АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Станковий

Читайте также:
  1. V. Вивчення нового матеріалу.
  2. Відродження інтересу до античної культурної спадщини, яка була майже повністю забута у середні віки.
  3. ЖИВОПИС
  4. Класичні графічні техніки. Історія виникнення друкованих технік.
  5. Склад і укомплектованість Київського Особливого військового округу напередодні радянсько-німецької війни

2. Композиція в живописі.

Ми вже з вами знайомились з основними правилами композиції. Давайте пригадаємо їх. (Відповіді дітей).

Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, то що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків.

Другорядні образи зображують більш узагальнено, не так чітко, вони лише сприяють кращому розкриттю теми.

Певне поєднання кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів. Гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом. Про колорит інколи говорять, як про музику: звучний, урочистий, радісний, енергійний, спокійний, сумний.

Визначення колористичної гами майбутнього твору – перша сходинка до побудови композиції. Яскрава, золота осінь дзвенить і переливається розмаїттям золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків. Це тепла колористична гама. Холодна гама створюється синіми, сірими, холодними фіолетовими та бузковими кольорами; так виникає образ похмурої осені.

Роздивіться живописні твори художників В.Черкасова «Золота осінь» та Бялиницького-Бірулі «Осінній краєвид». Спробуйте проаналізувати, який настрій передано на картинах. Визначте, які кольори переважають.

При створенні живописної композиції необхідно знати, що

- Наближені предмети зображуються чітко, детально, об’ємно, з яскравим забарвленням; віддалені предмети – м’яко, узагальнено, з блідим забарвленням;

- з віддаленням світлі предмети потрібно затемнювати, а темні – висвітлювати;

- ближчі предмети багатоколірні, з віддаленням вони стають одноманітні, відтінки кольорів узагальнюються.

Що є композиційним центром картини В.Микити «Ягнятко»? Зверніть увагу на перебільшено великі руки вівчаря, що трепетно тримають ніжне створіння. Скільки планів ви бачите (що знаходиться на передньому і чим він відрізняється від дальнього)? Які почуття ви переживаєте, коли споглядаєте цю роботу (спокою, затишку, захоплення, суму)?

(Відповіді дітей).

Які елементи композиції В.Сухенка «Осінній настрій» найбільше впливають на створення відповідного настрою (контраст зеленого вазона й сухих квітів чи облітаюче листя за вікном)?

(Відповіді дітей).

4. Бесіда про осінь.

Прослухайте, як красиво описує чарівницю осінь поет Володимир Сосюра:

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

А ось вірш поетеси Ліни Костенко:

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим,

А листя просить: - Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

(Демонстрація репродукції картини І.Левітана «Золота осінь»).

Що ви бачите на цій картині? Якими кольорами відобразив художник осінь?

VІ.Практична частина уроку.

Сьогодні на уроці ми виконаємо композицію «Осінній дощ». Виконуйте композицію у такій послідовності:

- визначте положення лінії горизонту, розмір і місце елементів композиції на аркуші паперу;

- детально промалюйте передній план і узагальнено – задній;

- виконайте роботу фарбами.

(Вчитель на дошці показує послідовність виконання композиції «Осінній дощ").

VІІ. Підсумок уроку.

(Перевірка робіт учнів, оцінювання, аналіз, демонстрація кращих робіт, оформлення стенду «Міні-вернісаж»).

Отже, при виконанні малюнка дуже важливо знати основні композиційні правила та прийоми, вміло використовувати їх для передачі простору. Ви переконалися в тому, що певне поєднання кольорів на картині передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів.

VІІІ. Домашнє завдання: принести пластилін, картон, стеки.

 


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.)