АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Ідея повернення людини до життя і критика християнства

Читайте также:
  1. II. Методологічні засади, підходи, принципи, критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді
  2. IV. ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ЛЮДИНИ ВІД НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ МИРНОГО ТА ВОЄННОГО ЧАСІВ
  3. VII. Система підготовки кадрів до здійснення процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя
  4. VIII. Шляхи, умови та очікувані результати реалізації Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді
  5. Аналіз фактів травматизму підтверджує вирішальну роль людини у створенні передумов формування травмонебезпечних ситуацій.
  6. Аналізатори людини - система зв'язку з навколишнім середовищем
  7. Атрибути людини
  8. Б) відображення життєзмістовних питань буття людини
  9. Біобезпека медичної генетики, генної інженерії і генної терапії, генетичних технологій модифікацій природи людини та тварин.
  10. БІОЛОГІЗАТОРСЬКЇ ТА СОЦІОЛОГІЗАТОРСЬКІ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ. ПЕДОЛОГІЯ.
  11. В чому полягає сутність безпеки життєдіяльності людини?
  12. Взаємовідносини людини і природи.Екологічні проблеми ,її наукові ,соціально-філософські та етиико-гуманістичні аспекти.

Про своє життя третього періоду Ніцше писав так: чи можна знайти інше оточення, щоб|аби| відчути себе людиною?

Ніцше теоретично описав суспільство|товариство|, в якому була повнота життя, суспільство|товариство|, в якому панував "дух Діоніса". І таке суспільство|товариство| мало місце в людській історії. Воно не було продуктом уяви і голої теорії. Але|та| чому людина все далі йде|вирушає| від справжнього|теперішнього| життя? Від ідеї справжнього|теперішнього| суспільства|товариства|?

 

Ідеалізм, еволюціонізм, позитивізм і романтизм слід викрити в головному пороку|ваді| — тяжінні до вічних і абсолютних істин. Крім того, в традиційній моралі він бачить «мораль рабів і переможених слабаків, повсталих проти|супроти| всього благородно красивого і аристократичного».

Якийсь|деякий| божевільний в «Веселій науці» оголошує людям, що Бог помер|вмер|: «Хто|КТО| його убив? Я вам скажу. Це ми його убили: я і ви. Ми — його вбивці!» Вбивство Бога — в послідовній відмові від цінностей, які завжди були в підставі|основі| західної цивілізації.

 

У історії людства, вважає|лічить| Ніцше, можна написати окремо історію відчуттів|почуттів|, або пристрастей, яка має три періоди.

У перший період відчуття|почуття| грають фатальну роль, їм приписується вся дурість|дурниця| людського роду, на них списують всі гріхи і огріхи, вони каменем висять на людині, захоплюючи його вниз. Мораль тих часів свідчила: "Пристрасті слід викорінювати". З|із| пристрастями боролися пристрасно, з|із| відчуттям|почуттям|. Але|та| підрубувати коріння пристрастей, значить, по Ніцше, підрубувати коріння самого Життя.

У другий період - розквіту християнства, відчуття|почуття| і пристрасті з'єднуються шлюбними узами з|із| духом, відчуття|почуття| одухотворяються. Відчуття|почуття| і пристрасті є|з'являються| предметом "обожнювання" розуму, розуму просто нічого|немає чого| більше робити|чинити|, як виховувати відчуття|почуття|. Розум став вчителем|учителем| відчуттів|почуттів| і відповідає за відчуття|почуття|, отримавши|одержувати| від бога відповідний наказ: дозволити відчуттям|почуттям| любити|кохати| бога і душевний спокій, який прийде в іншому житті.

Третій період - епоха Ренесансу, коли Лютер напав на християнську мораль, вимагаючи переоцінки християнських цінностей, щоб|аби| звести на трон благородніші цінності - бажання і глибокі потреби. Лютер вплутався у війну з|із| християнством "у власному гнізді|кублі|", тобто зсередини, і ніколи напад на християнство не був такий|настільки| грунтовний, прямо і строго|суворий|. Словами і справами|речами| Лютера говорило саме життя. Але|та|, обурюється Ніцше, принцип "марно" було завжди справою|річчю| німців: Лютер знову відновив церкву, а явище Ренесансу залишилося без сенсу|змісту|, тобто марною справою|річчю|. Оскільки саме німці винні у відсутності життя, Ніцше приймає виклик, зроблений самою історією.

