АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Тема 10. Знімальний процес

Читайте также:
  1. І СВІТОВИЙ ПОЛІТИЧНИЙ ПРОЦЕС. УКРАЇНА В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН
  2. Тема 11. Негативний процес.
  3. Тема 12. Позитивний процес.

Знімальний процес складають три послідовні стадії:

- вибір кадру;

- отримання різкого зображення;

- експонування.

 

Вибір кадру.

Під кадром розуміють частину простору, предмет або його частину, які вибирають для знімання, тобто, що повинно з’явитись на знімку, скласти його зміст.

Вибір кадру включає:

- вибір об’єкту;

- пошук найкращої точки зйомки;

- освітлення.

Об’єкт є найважливішим в фотографії, складає її зміст. Від уміння вибрати найбільш цікаве із навколишнього середовища залежить цінність майбутнього фото. Важливим в вибору кадру є вміння виділяти в кадрі найбільш суттєве, типове і виключати з кадру лишні предмети, розбиваючих враження і які не мають значення для розкриття теми.

Точка зйомки.

Наступна задача пов’язана з вибором кадру – позиції фотоапарата або точки зйомки. Від точки зйомки залежить не тільки розмір предмету на негативі, а й кут зйомки під яким фотограф дивиться на фотографуємий предмет.

Правильно вибрана знімальна позиція допомагає виявити в об’єкті зйомки його характерні особливості. Вона в великій мірі визначає різницю між цікавим і нудним знімком.

При виборі точки зйомки на натурі необхідно рахуватись з освітленням. Фотографія базується на дії світла, тому освітлення при зніманні грає велику роль. Освітлення буває природним і штучним. В умовах природного освітлення немає можливості активного керування (управління) світлом. Можна лише вибирати оптимальний варіант освітлення.

При зніманні не рекомендується щоб сонце або джерело світла світило прямо в об’єктив. Якщо сонце знаходиться прямо позаду фотоапарату, предмети виходять плоскими без тіней. Найбільш добре об’ємність предметів виявляється на фото завдяки поєднанню світла і тіней. Такий вид освітлення виходить при косому напрямку променів джерела світла. Освітлення під кутом близьким до 45 від оптичної осі найкраще при зніманні портретів, архітектури, пейзажу. Такий вид освітлення є загально прийнятим для різних зйомок, хоча можливі відхилення від цього правила. Більш докладно про зйомку при штучному і природному освітленні розповість відеофільм.

Відеофільм.

При зніманні необхідно можливо повніше використовувати площу негатива, без потреби не зменшувати площу зображення і не залишати по краях багато вільного місця.

Експонування.

Знімальний процес закінчується експонуванням – освітленням світлочутливого шару фотоматеріалу зображенням, яке проектується об’єктивом. Кількість світла, що отримує фотошар, називається експозицією.

Нормально експонована плівки перетворюється в якісний негатив. Якщо світла попало недостатньо – негатив світлий, а при великій кількості світла – темний.

Нормальна експозиція для кожного фотошару величина постійна і залежить від його світлочутливості.

В абсолютній точності експозиції немає необхідності так як існує цілий ряд експозиції, які дають негативи з правильним тоновідтвореням.

Їх діапазон залежить від фотографічної широти негативного матеріалу і значення контрасту об’єкта зйомки.

Помилки в визначені витримки при зйомці є найбільш частою причиною низької якості зображення.

Методи визначення експозиції.

На потрібну тривалість витримки при денному світлі впливають наступні змінні величини:

- характеристика об’єкта зйомки;

- географічна широта місця зйомки;

- період року і час дня;

- метеорологічні умови (стан неба);

- світлочутливість негативного матеріалу;

- наявність чи відсутність світлофільтра;

- значення діафрагми об’єктива.

 

Методи визначення експозиції:

- визначення витримки на око;

- за допомогою експонометричних таблиць;

- за допомогою візуальних експонометрів;

- за допомогою фотоелектричних експонометрів.

 

Фотоелектричні експонометри дозволяють визначити експозицію двома способами:

- за яскравістю найбільш сюжетно-вагомої частини об’єкта зйомки;

- за освітленістю створеною основним джерелом світла.

