АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Частина 1. Загальні відомості про операційну систему MS Windows

Читайте также:
  1. I. ВСТУПНА ЧАСТИНА
  2. I. Загальні положення
  3. I. Загальні положення
  4. I. Загальні положення
  5. I. Загальні положення
  6. I. Загальні положення
  7. I. Загальні положення
  8. I. Загальні положення
  9. I. Загальні положення
  10. I.ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  11. II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
  12. II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ (25 хв)

 

Операційна система (ОС) – програма, що здійснює діалог із користувачем, керує комп'ютером, його ресурсами, запускає інші програми. ОС завантажується при вмиканні комп'ютера.

 

 

Основними складовими операційної системи є:

• базова система введення/виведення – BIOS – незалежний від конкретної версії операційної системи набір базових команд, які використовуються для забезпечення обміну даними між пристроями;

• ядро операційної системи – набір програм, які організовують виконання команд, розподіляють ресурси між пристроями і програмами, надають розширені можливості по керуванню пристроями комп’ютера та ін.;

• файлова система – структура збереження даних на зовнішніх носіях і сукупність програм, які забезпечують роботу з цією структурою. Як правило, операційна система може працювати з кількома файловими системами;

• драйвери пристроїв (англ. driver – водій, керуючий пристроєм) – програми, які забезпечують обмін даними між операційною системою і конкретною моделлю пристрою;

• інтерфейс користувача – сукупність засобів, які забезпечують обмін даними між користувачем і ОС.

Для встановлення ОС на комп’ютері потрібно виконати спеціальну операцію, яка називається інсталяцією операційної системи. Під час інсталяції відбувається розміщення складових ОС на вибраному диску, налагодження її взаємодії з апаратною складовою комп’ютера. Диск, на який установлено операційну систему, називається системним.

Перші операційні системи повністю зберігалися в постійній пам’яті. Однак з розширенням можливостей ОС, що привело до збільшення їх обсягу, зберігати всю операційну систему в постійній пам’яті стало неможливо. Тому основну частину ОС стали зберігати у зовнішній пам’яті, як правило, на жорстких магнітних дисках. А в постійній пам’яті зберігається тільки базовий набір команд (BIOS). Він потрібний для обміну даними між пристроями комп’ютера, і без нього неможливо розпочати роботу комп’ютера. У постійній пам’яті також знаходиться програма, що забезпечує копіювання операційної системи із зовнішньої пам’яті в оперативну. Процес копіювання ОС в оперативну пам’ять і передачі їй керування роботою комп’ютера називають завантаженням операційної системи. При цьому в оперативну пам’ять завантажується не вся операційна система, а окремі її модулі. За необхідності потрібні складові операційної системи довантажуються в оперативну пам’ять із зовнішньої. Можна виділити кілька основних етапів автоматичної підготовки комп’ютера до роботи і завантаження операційної системи:

• при ввімкненні живлення із постійної пам’яті зчитуються дані про конфігурацію комп’ютера (склад апаратних засобів та значення їх властивостей) і програма стартової перевірки працездатності пристроїв комп’ютера;

• виконується перевірка працездатності пристроїв комп’ютера (оперативної пам’яті, дискових накопичувачів, клавіатури та ін.). При виявленні перебоїв у роботі цих пристроїв виводиться відповідне повідомлення. Якщо помилки критичні для системи – вона припиняє роботу, якщо ні – процес підготовки комп’ютера до роботи продовжується;

• з постійної пам’яті зчитується і запускається на виконання програма початкового завантаження ОС, яка знаходить у зовнішній пам’яті спеціальну програму – завантажувач операційної системи – і запускає її на виконання;

• завантажувач операційної системи здійснює копіювання із зовнішнього носія в оперативну пам’ять потрібних складових операційної системи. При успішному завантаженні ОС комп’ютер готовий до роботи.

ОС Windows – створена співробітниками американської корпорації Microsoft для персональних комп’ютерів IBM PC, замість ОС MS Dos.

Наведемо значення деяких властивостей цієї операційної системи:

• тип інтерфейсу – графічний;

• багатозадачність;

• розрядність – 32 або 64 біти;

• підтримка режиму Plug and Play(англ. plug and play – приєднуй і працюй) – автоматичного розпізнавання додаткових пристроїв, що підключаються до комп’ютера;

• наявність розвинених засобів міжкомп’ютерного обміну даними;

• можливість установити індивідуальні значення параметрів роботи операційної системи для кожного користувача.

Основними об’єктами операційної системи Windows є: вікна, зовнішні запам’ятовуючі пристрої, папки, файли, ярлики. Кожному із цих об’єктів, крім вікон, відповідає значок (піктограма) з підписом. Кожний об’єкт Windows має властивості. Їх значення користувач може змінювати, виконуючи певні операції над цим об’єктом.

До основних операцій над об’єктами відносять: створення, виділення, перейменування, видалення, відкриття, переміщення, копіювання, перегляд і зміну значень властивостей. Для виконання операцій над об’єктами в ОС Windows найчастіше використовується маніпулятор «миша». У таблиці 2.1 наведено основні дії з мишею та алгоритми їх виконання.

Таблиця 2.1.

Основні дії з використанням миші

Назва дії Алгоритм виконання
Указати на об’єкт Установити вказівник на об’єкт
Вибрати об’єкт 1. Установити вказівник на об’єкт. 2. Одноразово короткочасно натиснути (клацц нути) ліву кнопку миші
Відкрити контекстне меню об’єкта 1. Установити вказівник на об’єкт. 2. Клацнути праву кнопку миші
Перетягнути об’єкт 1. Установити вказівник на об’єкт або в потрібну точку екрана. 2. Натиснути і утримувати ліву кнопку миші. 3. Перемістити вказівник в іншу потрібну точку екрана. 4. Відпустити ліву кнопку.
Відкрити вікно об’єкта 1. Установити вказівник на об’єкт. 2. Двічі з короткою паузою клацнути ліву кнопку миші.

Зауважимо, що в таблиці описано алгоритми, коли головною кнопкою миші є ліва кнопка. Але можна призначити головною праву кнопку миші. Як правило, таке закріплення кнопок використовує шульга.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)