АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Основи образотворчої грамоти

Читайте также:
  1. VІ. ПРАВОВІ І НОРМАТИВНО – ТЕХНІЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
  2. А. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ
  3. Азотисті основи як складові компоненти нуклеїнових кислот
  4. АЛГОРИТМ РОБОТИ НАД ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИМИ ЗАВДАННЯМИ З КУРСУ «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ТРЕНІНГУ»
  5. Б. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА
  6. Біохімічні основи визрівання м’яса
  7. Гігієнічні основи здорового способу життя
  8. Гігієнічні основи масажу
  9. Гігієнічні основи навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі (гігієнічні вимоги до посібників, розкладу уроків, структури уроку та організації його проведення)
  10. Гігієнічні основи навчально–виховного процесу в загальноосвітній школі (гігієнічні вимоги до розкладу уроків, структури уроку та організації його проведення).
  11. Гігієнічні основи режиму дня
  12. діяльності в період навчання грамоти

Малюнок

Методичні рекомендації, спрямовані на формування об’ємно-просторового мислення для студентів

Спеціальності «Конструювання та моделювання одягу»


Вступ

Фахівець, що безпосередньо бере участь в створенні одягу, взуття,

шкіргалантерейних виробів, в цілому костюма, як частини навколишнього гармонійного наочного середовища, зобов'язаний бути естетично грамотним. З цією метою в підготовці інженерів-технологів і інженерів-конструкторів швейного, взуттєвого, шкіряно-галантерейного виробництва передбачена художня дисципліна «Малюнок». Предмет, разом з іншими учбовими дисциплінами, такими як нарисна геометрія, технічне креслення, конструювання одягу і взуття, виконує велику роль у формуванні об'ємно-просторового мислення, необхідного в практичній діяльності дизайнера і конструктора.

Малюнок – один із засобів пізнання навколишнього світу. Логіка малюнка будується на логіці мислення, примушує свідомість моделювати дійсність, виробляти навики, що координують роботу ока, мозку, руки. Для розвитку об'ємно-просторового мислення майбутньому інженерному працівнику необхідно розглядати, вивчати і всесторонньо аналізувати форми мальованого предмету, пізнавати його структуру і конструкцію, не обмежуючись лише зовнішнім сприйняттям, створювати перспективне зображення предмету на основі представлення його початкових ортогональних видів і розрізів.

Учбовий малюнок ставить свою за мету вивчення правил і прийомів зображення об'ємних форм і просторів на площині. Основою навчання є малювання з натури. Для того, щоб зображати те, що ти бачиш, потрібно спочатку навчитися бачити усвідомлено, виділяючи характерні риси натури, особливості її сприйняття. Образотворча грамота має на увазі сукупність знань і навиків, одержаних в результаті вивчення основних положень образотворчого мистецтва. Реалістичний малюнок на перше місце ставить об'єктивне зображення натури, обумовлене загальними для всіх людей законами сприйняття. Для інженера-конструктора і інженера-технолога малюнок, нарівні з креслення, стає засобом професійного спілкування.

Основна задача курсу «Малюнок» полягає в тому, щоб дати майбутньому фахівцю основу для вільного, всесторонньо осмисленого вирішення конструкторсько-технологічних задач, що стоять перед інженером взуттєвого, шкіргалантерейного і швейного виробництва, сформувати художній смак, дати майбутнім фахівцям знання і професійні навики в малюнку і підготувати їх до плідної спільної роботи з художником.

Анотація

Навчально-методичний посібник з малюнка містить теоретичні відомості про прийоми малювання різних предметів, виконання натюрмортів, методи і канони малювання людини з натури. На прикладі малювання геометричних тіл показана можливість придбання і вдосконалення навиків малювання, необхідних для творчої діяльності інженерів (конструкторів і технологів) у області індустрії моди.

Допомога необхідна для практичної роботи студентам, що вивчають конструювання і технологію швейного і взуттєвого виробництва у вузах, коледжах і ліцеях, а також студентам, що вивчають дисципліну «Малюнок» на інших дизайнерських спеціальностях.

Ключові слова

Малюнок, композиція, лист паперу, олівець, зображення, окомір, пропорції, ескіз, лінія, перспектива, геометрична фігура, фігура людини.

 

Робота № 1

Основи образотворчої грамоти

Мета роботи: вивчення основ образотворчої грамоти, оволодіння навиками виконання простого олівцем малюнка.

Завдання

1. Вивчити методику виконання простого олівцем малюнка

2. Вивчити поняття композиції листу, пропорцій і зв'язків в малюнку.

3. Виконати вправи, що розвивають окомір.

4. Виконати малюнки простих геометричних фігур.

Матеріали і інструменти: олівці різної твердості, папір формату

А3 – А4, гумка, кнопки, мольберти.

Література:

1. Пармон Ф.М., Кондратенко Т.П. Малюнок і графіка костюма. – М., 1987. – З. 20 – 39.

2. Секачева А.В., Чуйкина А.М., Піменова Л.Г. Малюнок і живопис. – М., 1983.

3. Тіхонов С.В., Демьянов В.Г., Подрезков В.Б. Малюнок. – М., 1983.

4. Дейнека А. Учитесь малювати. – М., 1961.

Методичні вказівки

1. Викладач пояснює, як необхідно підготуватися до занять по малюнку: як підготувати мольберт, олівець, лист паперу і т.д.

Для виконання малюнка використовуються різні матеріали: олівці, сангіна, вугілля, пастель, фломастери, чорна акварель, кольорова крейда, туш, а також кисть, пір'я, гумка.

