АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ТЕМА 9. ФІЛОСОФІЯ МОРАЛІ

Читайте также:
  1. XVII. ФІЛОСОФІЯ
  2. Атомістична філософія Демокріта.
  3. Діалектична філософія Геракліта.
  4. Західноєвропейська філософія середньовіччя: П. Абеляр, Ф. Аквінський
  5. Критерії морального прогресу.Історична картина розвитку моралі.
  6. Секція 16. Соціологія, філософія, релігієзнавство
  7. ТЕМА 1. ФІЛОСОФІЯ ЯК УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТИП ЗНАННЯ
  8. ТЕМА 10. ФІЛОСОФІЯ РЕЛІГІЇ
  9. ТЕМА 11. ФІЛОСОФІЯ КУЛЬТУРИ
  10. ТЕМА 4. ФІЛОСОФІЯ СВІДОМОСТІ
  11. ТЕМА12. ФІЛОСОФІЯ ЦИВІЛІЗАЦІЇ

1. Етика – це …

а) правила поведінки;

б) система знань про добро та зло;

в) наука про добро.

 

2. Етикет – це …

а) сукупність правил поведінки;

б) форма звертання;

в) сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків.

 

4. Етика ділових відносин – це…

а) моральні принципи ділового спілкування;

б) знання про моральні аспекти ділових стосунків;

в) рекомендації для успішного вирішення ділових проблем.

 

5. Етика ділових відносин є складовою:

а) менеджменту організації;

б) психології управління;

в) етики ділового спілкування.

 

6. Діловий етикет – це …

а) форма ділового звертання та представлення;

б) сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків;

в) норми, які регулюють стиль роботи, поведінки та спілкування при вирішенні ділових проблем.

 

7. Золоте правило моральності:

а) десять заповідей Іісуса;

б) поводься стосовно інших людей так, як ти хотів би, щоб вони поводилися стосовно тебе;

в) вчиняй так, щоб максима твоєї волі одночасно мала силу принципу загального законодавства.

 

8. Стиль спілкування (керівництва), який формує відповідальність та ініціативність:

а) ліберальний;

б) демократичний;

в) авторитарний.

 

9. Найважливіші фактори моральної саморегуляції життєдіяльності людини?

а) ансамбль самосвідомості;

б) рівень самосвідомості;

в) моральне самопізнання;

г) моральне самоставлення;

д) ефективність соціального регулювання моральних відносин.

 

10. Поняття моральне керування людини собою - це?

а) самоконтроль;

б) моральна воля;

в) діалектична єдність свідомого і несвідомого, в якому пріоритет належить моральній самостійності;

г) результат зовнішньої необхідності;

д) це реалізація моральних самоспонук на основі усвідомлення людиною природної і соціальної необхідності.

 

11. Генезис моральної сутності людини - це?

а) моральна сутність задана людині з самого початку;

б) вона є продуктом «справленього» існування, самоконструювання;

в) вона є результатом прагнення унікального людського «Я» до кінцевої мети;

г) це творення своєї «екзистенції» за допомогою вільного самовибору;

д) вона формується і проявляється у процесі моральної діяльності, є її глибинною основою, передумовою і результатом.

 

12. Чи може самореалізація особистості обмежуватися самоствердженням її?

а) так, оскільки ці поняття нерозривні;

б) ці поняття багато в чому розходяться;

в) ці поняття тотожні;

г) самоствердження особистості, а отже і самовизначення, самовираження у суспільстві можливі лише через «опредметнення» своєї моральної оцінки на практиці у спілкуванні;

д) людина стверджує свою моральну цінність у світі й в особистій свідомості, лише реалізуючи власне Я за допомогою моральної діяльності.

 

13. Чи може самоствердження перетворитись у самоціль? Чи є таке перетворення явищем моральним?

а) ні, оскільки людина стверджує свою цінність у світі й в особистій свідомості, лише реалізуючи власне Я задопомогою моральної діяльності;

б) воно не може бути самоціллю, оскільки спонуками до моральної самореалізації суб’єкта є обов’язок, совість, почуття гідності, а безпосередніми мотивами морального самоствердження слугує почуття честі, прагнення забезпечети і підвищення свого позитивного морального статусу перед громадською думкою, залишити добрий слід у реальному житті і пам’яті нащадків;

в) виступаючи у якості однієї з форм і результатів реалізації людиною своїх потенцій самоствердження може перетворитися у самоціль у тому разі, коли способом прояву своєї сутності стає корисливість, конкуренція, кор’єризм, насильство;

г) самоствердження ні в якому разі не може бути самоціллю;

д) якщо способом прояву і утвердження особистості своєї сутності є творча праця, соціально моральна активність, філантропія, воно не може бути самоціллю.

 

14. Як пояснюють самоствердження людини екзистенціалісти?

