АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Інформаційно-семіотичне розуміння культури

Читайте также:
  1. XVIII ст., з одного боку, - століття, в якому Україна втратила політичну автономію, а з іншого, відбувся розквіт української культури, яка йшла в ногу з Європою.
  2. Б) субкультуризм
  3. Б. Зерно основної культури, мікроорганізми, шкідники хлібних запасів, повітря
  4. Братства та їх роль в розвитку української культури 16- початок 17 ст.
  5. Братства та їх роль в розвитку української культури.
  6. Види культури
  7. Види носіїв субкультури
  8. Види, форми і функції культури
  9. Візитна картка як елемент культури ділового спілкування.
  10. Вплив політичної культури на політичну систему
  11. ВПЛИВ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ НА РОЗВИТОК КУЛЬТУРНИХ ПРОЦЕСІВ РОСІЇ
  12. Вправи на розуміння змісту філософських категорій

З інформаційно – семіотичної точки зору, світ культури постає у трьох основних аспектах:

1. Світ артефактів,

2. Світ смислів,

3. Світ знаків.

Феномени культури – будь-які артефакти (штучно створені людьми предмети і явища.), які несуть в собі смисли, тобто постають як знаки, що мають значення. Сукупність знаків утворює тексти, у яких міститься соціальна інформація (див.рис.1).

Виходячи з вище сказаного, можна сформувати коротке (інформаційно-семіотичне) визначення культури:

Культура – це соціальна інформація, яка зберігається і накопичується у суспільстві за допомогою створюваних людьми знакових засобів.

АРТЕФАКТИ (від лат. – штучний, виконаний) – це продукти та наслідки людської діяльності. Артефакти – це штучно створені людиною,суспільством продукт культури, господарські знаряддя, зброя, одяг, предмети культу і поклоніння, тощо.

Знання (когнітивний смисл) лат. –знання, пізнання – це інформація про властивості об”єкту. Може здатися, що таке визначення є тривіальним. Проте, насправді його простота недостатня. Визначення знання – одне із складних філософських питань, з приводу якого існує багато різних думок:

- інформація є завжди інформація про щось, а тому в будь-якій інформації міститься якесь знання (відомості про деякий об”єкт). Але інформація і знання – все ж таки поняття тотожні. Знання є зміст інформації, що характеризує її об”єкт, а інформація тут співвідноситься тільки з об”єктом, виноситься за дужки:

СЕМІОТИКА- або семіологія (від грец. semeion — знак, ознака) — наука, яка досліджує способи передачі інформації, властивості знаків та знакових систем в людському суспільстві (головним чином природні та штучні мови, а також деякі явища культури, системи міфів, ритуалів), природі (комунікація у тваринному світі) або в самій людині (зорове та слухове сприйняття тощо). Іншими словами, семіотика — це теорія знаків та знакових систем.культури передбачає вивчення соціокультурних процесів і явищ,як системи висловлювань,культурних текстів,культурних мов,яке здійснюється насамперед лінгвістичними методиками.Засновник семіотики американський філософЧ.Пірс(1839-1914).

Семантика як розділ семіотики вивчає знакові системи як засоби вираження смислів,методи інтерпретації знаків культури.

Різноманітні знакові системи виступають специфічно людським каналом передачі інформації від покоління до покоління.Спільним для всієї живої природи каналом передачі інформації є генетичний.Людська культура починається там і тоді,коли з`являється здатність свідомості до символізації.ЗНАК виступає частиною матеріального світу,а СИМВОЛ –частиною людського світу значень.Знак характеризується інструментальністю і адресністю,прямим зв`язком між знаком і тим,що він означає.У символі прямий,первісний буквальний смисл передбачає водночас смисл інший,непрямий,вторинний,переносний: наприклад,трикутник,як символ може означати те,що взагалі не має відношення до трикутної форми.

Символи утворюють символічні композиції в просторі та часі.Комбінація символів істотно впливає на їх інтерпретацію


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)