АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Тема 12. Позитивний процес

Читайте также:
  1. І СВІТОВИЙ ПОЛІТИЧНИЙ ПРОЦЕС. УКРАЇНА В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН
  2. Позитивний зовнішній ефект
  3. Серед методів адміністративного права виділяють загальні методи ,які відносяться до всіх галузей права: імперативний і диспозитивний.
  4. Тема 10. Знімальний процес.
  5. Тема 11. Негативний процес.

Будова і особливості позитивних фотоматеріалів.

Метою позитивного процесу є отримання з негативу кінцевого позитивного зображення. Позитивний процес відрізняється від негативного тим, що включає в себе не тільки фотолабораторну обробку, а і експонування фотоматеріалу.

Позитивні матеріали мають не значну світлочутливість і зазвичай не чутливі до рожево-червоного світла, мають малу зернистість, високу розрізняючу здатність, більш високий контраст.

Позитивні фотографічні матеріали використовують двох видів: на непрозорому папері (фотографії) і на прозорій плівці (негативи, діапозитиви, слайди).

Основні типи позитивних матеріалів:

- позитивна плівка МЗ-3;

- плівка мікрат;

- фотопапір загального і спеціального призначення.

По контрастності фотопапір ділиться на 5 градацій: м’який, напівм’який, нормальний, контрастний і особливо контрастний.

По характеру поверхні: особливо глянцевий, глянцевий, напівматовий, матовий і структурний.

Фотопапір використовується як для проекційного так і для контактного друку.

Обладнання і приладдя позитивного друку. Контактний друк здійснюється за допомогою копіювального приладу.

Рис.9. Копіювальний прилад: а-схема; б-загальний вигляд; 1-світлова камера; 2-лампи розжарювання; 3-лампа червоного світла; 4-прозоре скло; 5-матове скло; 6-прижимна кришка; 7-гумова подушка; 8-регулятор світла.

Проекційний друк здійснюється за допомогою фотозбільшувача (мал.10):

Рис.10. Фотозбільшувач: а-оптична схема; б-загальна будова; 1-патрон лампи;2-освітлювач; 3-рамка для світлофільтра; 4-конденсор; 5-негатів; 6-рамка; 7-розсувний мех.; 8-об’єктив; 9-червоне скло; 10-пристрій для наводки на різкість; 11-кадруюча рамка; 12-вертикальна штанга; 13-гвинт; 14-показник масштабу збільшення; 15-вимикач; 16-екран.

 

Останнім часом широко розповсюдження отримали мінілабораторії, в яких фотографії друкуються на спеціальному автоматичному і напівавтоматичному обладнанні.

Переваги – висока швидкість одержання фотографій. Робота оператора не потребує затемненої лабораторії, досить висока якість, можливість масового друку. Оператор в процесі роботи не має контакту з робочими розчинами.

 

Тема 13. Загальні відомості про кольорову фотографію.

Процес отримання кольорового зображення складається з двох основних стадій:

- прийом і фотографічна реєстрація променів, які відображені об’єктом, що знімається;

- кольорове відтворення при отримані позитивного зображення об’єктивів зйомки.

Все різноманіття кольорів досягається змішуванням 3-х основних кольорів: синього, червоного в певних співвідношеннях. В результаті парного змішування основних кольорів виникають три нових кольори: жовтий, пурпурний, голубий. Кожний з яких доповнює третій основний до білого. Тему ці кольори називають допоміжними.

В фотографії кольорове зображення отримують адитивним (складальним) або субтрактивним (від’ємним) способами.

Кольорове зображення адитивним способом отримують наступним чином: кольоровий об’єкт фотографують 3 рази на 3 чорно-білих фотографічних пластини за допомогою фотоапарата з трьома світлофільтрами. Для першого синій, другого – зелений і для третього – червоний. Отримані з негативів позитиви поміщають в 3 проектори з світлофільтрами, які відповідають по кольору застосованим при зніманні. При проектуванні 3-х негативів на екран виходить зображення об’єкта зйомки в його природних кольорах.

Принцип адитивного змішування 3-х кольорів лежить в основі растрових способів отримання кольорових зображень (мал.11).

Рис.11.Принцип адитивного змішування основних кольорів.

При субтрактивному способі колір отримується в результаті відокремлення із складу білого світла тих чи інших кольорових променів.

Рис.12.Принцип субтрактивного синтезу кольорів.

Отримання кольорового зображення об’єкта знімання при цьому методу відбувається по наступній схемі. Об’єкт знімання фотографують через однозональні фільтри (синій, зелений, червоний) на 3 світлочутливі шари, які чутливі відповідно до синього, зеленого, червоного світла (мал.13).

Рис.13. Схема одержання кольорового зображення субтрактивним методом: 1-об’єкт зйомки; 2-зональні світлофільтри; 3-черно-білі кольорово-поділені негативи; 4-пофарбовані кольорово-поділені позитиви; 5-кольорове позитивне зображення.

На сьогодні найбільш широке розповсюдження отримав спосіб кольорової фотографії на багатошарових фотоматеріалах з компонентами кольорового проявлення – спосіб утворення фарбників при кольоровому проявленні.

Спосіб кольорової фотографії на багатошарових матеріалах з компонентами кольорового проявлення застосовування як в негативно-позитивному процесі так і для отримання кольорового позитивного зображення методом перетворення.

Схема будови кольорової багатошарової фотоплівки представлена на мал.14.

Рис.14. Схема будови кольорової багатошарової фотоплівки

 

- захисний шар;

- синє-чутливий емульсійний шар (при проявленні створює зображення із жовтого кольору барвника);

- жовтий фільтруючий шар (затримує сині промені до яких чутливі нижчий емульсійний шар);

- зелено-чутливий емульсійний шар (при проявленні утворюються пурпурний барвник);

- червоно-чутливий емульсійний шар (при проявленні утворюються голубий барвник);

- підслой;

- основа;

- протиореольний шар

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.008 сек.)