АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Українська проза другої половини XX століття. Факультет української філології та соціальних комунікацій

Читайте также:
  1. XVIII ст., з одного боку, - століття, в якому Україна втратила політичну автономію, а з іншого, відбувся розквіт української культури, яка йшла в ногу з Європою.
  2. Англійська література ІІ половини ХХ століття
  3. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  4. АРХІТЕКТУРА Й ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVIII ст.
  5. Борисова А. Змеев столб. – М. : Эксмо, 2014. – 384 с. – (За чужими окнами. Проза М. Метлицкой и А. Борисовой).
  6. В 70-е годы XIX в. в литературу приходит талантливый поэт и прозаик, драматург и публицист, литературный критик. Назовите его имя.
  7. В роки Другої Світової війни (1939 - 1945)
  8. В) у 90 роки ХХ століття.
  9. Д) проаналізувати політичну програму та діяльність ОУН під час Другої світової
  10. Діяльність УПА після завершення Другої світової війни
  11. До минулого століття в структурі переважало вугілля – тепер нафта
  12. Друга половина XX століття

ДЗ «ЛУГАНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА»

Факультет української філології та соціальних комунікацій

Кафедра української літератури

Та методики її викладання

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Для самостійної підготовки з історії української літератури

ХХ століття для студентів IV курсу, спеціальностей

«Українська мова і література. Мова і література (англійська)»

Викладач: В. Г. Фоменко

ЛУГАНСЬК – 2014

МОДУЛЬ І

Поезія другої половини ХХ – початку ХХІ століття

Заняття № 1

Образний світ поетів-шістдесятників

План

1. Поетичний рух в українській літературі 60-х років XX ст.

2. Особливості поезій В. Симоненка, Д. Павличка, М. Вінграновського: тематика, проблематика, поетика.

3. Поетичне осмислення явищ буденного життя у творах І. Драча („Балада золотої цибул”, „Дві сестри”, „Балада про дядька Гордія”, „Етюд про хліб” та ін.).

4. Осмислення проблеми людини в поемі І. Драча „Чорнобильська мадонна”: композиція твору, поетика.

5. Філософія поразки в романі Ліни Костенко „Берестечко”.

6.Історія створення роману. Битва під Берестечком: історична правда й художній вимисел.

7.Сюжетно-композиційна єдність роману, особливості модифікації жанру, конфлікту.

8.Образ Богдана Хмельницького в рецепції Ліни Костенко в романі „Берестечко”:

– психологічний стан гетьмана після поразки під Берестечком;

– пояснення Богданом Хмельницьким причин поразки козацького війська під Берестечком, коментар у творі.

Питання для обговорення й завдання

1. Опрацюйте рекомендовану літературу.

2. Вивчіть два вірші напам’ять (на вибір).

3. Визначте проблематику твору. Доберіть цитати, які б ілюстрували зазначені проблеми:

Аспект Цитати
Відносини із сусідами  
Людина і влада  
Проблема державності українського народу, комплекс меншовартості  
Любов до батьківщини  
Питання мови  
Міжусобиці між козацькою старшиною  

 

4. У чому полягає „філософія поразки”? Як сам гетьман ставиться до поразки під Берестечком? Які уроки він отримує з цієї битви?

5. Сформулюйте авторську філософію Ліни Костенко, як вона висловлюється в романі. Чи можемо ми вважати, що вустами Богдана Хмельницького авторка висловлює свою філософську й життєву концепцію?

6. Опрацюйте статтю Жулинського М. “Лицарство духа” і дослідіть духовну, загальнолюдську, національну, соціальну, особистісно-індивідуальну мотивацію вчинків Богдана Хмельницького в рецепції Ліни Костенко.

Література

1. Брюховецький В. С. Ліна Костенко: Нарис творчості / В. С. Брюховецький. – К.: Дніпро, 1990. – 262 с.

2. Барабаш С. Поетична історіософія Ліни Костенко: безсмертя духу / С. Барабаш. – Кіровоград: ТОВ „Атлант”, 2003. – 79 с.

3. Гончар О. Витязь молодої української поезії / Олесь Гончар // Симоненко В. Лебеді материнства. – К., 1981. – С. 5 – 10.

4. Дзюба І. Пишеться „Велика книга нашого народу”… / І. Дзюба // Л. Костенко. Берестечко: історичний роман. – К.: Либідь, 2010. – С. 185 – 205.

5. Жулинський М. Лицарство духа / М. Жулинський // Вітчизна. – 2002. – № 3 – 4. – С. 2 – 5.

6. Зборовька Н. Шістдесятники / Ніла Зборовська // Слово і час. –1999. – № 3. – С. 75 – 80.

7. Ільницький М. І. Драч. Нарис творчості / М. І. Ільницький. – К., 1986. – 221 с.

8. Історія української літератури XX ст.: у 2-х кн. / за ред. В. Г. Дончика. – К., 1998. – Кн. 2. – С. 120 – 142, 162 – 167.

9. Кириленко Н. І. Історичні події та герої в художньо-поетичному відтворенні Ліни Костенко: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук: спец. 10.01.01 „Українська література” / Н. І. Кириленко –Дніпропетровськ, 1999. – 19 с.

10. Кодак М. Неопалимої книги скрижаль / М. Кодак // Київ. – 2000. – № 3 – 4. – С. 127 – 131.

11. Костенко Л. Берестечко: історичний роман / Ліна Костенко. – К.: Либідь, 2010. – 232 с.

12. Літературознавчий словник-довідник / авт.: Р. Т. Гром’як, Ю. І. Ковалів та ін. – К.: Академія, 1997. – 752 с.

