АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Методичний коментар

Читайте также:
  1. Збірники нормативних актів Науково-практичні коментарі
  2. Коментар
  3. Організаційно-методичний розділ програми конкретного соціологічного дослідження.
  4. Сатиричний коментар
  5. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  6. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  7. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  8. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  9. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  10. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)
  11. ТЕРМІНИ (ВИЗНАЧЕННЯ ТА КОМЕНТАР)

Отже, актуалізуючи вивчений матеріал, ми звертаємося спочатку до „Ф. Кафки” і визначаємо його позицію, відповідно до якої письменник з жахом сприймав усе, що хоч у будь-який спосіб стосувалося людини, маючи для цього і справді поважні підстави.

Після цього вже з вуст „М. Булгакова” ми повинні почути про те, що висновком з його роману „Майстер і Маргарита” може бути, зокрема, наступна теза: поняття „Добро” і „Зло” втрачають свій сенс у новітні часи передусім тому, що ареною їхньої боротьби стає душа кожної окремої особистості, а ця боротьба втрачає величний пафос і не передбачає звитяжних тріумфів, бо на зміну колишньому глобальному двобою приходить повсякчасне протистояння людини з самою собою, що і становить сенс і зміст людського буття за сучасної доби.

Проте не зайвим буде нагадати й позицію Т. Манна, який вважав, що не можна коритися злу та погоджуватися на його безкарність.

Що ж до позиції Е. Хемінгуея, то його творчість характеризується водночас і сумнівами, і скепсисом, але й надією, і навіть певною вказівкою на спосіб досягнення людиною перемоги над самою собою, а точніше, над тим Злом, яке коріниться у нашому, людському, єстві: треба лише прокинутися, розплющити очі і простягнути руку хлопчику, який сидить поруч і який не тільки і не стільки щось там уособлює, скільки, на думку письменника, є просто запорукою щасливого майбутнього людства.

Натомість „А. Камю”, підсумовуючи та узагальнюючи все сказане вище, повинен буде, певно, ствердити, що у його „Чумі”, власне, і йдеться про особисту відповідальність кожної людини як за власну долю, так і за долю усієї людської спільноти. Адже якщо не шукати, так би мовити, „керувальників” буття десь на боці, то тоді треба визнати, що саме на людині спочиває обов’язок виконувати цю відповідальну місію.

Думається, що з цим також не зможуть не погодитися „Г. Белль” і „О. Твардовський”. А ось переконання Е. Йонеска і, особливо, С. Беккета будуть радикально суперечити попередньому, доволі оптимістичному світогляду.

4. Надати слово „героям” тих письменників, позиції яких були сформульовані та озвучені.

5. Час на загальну розмову та обмін думками за необов’язковими, але можливими питаннями:

– Чи міг би Беранже потоваришувати з доктором Ріє?

– Що могли б сказати одне одному матінка Кураж і Василь Тьоркін?

– Що сталося б з „кавальєро” Чіполлою, якби він трапився на шляху Воланда і його почту?

– Як повела б себе Олеся (О. Купріна) на місці сестри Грегора Замзи?

– Які питання хотіли б задати герої одне одному, наприклад: старий Сантьяго – старигану з крилами, Ґолден Колфілд – Магістру Гри, майстер (М. Булгакова) – Жан-Батісту Греную тощо?


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)