АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ВИСНОВКИ. Дане дослідження було спрямоване на визначення особливостей сімейних установок в осіб гомосексуальної орієнтації

Читайте также:
  1. ВИСНОВКИ
  2. ВИСНОВКИ
  3. ВИСНОВКИ
  4. ВИСНОВКИ
  5. Висновки
  6. Висновки
  7. Висновки
  8. Висновки
  9. ВИСНОВКИ
  10. Висновки
  11. Висновки
  12. Висновки

 

 

Дане дослідження було спрямоване на визначення особливостей сімейних установок в осіб гомосексуальної орієнтації. Отримані в ході дослідження результати дозволяють зробити такі висновки.

1. Шлюбно-сімейна установка - це позиція особистості щодо шлюбу та сім'ї, сформована на основі досвіду, яка визначає стан готовності до шлюбу і поведінку людини в шлюбно-сімейній сфері. На основі аналізу теоретичних і емпіричних досліджень можна виділити наступні компоненти шлюбно-сімейних установок: установки на шлюб, установки на дітонародження.

Традиційні наукові дослідження в сфері нетрадиційних стосунків полягають у порівнянні пар лесбіянок/геїв і пар гетеросексуалів. Дослідники частіше висували на перший план схожі риси і, зазвичай, не розглядали і не приділяли достатньої уваги потенційним джерелам потужності нестабільності авторитету і влади всередині одностатевих стосунків тому, що підкреслювання тотожності нібито демонструє, свідчить про «нормальність» одностатевих відносин. Однак такий підхід може гетеронормувати або патологізувати ЛГБТ відносини, які свідомо або випадково, насправді, не відображають гетеросексуальні відносини. Здається, що однаково важливе і підкреслення схожості, і підкреслення відмінностей. Підкреслення подібних загальних рис через сексуальність може бути позитивним, якщо воно захищає геїв і лесбіянок від клейма, і якщо це розвіює стереотипні міфи про неможливість стосунків серед представників однієї статті. Зосередження уваги на відмінностях також може бути способом демонстрації «нормальності» і може зробити унікальний і важливий внесок в розуміння одностатевих стосунків і людських стосунків в цілому.

2. Встановлено, що представники гомосексуальної орієнтації, в більшості, мають розвинені позитивні сімейні установки стосовно поглядів на сімейне благополуччя, дітей, кохання, прийняття партнера, досягнення компромісу. Треба сказати, що гомосексуали більш ліберальні у своїх поглядах на сімейне життя. До розлучення в них переважає лояльне ставлення, вони схильні розглядати можливість розлучення як можливість змінити своє життя на краще. У стосунках вони віддають перевагу паритету, егалітарному устрою, більш прагнуть рівності у стосунках, розподіленні домашніх обов’язків. Більш ліберальні погляди на стосунки в респондентів гомосексуальної орієнтації спостерігаються також у поглядах на сексуальну сферу, що говорить про те, що вони більш відкриті у обговоренні поглядів на сексуальне життя, коли в традиційних парах тема обговорення сексуального життя є більш закритою.

Поведінка в стосунках гомосексуалів більш спрямована на отримання задоволення, активної життєвої позиції, саморозвиток та отримання позитивних емоцій, в той час, коли традиційні стосунки спрямовані більш на матеріальні цінності – обов'язок, матеріальне забезпечення. Даний результат може бути пов’язаний з тим, що гомосексуали, переважно, не заводять довготривалих відносин, де тема матеріального забезпечення стає невід'ємною частиною серйозних, сімейних стосунків.

В більшості представників гомосексуальної орієнтації розвине почуття провини та почуття страху, негативне ставлення до минулого і майбутнього. Представники нетрадиційної орієнтації також мають проблему у міжособистісному спілкуванні – з співпрацівниками, з підлеглими, з друзями. Все це, на наш погляд, є результатом неприйняття суспільством нових форм сексуальних та сімейних відносин – стосунків ЛГБТ-представників. Гомофобні проблеми створюють дискомфорт для представників нетрадиційної сексуальної орієнтації для формування особистих стосунків, гомосексуали, в своєї більшості, не є прийнятими навіть в своєму оточенні.

3. В представників нетрадиційної орієнтації, внаслідок, на наш погляд, негативної соціальної ситуації, спостерігаються значні конфлікти у системі важливості цінності та її доступності. Найбільше це стосується цінностей кохання, сімейного життя, впевненості в собі, свободи у поглядах і вчинках. Припускаємо, що це може бути пов’язано з неможливістю будувати стосунки у зв’язку з тим страхом, що суспільство, скоріш за все, не прийме чи не приймає ці стосунки як нормальні і самих представників нетрадиційної сексуальної орієнтації як повноцінних членів суспільства.