1.1. Основним інструментом для виконання графічних робіт є прості графічні олівці. Цангові або іншого роду олівці не годяться. При малюванні олівцем слід мати відразу декілька заточених олівців різної м'якості (М – 5М). Для нарисів використовують олівці з м'яким графітом (4М – 6М), що дає соковиту лінію. Для виконання тонових малюнків застосовують олівці з твердішим графітом (ТМ, М, 2М), що дозволяє добитися точної передачі форми за допомогою світлотіні. Олівець повинен бути заточений у вигляді конуса. Заточувати олівці для роботи слідує так, щоб графіт був довгим і тонким, і щоб їм можна було провести лінію різної товщини: тонкі – гострим кінцем, а ширші – бічною поверхнею графіту. Дерев'яну оправу сточують на 25 – 30 мм, графіт оголяють на 8 – 10 мм. Малювати олівцями, сточеними більш ніж на половину, не слідує. Довжина олівця повинна бути не менше 10 – 12 см.

1.2. Для видалення з паперу помилково проведених ліній і для висвітлення потрібних місць користуються гумкою. Гумка, що використовується в роботі над малюнком, повинна бути м'якою. Прямокутну гумку слід розрізати по діагоналі так, щоб вийшов гострий кінець. Гострим кутом гумки стирають непотрібні лінії і видаляють невеликі плями. Помилкові лінії стирають після того, як будуть проведені правильні лінії.

1.3. Папір для роботи олівцем повинен бути достатньо гладким, щоб витримувати багатократне стирання гумкою. Папір прикріплюють до мольберта кнопками. Папір, тобто площина, на якій розташовується малюнок, необхідно розташовувати перпендикулярно направленому в середину формату погляду малюючого (див. малюнок 1). При такій умові малюнок буде видний без спотворень. При горизонтальному розташуванні площини листу працюють стоячи або ставши колінами на стілець.

Малюнок 1 – Положення очей малюючого: а – правильне; б - неправильне

1.4. Велике значення має правильне положення руки при малюванні. При роботі на похилій дошці над малюнком великого розміру олівець треба тримати так, щоб зверху він притискався великим пальцем руки, а знизу дотримувався всіма чотирма або вказівним і середнім. Під час малювання олівець повинен знаходитися під гострим кутом до паперу, як показано на малюнку 2.

2. На наступному етапі викладач пояснює і показує техніку виконання простого олівцем малюнка, композиційного рішення листу, пропорцій і зв'язків в малюнку.

2.1. Під композиційним рішенням листу мається на увазі грамотне розміщення зображення на заданому форматі паперу. Композиційний центр малюнка може зміщуватися, виходячи із смислового навантаженя.

2.2. Пропорції (співвідношення, совимірювання) – це співвідношення частин цілого між собою і цілим.

2.3. Лінійні пропорції – співвідношення висоти і ширини предмету, а також співвідношення лінійних розмірів частин між собою і предметом.

3. На даному етапі заняття викладач наводить приклади виконання вправ на окомір (див. малюнок 3).

Малюнок 2 – Положення руки і олівця при малюванні: а – при роботі над меленьким малюнком; би – при роботі над великим малюнком на похилій дошці; у – при малюванні під гострим кутом до паперу; г – неправильне положення руки

3.1. Окомір – здатність визначати відстані на око. Окомір виховується в процесі роботи способом наочного визначення пропорцій. Точний окомір і уміння проводити різні лінії і штрихи поступово приходять при виконанні натурних малюнків.

Малюнок 3 – Лінії для тренування руки малює, що починає

3.2. Головна вимога учбового малюнка – точність передачі натури, правильне визначення розмірів моделі і її доданків. Це досягається вихованням окоміру і є однією із задач правильної постановки ока. При цьому важливий розвиток окоміру для визначення відстаней і розмірів предметів в просторі.

4. Студенти, засвоївши навики роботи над малюнком, виконують малюнки простих геометричних форм. При цьому студентом розв'язуються наступні питання:

1) Яким чином розмістити лист на мольберті: вертикально або горизонтально? Порівнюючи загальні розміри об'єкту зображення – висоту і ширину, визначають, якої більше, і відповідно розміщують лист горизонтально або вертикально.

2) Визначити співвідношення зображення і полів листу.

3) Добитися рівноваги розташування малюнка на листі паперу.

Вправи

Виконати малювання ліній для тренування руки малює, що починає (малюнок 3).

Вправа 1. Провести декілька горизонтальних ліній, підсилюючи натиск олівця на папір. Повинні вийти 3 види ліній: тонкі, середні, товсті.

Вправа 2. Провести декілька вертикальних ліній, лінії повинні бути прямі.

Вправа 3. Провести вертикальні і горизонтальні лінії через задану крапку,

Вправа 4. Провести похилі лінії через дві крапки.

Вправа 5. Виконати розчленовування ліній на рівні відрізки – на 2, 3, 4, 5 частин, а також в пропорціях 1:2, 2:3 і т.д. Лінії ділять на відрізки на око.

Вправа 6. Намалювати квадрат, вписати в нього круг (малюнок 4).

Вправа 7. Провести декілька паралельних кривих ліній.

Малюнок 4 – Послідовність побудови еліпса і кола

Малюнок 5 – Послідовність побудови багатокутника

Результати виконання роботи

Результатом виконання аудиторної і домашньої роботи є виконання вправ, 3 – 7 малюнків плоских геометричних фігур.

Мал. 1.

Мал. 2.

Мал. 3.

 

Мал.4., 5.

Робота № 2


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.)