Сучасні фотоапарати оснащені фотоелектричними експонометрами вмонтованими в корпус фотоапарата. Такими ж пристроями оснащені і фотоапарати-автомати.

 

Останнім часом набули широкого розповсюдження фотоапарати системи “Kodak” – це легкі, автоматичні, порівняно дешеві фотоапарати з пластмасовими корпусами, часто з пластмасовим об’єктивом.Так звані в народі “мильниці”.

Якими б дорогими не були фотоматеріали, високоякісні знімки скоріше всього випадковість, якщо зйомки проводились на дешевій “мильниці”.

Переваги цих фотоапаратів:

- порівняна дешевизна;

- простота в експлуатації;

- легкість;

- компактність.

Недоліки:

- порівняно низька якість;

- пластмасова оптика;

- низька розрізнююча спроможність;

- зниження якості зображення від центра кадру до його країв;

- неможливість керування експозицією та різкістю;

- низька надійність і ремонтоспроможність;

- відсутня можливість заміни об’єктивів;

- відсутність можливості репродукційної, великомасштабної зйомки та макрозйомки.

 

Цифрові фотокамери.

Вже декілька років, як з’явилися цифрові фотокамери. Звичайні фотокамери і цифрові фотокамери мають багато спільного так і багато в чому розрізняються. Основна різниця полягає в першу чергу в способі збереження зображення. У звичайних камерах світло попадає на фотоплівку. В цифрових камерах світло попадає не на плівку, а на CCD-сенсор, який складається з дуже великої кількості елементів. Коли світло попадає на цей сенсор, всі його елементи отримують заряд, значення якого залежить від кількості світла. Це триває всього долі секунди але цього часу достатньо для того, щоб визначити та запам’ятати заряди кожного елемента. При цьому для кожного із основних кольорів, складаючих світло, червоного, зеленого і жовтого в сенсорі є елементи, які реагують тільки на свій колір.

Переваги цифрової фотографії%

- можливість моментального одержання зображення;

- відсутність витрат на плівку, хімічну обробку матеріалів;

- можливість обробки зображення (корегування кольору, різкості, контрасту).

Подальший розвиток комп’ютерних технологій дасть можливість розвитку цифрової фотографії.

Імпульсні лампи спалахи.

Імпульсні фотоосвітлювачі – лампи спалахи служать для створення короткочасних направлених і інтенсивних світлових випромінювань при фотозйомці в умовах недостатньої освітленості, а також при зйомці напроти світла, в затінку для висвітлення деяких деталей об’єкта зйомки. Фотоспалахи характеризуються великою яскравістю світла, короткочасністю спалаху, компактністю і безшумністю роботи. Спектр світла близький до сонячного світла, що забезпечує високу якість кольорових фотографій. Імпульсні освітлювачі встановлюються на фотоапараті і створюють переднє освітлення об’єкта зйомки.

Лампи-спалахи вмикаються автоматично в момент повного розкриття затвора фотоапарата. Це забезпечується синхронізацією. Існує два способи підключення: кабельний – через гніздо синхроконтакта в корпусі фотоапарата і безкабельний – через електричний контакт, де закріплюється лампа.

В апаратах з шторково-щілиним затвором необхідно, щоб спалах відбувався коли щілина між шторками дорівнює розмірам кадру.

Переваги фотографічного методу спостереження.

Якщо порівняти фотографічні методи спостереження з візуальними, то виявляються наступні переваги фотографічних методів:

- фотографія документує спостереження зорове відчуття зберігається тільки 1/7 секунди. Фотографічний метод дає змогу одержати зображення, які можуть зберігатися на протязі довгого часу;

- фотографічні зображення можна розмножувати;

- фотографічне зображення можливо додатково необхідним чином змінено, збільшено або зменшено. Його можна використовувати для проведення різноманітних вимірів;

- динамічна фотографія – кінематографія дозволяє продовжувати або скорочувати час протікання подій;

- фотографічні методи спостереження дають можливість фіксувати надзвичайно короткочасні події та явища;

- фотографічні методи спостереження дозволяє одночасно і точно фіксувати величезну кількість об’єктів;

можливість реєстрації невидимих рентгеновських та гамма-променів.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.)