також багато чого

перечитати...".

Цицерон, передаючи свій досвід ораторської діяльності учням (бо кожний

Пристойний оратор в античному світі мусив мати і мав послідовників), розкривав процес

Підготовки промови, наголошуючи на тому, що оратор має робити і в якій послідовності на

кожному етапі:

• по-перше, він [оратор] повинен підібрати зміст для своєї промови;

• по-друге, розташувати знайдене по порядку, зваживши й оцінивши кожен

доказ;

• по-третє, одягти й прикрасити все це словами;

• по-четверте, зміцнити промову в пам'яті;

• по-п'яте, виголосити її достойно й приємно.

Далі Цицерон розповідав, як він проходив ці етапи: "...я дізнався і зрозумів, що перш

Ніж розпочати справу, слід на початку промови схилити слухачів на свою користь, далі


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)