АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Первісне мистецтво. Первісне мистецтво,мистецтво епохи первіснообщинного устрою

Читайте также:
  1. Архітектура і образотворче мистецтво
  2. ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО
  3. Готичне мистецтво та архітектура
  4. Декоративне мистецтво
  5. естрадне мистецтво
  6. Культура і мистецтво. Народи країн Закавказзя мають давні культурні традиції.
  7. Мистецтво 19 сторіччя
  8. Мистецтво династії Вей і Ци (386–584рр.)
  9. Мистецтво династії Мін (1368-1644).
  10. Мистецтво династій Сун (960-1279) і Юань (1279–1368 ).
  11. Мистецтво епохи просвітництва
  12. Мистецтво завершення телефонного діалогу

 

Первісне мистецтво,мистецтво епохи первіснообщинного устрою. П. і. виникло біля 30-го тисячоліття до н.е.(наша ера), в пізньому палеоліті, коли з'являється людина сучасного типа. Закріплюючи в мистецтві результати трудового досвіду, людина заглиблювала і розширювала свої уявлення про дійсність збагачував свій духовний світ і усе більш підносився над природою. Виникнення мистецтва означало тому величезний крок вперед в пізнавальній діяльності людини, сприяло зміцненню соціальних зв'язків і посиленню первісної общини. Безпосередньою причиною виникнення мистецтва були реальні потреби повсякденного життя. Так, наприклад, мистецтво танцю виросло з мисливських і військових вправ, зі своєрідних інсценувань, що образно передавали трудові заняття первісної общини, життя тварин. У виникненні пісні і музики велике значення мали ритми трудових процесів і ту обставину, що музично-пісенний супровід допомагав організації колективної праці. загрузка... Витвори образотворчого мистецтва з'явилися вже в оріньякськоє час (тобто на самому початку пізнього палеоліту). Найважливіші пам'ятники мистецтва палеоліту — печерні зображення [печери в Іспанії (Альтаміра і ін.), на Ю. Франциі (Ласько, Монтеспан і ін.), в СРСР — Капова печера ], де переважають повні життя і рухи фігури крупних тварин, що були основними об'єктами полювання (зубрів, коней, оленів, мамонтів, хижих звірів і ін.). Рідше зустрічаються зображення людей і істот, що поєднують ознаки людини і тварини, відбитки рук, схематичні знаки, що частково розшифровуються як відтворення жител і мисливських пасток. Печерні зображення виконувалися чорною, червоною, коричневою і жовтою мінеральними фарбами, рідше — у вигляді барельєфів, часто заснованих на схожості природних опуклостей каменя з фігурою тварини. Крім того, в пізньому палеоліті з'являються твори круглої скульптури, що змальовують людей і тварин (у тому числі глиняні статуетки жінок — так звані оріньяксько-солютрейськие «Венери», пов'язані з культом «прародительок»), а також перші зразки художнього різьблення (гравіювання на кісті і камені). Характерна межа палеолітичного мистецтва — його наївний реалізм. Вражаюча життєвість багатьох палеолітичних зображень звірів обумовлена особливостями трудової практики і світосприймання палеолітичної людини. Влучність і гострота його спостережень визначалися повсякденним трудовим досвідом мисливців, все життя і добробут яких залежали від знання тварин, від уміння вислідити їх. При всій своїй життєвій виразності мистецтво палеоліту було, проте, повною мірою первісним, дитячим. Воно не знало узагальнення, передачі простору, композиції в нашому сенсі слова. Значною мірою основою палеолітичного мистецтва було відображення природи в живих, персоніфікованих образах первісної міфології, одухотворення природних явищ, наділ їх людськими якостями. Основна маса пам'ятників палеолітичного мистецтва пов'язана з первісним культом родючості і мисливськими обрядами. У пізньому палеоліті складаються і зачатки архітектури. Палеолітичні житла, мабуть, були низькими, поглибленими приблизно на третину в землю куполоподібними спорудами, інколи з довгими туннелеобразнимі входами. Як будівельний матеріал уживалися інколи кости крупних тварин. Багаточисельні зразки позднепалеолітічеського мистецтва виявлені на території СРСР [на Україні (Мезінськая стоянка), в Білорусії, на Доні (Костенковсько-боршевськие стоянки), в Грузії, Сибіру (Буріти, Мальта)]. Перехід від полювання до землеробства і скотарства сприяв розвитку нових тенденцій в мистецтві. З'явилися зображення, передавальні складніші і відвернуті поняття; сильніше, ніж раніше, розвинувся декоративно-орнаментальний напрям, що склався вже в палеоліті (прикраса побутових предметів, житла, одягу). У епохи неоліту і енеоліта і частково в бронзовому столітті в древніх племен Єгипту, Індії, Передньої, Малої і Середньої Азії, Китаю поширюється мистецтво, багато в чому пов'язане із землеробською міфологією: фарбована кераміка з орнаментами (у Дунайсько-дніпровської області і Китаї — складні криволінійні, головним чином спіральні; у Середній Азії Ірані, Індії, Месопотамії, Палестині і Єгипті — прямолінійно-геометричні узори, незрідка у поєднанні із зображеннями тварин і стилізованими людськими фігурами). Поряд з декоративною орнаментикою в багатьох землеробських племен існувала життєво виразна скульптура. Архітектура неоліту і енеоліта представлена архітектурою громадських поселень (багатокімнатні сирцовиє будинки Середньої Азії і Двуречья, житла трипільської культури з каркасною основою з лозин і глинобитною підлогою і т. д.). У епоху неоліту з'явилися також перші мегаліти і свайні споруди. В племен, що зберегли риболовецько-мисливський устрій життя (лісові мисливці і рибалки Північної Європи і Азії, від Норвегії і Карелії на З. до Колими на Ст), існували і древні мотиви, і реалістичні форми мистецтва, успадковані від палеоліту. Такі наскальні зображення, фігурки тварин з глини, дерева і рогу (наприклад, знахідки в Горбуновськом торф'янику і Оленеостровськом могильнику). Наскальні зображення епохи неоліту і пізньої бронзи створювалися також в Середній Азії (Зараут-Сай) і на Кавказі (Кобустан). В степах Східної Європи і Азії племена скотарств створили в кінці бронзового і початку залізного століття так званий звіриний стиль. Культурні зв'язки з Древньою Грецією, країнами древнього Сходу і Китаєм сприяли появі нових сюжетів, образів і образотворчих засобів в художній культурі племен південної Євразії. Пізніші етапи П. і. були пов'язані із зростанням продуктивних сил, розвитком розподілу праці в період розкладання, що почалося, первіснообщинного устрою і початком формування класового суспільства. Багате і всіляке мистецтво, органічно пов'язане з формами П. і., продовжувало існувати аж до 19—20 вв.(століття) у народів, в значній мірі тих, що зберегли первіснообщинні стосунки (аборигени Австралії, Океанії і Південної Америки, народи Африки). Об музики і танці первісної епохи див.(дивися) також в ст. Музика, Танець.

 


Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)