В системі цінностей гомосексуали також вважають значущими цінності кохання, сім’ї, дружби, творчості.

4. Порівнюючи по статевій ознаці жінок та чоловіків, представників гомосексуальної орієнтації, було виявлено ряд особливостей. Геї ставлять установки та цінності, що стосуються сім’ї, стосунків, дітей, вище, ніж лесбіянки. Лесбіянки лояльніше відносяться до розлучення, сексу, але вони є більш залежними від свого партнера. Лесбіянки розглядають стосунки, першочергово, як джерело пізнання, отримання задоволення, джерело сил для впевненості в собі та своїх вчинках. Геї більш уваги приділяють матеріальному забезпеченню, активному життю та здоров’ю.

5. Результати проведеного кореляційного аналізу і показали наступні особливості сімейних установок гомосексуалів.

У представників гомосексуальної орієнтації розвинена установка на ставлення до дітей (ставлення, бажання мати дітей тощо), що пов’язано з установками на сімейне благополуччя, впевненістю у собі, ставленням до матері, але наявні страхи, побоювання та почуття провини негативно впливають на це бажання. Це, знову ж таки, може бути пов’язано з культурними, соціальними та політичними стереотипами та гомофонною ситуацією в суспільстві, тим більш, що ставлення до самого себе в гомосексуалів залежить від суспільної думки.

Ставлення до автономності або залежності в відносинах партнерів взаємопов’язано з активним життям, тобто, чим більше партнери проводять разом часу, залежать один від іншого, мають спільні інтереси, тим активніше життя. Стосунки розглядаються як джерело розвитку та пізнання.

Щасливі стосунки в осіб гомосексуальної орієнтації пов’язані з успішним сексуальним життям та свободою в поглядах та вчинках. Сексуальні погляди більш лібералізовані, рівень «вседозволеності» в сексі прямо пов'язаний з цінністю кохання.

Ставлення до батька в осіб гомосексуальної орієнтації пов’язано з рівнем впевненості в собі, тобто хороші відносини з батьком позитивно впливають на впевненість у діях, незалежність в поглядах і вчинках.

Ставлення до співпрацівників в осіб гомосексуальної орієнтації пов’язано зі ставленням до друзів і рівнем впевненості в собі.

Було виявлено значущих розбіжності у порівнянні двох підгруп вибірки, гомосексуалів і гетеросексуалів, за допомогою критерію Манна-Уітні, що підтвердили результати якісного аналізу результатів. Отримані результати показують, що існують статистично значимі розбіжності. Гомосексуали і гетеросексуали, першочергово, відрізняються у своєму ставленні до оточуючих – друзі, співпрацівників, начальства. Як показав якісний аналіз, який був підтверджений кількісно, це пов’язано з почуття страху не бути прийнятим, з почуттям провини, які розвинені на високому рівні у представників гомосексуальної орієнтації у порівнянні з гетеросексуалами. На наш погляд, це також є результатом ставлення різного характеру до свого минулого і свого майбутнього, що має негативний характер у представників нетрадиційної орієнтації. Розбіжності присутні і в мотиваційних орієнтаціях міжособистісного спілкування (орієнтація на прийняття партнера, на адекватність сприйняття і розуміння, орієнтація на досягнення компромісу), що розвинені на більш високому рівні у представників нетрадиційної орієнтації. Значення сексуального життя теж відрізняється у представників обох груп вибірки – гомосексуали приділяються цьому аспекту більш уваги. Сімейні установки щодо ставлення до розлучення, до дітей, до батьків, до прагнення щастя в сімейному житті по своєму розвитку теж відрізняються в представників обох груп вибірки. Щодо системи цінностей, то тут теж присутні відмінності – в віддані переваги активному життю, почуттю задоволенню перед почуттям обов'язку, у ставленні до матеріального забезпечення, роботи, здоров’я, особистісної незалежності та впевненості.

Наявність такого числа розбіжностей спричинена, на наш погляд, стереотипними поглядами на партнерські і сексуальні відносини, які існують в нашому суспільстві. Суспільна гомофобія сьогодення спричиняє страх бути знехтуваним суспільством.

Отже, гіпотеза дослідження підтвердилася - стосунки всередині пари та сімейні установки і цінності у представників різних сексуальних орієнтацій відрізняються. Зміни відбуваються і в традиційних стосунках, але лібералізація поглядів ще не є такою видимою. Гомосексуальні стосунки – це інший тип стосунків зі своїми правилами, зі своїми поглядами, ролями та функціями, які можуть значно відрізнятися від поглядів, правил, ролей та функцій традиційної гетеросексуальної пари, сім’ї.

 


 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)