АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Quality Settings in Nested Containers

Читайте также:
  1. Clipping in Nested Containers
  2. SETTINGS
  3. The law of the transformation of quantity into quality
  4. Transformations in Nested Containers
  5. Контейнеры-рефрижераторы (refrigerated containers)

Quality settings (SmoothingMode, TextRenderingHint, and the like) in nested containers are not cumulative; rather, the quality settings of the container temporarily replace the quality settings of a Graphics object. When you create a new container, the quality settings for that container are set to default values. For example, suppose you have a Graphics object with a smoothing mode of AntiAlias. When you create a container, the smoothing mode inside the container is the default smoothing mode. You are free to set the smoothing mode of the container, and any items drawn from inside the container will be drawn according to the mode you set. Items drawn after the call to EndContainer will be drawn according to the smoothing mode (AntiAlias) that was in place before the call to BeginContainer.

Several Layers of Nested Containers

You are not limited to one container in a Graphics object. You can create a sequence of containers, each nested in the preceding, and you can specify the world transformation, clipping region, and quality settings of each of those nested containers. If you call a drawing method from inside the innermost container, the transformations will be applied in order, starting with the innermost container and ending with the outermost container. Items drawn from inside the innermost container will be clipped by the intersection of all the clipping regions.

The following example creates a Graphics object and sets its text rendering hint to AntiAlias. The code creates two containers, one nested within the other. The text rendering hint of the outer container is set to SingleBitPerPixel, and the text rendering hint of the inner container is set to AntiAlias. The code draws three strings: one from the inner container, one from the outer container, and one from the Graphics object itself.

 


Как показывается в двух приведенных выше примерах, преобразования и области обрезки во вложенных контейнерах являются кумулятивными. Если объемные преобразования устанавливаются как для контейнера, так и для объекта Graphics, к отображаемым внутри контейнера объектам применяются оба эти преобразования. Сначала применяется преобразование контейнера, а затем осуществляется преобразование объекта Graphics. Если области обрезки устанавливаются как для контейнера, так и для объекта Graphics, областью обрезки для объектов, отображаемых внутри контейнера, является пересечение указанных областей обрезки.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)