а) ідеально і реально стверджуючи в собі добрі початки, людина зберігає і утверджує своє моральне Я, критично переглядаючи погані звички, риси характеру;

б) як прояв єдності і боротьби із самозапереченням;

в) це результат людського існування;

г) це всього-навсього взаємодія з іншими, що проявляється у вигляді самозаперечення;

д) воно здійснюється у процесі взаємодії з іншими людьми, але ж не є абсолютним запереченням моральної сутності людини. Заперечується лише її наявне буття, завершеність, кінцівка. Дія людини в якомусь аспекті заперечує її, а в якомусь перетворює, виявляє, реалізовує.

 

15. Чи може самоввіддача бути збагаченням особистості? Чому?

а) не може, оскільки вона тотожна самовідчуженню;

б) не може, оскільки вона найчастіше проявляється у вигляді перекручених форм;самоствердження, аж до цинічно аморальної поведінки, що приводить до спростування особистого Я;

в) не може, оскільки цілком віддаючись турботі про щастя та благо далеких і ближніх, ми забуваємо про себе;

г) самовіддача при самозабутті веде до збідніння;

д) самовіддача і самозабуття, а за виняткових обставин — героїчна самовідданість в ім’я добра ведуть до самозбагачення людини, оскільки глибоко стимулюють її прагнення реалізувати свою соціальну сутність, що сприяє ствердженні її як особистості.

 

16. Назвіть одну з найважливіших передумов моральної самореалізації людини.

а) самовеління особи;

б) моральна стійкість і надійність;

в) зосередженість до адекватної самооцінки;

г) інтуїція;

д) духовно-практичне самовизначення, як морального суб’єкта, що виступає як процес пошуку й акт вибору самого себе, своєї позиції в суспільстві.

 

17. Що стає підсумком морального самовизначення особистості?

а) корисливість, спонуки;

б) стихійна поведінка;

в) обмеженість моральної свободи;

г) рознуздатність в погодженні;

д) морально якісна визначеність намірів і вчинків, життєвих планів і лінії поведінки, моральна стійкість і надійність.

 

18. Як Ви розумієте поняття суспільної моральної необхідності?

а) забезпечення людиною інтересів суспільства;

б) як вимоги, санкції та заборони, які диктує людині суспільство;

в) як обов’язок перед суспільством, членом якого ви є;

г) як вседозволеність;

д) це право інтересів різних суспільств і усвідомлення ними у формі моральних принципів і норм.

 

19. Що Ви вкладаєте у зміст поняття природної моральної необхідності?

а) вікові закономірності;

б) закономірності статі;

в) нервово-психічні властивості;

г) набуті психологічні якості;

д) це індивідуальна моральна необхідність, при якій інтереси і потреби особистості усвідомлюються людиною як моральні переконання і прагнення, що забезпечують саморегуляцію поведінки.

 

20. Що найбільше, на Вашу думку, впливає на рівень культури моральної волі особистості?

а) бажання та прагнення людини;

б) рівень етичної освіченості;

в) соціальний контроль;

г) інтереси і потреби людини;

д) він зумовлюється мірою співпадання індивідуальних інтересів із суспільними і рівнем відображення цієї відповідності в свідомості людини.

 

21. Яка, на Вашу думку, роль самопізнання в моральному виборі особистості?

а) воно не має ніякого значення;

б) його роль незначна;

в) воно відіграє суто психологічну роль;

г) несе в собі небезпеку суб’єктивізму;

д) воно є першою необхідною умовою волі «оскільки збагнення людиною своєї моральної природи є істотною передумовою її морального вибору».

 

22. Що необхідно для того, щоб моральна самосвідомість набрала внутрішнього і справедливого характеру?

а) раціональне засвоєння людиною моральної норми;

б) головне, щоб соціальні моральні норми були не лише зовнішнім бажанням, від виконання якого людина приховано чи демонстровано ухиляється, чи потакає, змушено догоджаючи навколишнім, побоюючись соціальних санкцій;

в) коли голос совісті звучатиме категорично, як моральне волевиявлення;

г) коли соціальні норми іпмліцитно чи експліцитно перебувають у свідомості людини;

д) коли норма не лише раціонально, а й емоційно засвоєна, практично освоєна у вигляді потреби, схильності, умінь, навичок і звичок, тобто міцно ввійшла у моральну практику особи, оскільки має для неї глибокий зміст.

 

23. Хто із філософів вважав, що самопримус до виконання обов’язку, чеснот шляхом тамування у собі природних потягів є вищим проявом моральної волі людини?

а) К. Маркс;

б) Л. Фейєрбах;

в) В. Г. Гегель

г) 3. Фрейд;

д) І. Кант.

 

24. Чи існує необхідність у розумінні сенсу та змісту власного життя людиною. Яка його роль у саморегуляції її моральної життєдіяльності?

а) воно нічого не дає;

б) воно має значення у формуванні особистості;

в) правильне розуміння сенсу життя необміно лягає в основу спонукально-мотиваційної стадії моральної саморегуляції особи, що завершується прийняттям рішення;

г) воно має неабияке значення, оскільки проявляється на прийнятті і виконанні рішень як кульмінаційному моменті морального вибору;

д) це розуміння позначається на визначальному напрямі моральної активності, її наслідків для інших і самого суб’єкта.

 

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.008 сек.)