АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Чекаю воскресіння мертвих

Читайте также:
  1. БЕСІДА ПРО ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ
  2. БЕСІДА ПРО ВСЕЗАГАЛЬНЕ ВОСКРЕСІННЯ МЕРТВИХ
  3. Воскресіння з мертвих
  4. СВЯТО ПАСХИ - СВІТЛЕ ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ

В одинадцятому члені Символу віри говориться про всезагаль-не воскресіння мертвих, яке настане при закінченні існування на­шого світу.

Воскресіння мертвих, на яке ми чекаємо, станеться одночасно з другим і славним пришестям Господа нашого Ісуса Христа і поля-гатиме у тому, що тіла усіх померлих з'єднаються зі своїми душа­ми й оживуть.

Віра у воскресіння мертвих була виражена Авраамом при жерт­воприношенні сина його Ісаака (Див.: Євр. 11, 17); Іовом у тяж­ких його стражданнях: "Та я знаю, що мій Відкупитель живий, і останнього дня Він підійме із пороху цю шкіру мою, яка розпа­дається, й у плоті своїй я Бога побачу" (Іов. 19, 25-26); проро­ком Ісаєю: "Померлі твої оживуть, воскреснуть мертві тіла. Про­будіться і торжествуйте, ви, повергнуті в порох, бо роса Твоя - це роса рослин, і земля викине мертвих" (1с. 26, 19).

Пророк Єзекиїль споглядав саме воскресіння померлих у видінні поля, засіяного сухими кістками, які з волі Духа Святого з'єднались одна з одною, покрилися тілом і одухотворилися духом (Див.: Єз. 37).

Сам Ісус Христос не раз говорив про воскресіння мертвих: "Істин­но, істинно кажу вам, що настане час, і нині вже є, коли мертві по­чують голос Божого Сина, і, почувши, оживуть" (Ін 5, 25). "Не дивуйтесь цьому, бо настає час, коли всі, хто в гробах, почують го­лос Сина Божого; і вийдуть ті, хто творив добро, у воскресіння життя, а хто чинив зло, - у воскресіння Суду" (Ін 5, 28~29).

"Хто їсть мою плоть і п'є Мою кров, той має життя вічне, і я воскрешу його в останній день" (Ін 6, 54).

Відповідаючи невіруючим саддукеям на їхнє запитання про вос­кресіння мертвих, Ісус Христос сказав: "Помиляєтесь, не знаючи ні Писання, ні сили Божої. А про воскресіння мертвих, невже не читали ви сказаного вам Богом: "Я Бог Авраама, і Бог Ісаака, і Бог Якова. Бог не є Бог мертвих, а живих" (Мф 22, 29, 31, 32).

Апостол Павло говорить, що Христос воскрес із мертвих, первісток серед померлих. Бо як смерть через людину, так через людину і воскресіння мертвих. Як в Адамі усі вмирають, так у Христі всі оживуть (Див.: 1 Кор. 15, 20, 21, 22).

У момент всезагального воскресіння тіла померлих людей зміняться, за єством своїм тіла будуть ті самі, які ми тепер маємо, але за якістю відрізнятимуться від нинішніх: вони будуть духовні - нетлінні і безсмертні. Зміняться тіла також і тих людей, які бу­дуть ще живими у час другого пришестя Спасителя. Апостол Пав­ло каже: "Сіється тіло душевне, встає тіло духовне... не всі ми помремо, але всі змінимось; раптом, в одну мить, при останній сурмі; бо засурмить, і мертві воскреснуть нетлінними, а ми (зали­шившись живими) перемінимось" (1 Кор. 15, 44, 51, 52).

Відповідно до переміни самої людини зміниться й увесь види­мий світ, а саме: з тлінного перетвориться на нетлінний.

Стан душ людей, померлих до всезагального воскресіння, не однаковий. Так, душі праведних знаходяться на початку вічного блаженства, а душі грішників - на початку вічних мук. Такий стан душ померлих визначається на особистому суді, який відбу­вається після смерті кожної людини. Це ясно видно з притчі Гос­пода Ісуса Христа про багатого і Лазаря (Див.: Лк 16, 19~31). На це ж указує й апостол Павло, який каже: "...маю бажання визволитися (померти) і бути з Христом, бо це незрівнянно кра­ще" (Фил. 1, 23).

Смерть має важливе значення в житті кожної людини, вона є межею, якою закінчується час подвигів і починається час відпла­ти. Але оскільки особистий суд є не остаточний, то і душі грішних людей, які померли з вірою в Христа і розкаянням, можуть отримати полегшення в стражданнях загробних і навіть цілком звільнитися від них за молитвами Церкви, а також через бла­годіяння, здійснювані за них живими, а особливо через принесен­ня за них безкровної жертви тіла і крові Христової. З цією метою і встановлено у православній Церкві поминання спочилих, яке завжди здійснювалося від самих часів апостольських. Це видно і з першої християнської літургії св. ап. Якова: в ній поминання спочилих складає одну з головних частин її.

Св. апостол Іоан каже: "Коли хто бачить свого брата, який грішить гріхом не на смерть, то нехай молиться, і Бог дасть йому життя" (1 Ін 5, 16).

Св. апостол Павло в Посланні до єпископа Тимофія пише: "Отже, передусім благаю чинити молитви, моління, прохання, подяки за всіх людей, за царів і за всіх, які начальствують, щоб провадити нам життя тихе й безтурботне, у всякому благочесті і чистоті, бо це добре і угодне Спасителеві нашому Богу, Який хо­че, щоб усі люди спаслися і досягли пізнання істини" (1 Тим. 2, 1-4).

Св. апостол Яків говорить: "Признавайтесь один одному в провинах і моліться один за одного, щоб вам зцілитися, бо бага­то може щира молитва праведного" (Як. 5, 16).

Якщо слід молитися за живих, то необхідно молитися і за по­мерлих, бо у Бога немає мертвих: у Бога всі живі. Сам Господь Ісус Христос сказав: "Бог же не є Бог мертвих, а живих. Бо в Нього всі живі" (Лк 20, 38).

Св. апостол Павло писав християнам: "А чи живемодля Господа живемо; і чи вмираємо — для Господа вмираємо; і тому чи живемо, чи вмираємо — завжди ми Господні" (Рим. 14, 8).

Ще у Старому Завіті молилися за померлих. Так, наприклад, пророк Варух молився за померлих, кажучи: "Господи Вседержи­телю, Боже Ізраїля! Вислухай молитву за тих в Ізраїлі, що по­мерли, і синів їхніх, які згрішили проти Тебе... Не згадуй не­правди батьків наших" (Див.: Вар. З, 4—5).

Іуда Маккавей молився і приносив жертву за полеглих воїнів (Див.: 2Мак. 12, 39-45).

Вчення про поминання померлих ґрунтується як на Святому Писанні, так і, особливо, на Священному Переданні.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)