АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

г) релігійно-етичний

9. Після якої події “Салічна правда” втратила своє практичне застосування?

а) падіння Римської імперії;

б) занепад Франкської держави;

в) падіння Київської Русі;

г) голоду в Європі.

10. Визначною пам’яткою соціально-економічної літератури доби Київської Русі є:

а) “Салічна правда”;

б) “Київська правда”;

в) “Українська правда”;

Г) “Руська правда”.

11. Хто сказав: ”Монета – найпевніша міра для матеріального життя в торгівлі та обороті”?

а) Іван Вишенський;

б) Аквінат;

в) Арістотель;

г) Володимир Мономах.

12. У якій літературній пам’ятці доби Середньовіччя наводилось твердження, що монопольним володарем землі вотчин є її власник?

а) “Капітулярій про вілли”;

б) “Руська правда”;

в) “Салічна правда”;

г) “Трактат правди”.

13. У якій пам’ятці економічної думки феодальної Європи згадується, що господарство мало натуральний характер, король приписував продавати надлишки, а купувати те, що не вироблялось у вотчині, стягувати оброки і створювати продуктові запаси?

а) “Руська правда”;

б) “Капітулярій про вілли”;

в) “Салічна правда”;

г) “Трактат правди”.

14. У якій пам’ятці економічної думки доби Середньовіччя знайшла відображення організація князівської та боярської вотчини в XI ст., що грунтувалась на кріпацькій та рабській праці?

а) “Руська правда”;

б) “Трактат правди”;

в) “Салічна правда”;

г) “Капітулярій про вілли”.

15. В якому творі чернецем Нестором, твердилось, що джерелом всякого багатства є праця?

а) “Салічна правда”;

б) “Капітулярій про вілли”;

в) “Повість временних літ”;

г) “Руська правда”.

16. Хто вважав, що поділ людей за професіями зумовлений божою милістю, яка розподілила людей на стани, природніми причинами, які визничили схильність різних людей до різних професій”?

а) Т.Аквінський;

б) І.Вишенський;

в) У.Петті;

г) Ф.Кене.

17. У якій пам’ятці соціально-економічної літератури доби Київської Русі зведені закони давньоруського права XI – XII ст.?

а) “Трактат законів”;

б) “Руська правда”;

в) “Конституція Русі”;

г) “Київські вісті”.

18. Звідки родом був Іван Вишенський?

а) Тернопільщина;

б) Рівненщина;

в) Київ;

Г) Львівщина.

19. Зі скількох статей складається розширена редакція “Руської правди”?

а) 55;

б) 78;

г) 121;

д) 183.

20. Хто із мислителів доби Середньовіччя говорив, що будь-яке багатство, яким володіють пани й духовенство, яке вони “пожирають”, створене “працею і потом” кріпаків?

а) С.Оріховський;

б) Б.Хмельницький;

в) І.Вишенський;

г) Арістокл.

 

***

Частина III. Проаналізуйте і прокоментуйте нижче наведені вислови представників Середьовіччя з позиції сучасної економічної науки і господарської практики.

 

1. ”Бажаємо, щоби помістя наші, якими ми визначимо обслуговувати наші потреби, повністю служили нам, а не іншим людям” (Капітулярій про вілли).

2. “З набуттям досвіду торгівля удосконалилася так, що людина могла бачити, де вигідно обміняти гроші та яким чином отримати як найбільший прибуток” (Т.Аквінський).

3. “Динарії було винайдено завдяки обміну життєво необхідних предметів” (Т.Аквінський).

4. “Наживання статку, й торгівля полягає в грошових операціях, і динарії є критерієм такого обміну, звичайно поки вони мають вартість. Отже, правильно вважають багатими тих людей, хто володіє предметами, необхідними для життя, а не тих, у кого надмір грошей” (Т.Аквінський).

5. “Порядок серед людей існує внаслідок того, що кращі інтелектом за своєю природою є правителями” (Т.Аквінський).

6. “Якщо хочеш бути ідолопоклонником, сріблолюбом, лихоімцем, я тебе митником, купцем і карчмарем зроблю” (І.Вишенський).

7. “Одні повинні обробляти ріллю, інші – зводити будинки, а частина людей, будучи вільною від людських клопотів, має присвятити себе духовній праці заради спасіння решти” (Т.Аквінський).

 

 

Ключі до 1.2.

Частина І.

1. б; 2. а; 3. а; 4. а; 5. б; 6. а; 7. а; 8. а; 9. б; 10. б.

 

Частина ІІ.

1. г; 2. а; 3. б; 4. а; 5. в; 6. б; 7. г; 8. г; 9. б; 10. г;

11. б; 12. а; 13. б; 14. а; 15. в; 16. а; 17. б; 18. г; 19. г; 20. в.

 


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)