Християнство має декілька смертних гріхів. По-перше, твердженням|затвердженням|, що тіло є|з'являється| гробницею душі, християнство, - пише в ув'язненні "Антихриста" Ніцше, - показало себе як "вище зі|із| всіх мислимих|гаданих| збочень|перекручень|... Християнська церква нічого не залишила не зворушеним|займаним| в своєму псуванні, вона знецінила|знецінювала| всяку|усяку| цінність, зі|із| всякої|усякої| істини вона зробила брехню, зі|із| всього чесного - душевну низькість... вона жила лихами, вона створювала лиха, щоб|аби| себе увічнити" [1; Т.2,691-692].

По-друге, єдиною практикою церкви став паразитизм, практика, що "висмоктує всю кров, всю любов, всю надію на життя своїм ідеалом блідої немочі і "святості". Церква видаляла все, що йшло врозріз з її користю, - в цьому полягає її зіпсованість. Справжня істина не може приносити користь, істина не монета, не золотий.

Поняття "борг", "чеснота", "відповідальність", - мають бути глибоко особистою потребою, а не безособовою вимогою. Вимога віри і любові - це "рецепт ідіотизму". Як можна змусити людину працювати, думати, вірити, любити без відповідного внутрішнього стану духу? Людина це не "автомат довга".

По-третє, рівність людей перед богом - "ця фальш", "цей привід", "вибухова речовина думки", що стала принципом занепаду, - такий християнський динаміт, що привів до революцій. Рівність - противоприродно.

Буддизм, хоча і декадентська релігія, на думку Ніцше, все ж таки|все же| «в| сто разів реалістичніше за християнство»: він, принаймні, воює не з|із| гріхом, а із|із| стражданням. М'якість і свобода, миролюбність, неагресивність — вигідні переваги буддизму.

 

"Я називаю християнство єдиним великим прокляттям|прокльоном|, єдиним великим внутрішнім псуванням, єдиним великим інстинктом мести, для якого ніякий|жоден| засіб|кошт| не буде достатній отруйно, підступно, низько, достатньо|досить| мало, - я називаю його єдиною безсмертною, ганебною плямою людства" [1; Т.2,653, 670,692].

 

ZARATHUSTRA| і ідея надлюдини

В світі — з моменту|із моменту| його народження і понині — завжди панувала воля примиритися з|із| собою і воля повторити себе. Цю теорію «вічного повернення» Ніцше запозичує у|біля| раннегреческой| і східної традиції. Лінеарную модель розвитку християнства і гегелівську схему прогресу він замінює фігурою круга|кола|: «Всі речі повертаються, і ми разом з ними, ми повторювалися нескінченна|безконечна| безліч разів, і всі разом з|із| нами». Всякий|усякий| біль і радість, кожна думка|гадка| і зітхання, всяка|усяка| річ, велика і маленька, неодмінно повернуться: «І ця тонка павутина, і відблиск місяця|місяць-риби| серед дерев, і навіть ця мить і я в нім — все буде знову».

 

Але|та| Ніцше не руйнівник, він пропонує нову здорову мораль, мораль, яка зростає|виростає| з|із| життя і підпорядкована життю. Нову мораль сформулює нова людина - надлюдина, і це буде затвердженням життя.

Ніцше приймає метод Шопенгауера і, сполучаючи індивідуальність людини з його свободою, пропонує іншу мораль - мораль Заратустри.

У минулих формах моралі свобода належала боові, який творив всі цінності миру. Ніцше пропонує убити бога і знайти свободу, тобто знайти творчий імпульс, стати джерелом і рушійною силою процесу становлення цінностей. Це будуть конкретні цінності конкретної людини, які з'являться в результаті здійснення волі до влади, влади над власним життям. Це - вищий прояв моралі. Це - краща моральна реальність, схожий на Діонісу.

Формування кожною людиною індивідуальних цінностей виключає ідею рівності: чим сильніше імпульс життя, тим сильніше влада до життя, тим индивидуальнее| людина. І, навпаки, чим слабкіше|слабий| воля до життя, тим сильніше потреба в рівності.

Колись перед богом всі були рівні, але тепер бог помер. З тих пір, як бог лежить в могилі, ви вперше воскресли, - так говорив Заратустра. Головне питання завтрашнього дня - не як зберегтися людині, а як перевершити людину. Це стає можливим як тільки людина встановлює стосунки з самим собою, зі своєю волею, зі своєю владою до життя.

 


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)