13. Лощинська Н. Ідейно-тематичний перегук поезії 20-х – 60-х рр. XX ст. як втілення генетичної спадкоємності ренесансних поколінь / Н. Лощинська // Літературознавчі обрії: праці молодих учених України. – К., 2000. – Вип. 1. – С. 85 – 90.

14. Мариняк Р. Історіософія поезії Ліни Костенко: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук: спец. 10.01.01 „Українська література” / Р. С. Мариняк. – Х., 2005. – 19 с.

15. Медвідь В. Шістдесятництво: міф і реальність / В’ячеслав Медвідь // Кур’єр Кривбасу. – 1997. – № 79 – 80. – С. 131 – 139.

16. Медвідь Л. Шістдесятництво: Філософія та естетика опору / Леся Медвідь // Молода нація. – 2000. – № 3. – С. 103 – 123.

17. Неврлий М. Слов’янський контекст шістдесятництва / Микола Неврлий // Сучасність. – 2000. – № 1. – С. 101 – 109.

18. Никанорова О. Поезії одвічна висота: літературно-критичні статті / О. Никанорова. – К., 1986. – 348 с.

19. Панченко В. Богдан Хмельницький. Катарсис / В. Панченко / Костенко Л. Берестечко: історичний роман. – К.: Либідь, 2010. – С. 207 – 217.

20. Пахльовська О. Українські шістдесятники: філософія бунту / Оксана Пахльовська // Сучасність. – 2000. – № 4. – С. 65 – 84.

21. Сверстюк Є. Шістдесятники і захід / Євгеній Сверстюк // Українське слово. Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ століття: у 4-х кн. – К., 2003. – Кн. 4. – С. 280 – 289.

22. Ромащенко Л. Минуле – урок для сучасності, проекція на майбутнє (Роздуми над новим романом Ліни Костенко „Берестечко”) / Л. Ромащенко // Укр. л-ра в загальноосвітній школі, 2000. – № 5. – С. 44 – 50.

23. Тарнашинська Л. Українське шістдесятництво: аберація явища у постмодерному прочитанні / Л. Тарнашинська // Слово і час. – 2006. − № 3. – С. 74 – 86.

24. Тарнашинська Л. Українське шістдесятництво: профілі на тлі покоління: (історико-літературний та поети кальний аспекти) / Л. Тарнашинська. – К.: Смолоскип, 2010. – 632 с.

25. Ткаченко А. „Народ шукає в геніях себе” / Анатолій Ткаченко // Слово і час. – 1990. – № 3. – С. 5 – 6.

26. Шпиталь А. „Немає часу на поразку”. Новий історичний роман Ліни Костенко – діагноз нашому теперішньому суспільству / А. Шпиталь // День. – 1999. – № 198. – С. 7 – 8.


Заняття № 2

 

ПредставникиНью-Йорської групи”

(Емма Андієвська, Ю. Тарнавський)

План

1. Виникнення, філософсько-естетичні засади, стильові особливості поетів Нью-Йоркської школи.

2. Сюрреалістичне світобачення, ірраціональна логіка, імпульсивність викладу, багатоплощинність метафори в поезії Е. Андієвської („Народження ідола”, „Риба і розмір”, „Кути опостінь”, „Первні”, „Базар”, „Пісні без тексту”).

3. Фіксація музичного ритму світотворення в поезії 80-х років („Кав’ярня”, „Спокуси святого Антонія”, „Вігілії”, „Архітектурні ансамблі”).

4. Тире як художній прийом, герметичний знак смислової загадки тексту Е. Андієвської. Абстрактне і конкретне в її поезії.

5. Ю. Тарнавський. Досягнення джерела духовного прозріння через „розпредмечення” світу, звільнення від природних зв’язків.

6. Макабричність образів у поезії Ю. Тарнавського. Збірка „Поезії про ніщо і інші поезії на цю саму тему”.

Питання для обговорення й завдання

1. Опрацюйте рекомендовану літературу.

2. Проаналізуйте одну із запропонованих поезії (на вибір), дослідивши особливості стилю письменника.

3. Укладіть літературну сильвету про інших митців Нью-Йоркської групи (за вибором: про Б. Бойчука, Женю Васильківську, Віру Вовк, Патрицію Килину,
Б. Рубчака, Мойсея Фішбейна, Олега Зуєвського, Романа Бавовала та ін.). Підготуйтеся до її захисту.

4. Підготуйте для відповіді опорну таблицю „Особливості поетики шістдесятників і представників Нью-Йоркської групи: порівняльний аспект”, ілюструючи прикладами з власне підібраних поезій.

Аспект порівняння Шістдесятники Нью-Йоркська група
Час створення    
Представники    
Світогляд    
Джерела творчості    
Особливості письма    

5. Вивчіть одну поезію напам’ять.

Література

1. Бойчук Б. Декілька думок про Нью-Йоркську групу і декілька задніх думок / Б. Бойчук // Сучасність. – 1992. – № 4. – С.13-24.

2. Жулинський М. „І в серце врізалося слово” / Микола Жулинський // Бойчук Б. Третя осінь. – К.: Дніпро, 1991. – 234 с.

3. Грабович Г. Велика література / Г. Грабович // Сучасність. – 1986. – № 7 – 8. – С. 46 – 80.

4. Моренець В. Слово, що випало з мовчання філософів / Володимир Моренець // Слово і Час. – 1997. – № 4. – С. 27.

5. Моренець В. Суверенне самовираження мистців / Володимир Моренець // Сучасність. –1997. – № 7. – С. 50 – 51.

6. Рябчук М. Ангели – не тексти / М. Рябчук // Критика. – 1997. – Ч. 2. – С. 57 – 69.

 


 

МОДУЛЬ ІІ

Українська проза другої половини XX століття

Заняття № 3


1 | 2 | 3 | 4 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.)