АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция
|
Загальна організація програми в Delphi
Програма, що створюється в середовищі Delphi в процесі проектування програми, заснована на модульному принципі. Головна програма складається з оголошення списку використовуваних модулів і декількох операторів, що створюють об'єкти для необхідних форм і запускають додаток на виконання. Модульність дуже важлива для створення надійних і відносно легко модифікується і супроводжуваних додатків. Чітке дотримання принципів модульності в поєднанні з принципом приховування інформації дозволяє виробляти модифікації всередині будь-якого модуля, не зачіпаючи при цьому інших модулів і головну програму. Всі об'єкти компонентів розміщуються в об'єктах - формах. Для кожної форми, проектованої у додатку, Delphi створює окремий модуль. Саме в модулях і здійснюється програмування завдання. У обробниках подій об'єктів розміщуються опису алгоритмів, які в основному зводяться до обробки інформації, що міститься у властивостях одних об'єктів, і завданні за результатами цієї обробки властивостей інших об'єктів. Структура файлу головної (головний) програми додатки Delphi. У процесі проектування Delphi автоматично створює код головний програми та окремих модулів. У модулі вводяться власні коди, створюючи обробники різних подій. Але головний програму, як правило, не доводиться модифікувати і навіть переглядати її текст (тільки у виняткових випадках). Головний файл програми Delphi має наступну структуру: Program <Ім'я>; {Оголошення модулів, а також локальних типів, класів, констант, змінних, опис локальних функцій і змінних} Begin {Оператори тіла програми} End. Типова головний програма додатку має наступний вигляд: Program Project 1; Uses Forms, Unit 1 in 'Unit 1.pas' {Form 1}, Unit 2 in 'Unit 2.pas' {Form 2}; {$ R *. res} {Можна помістити опис констант, змінних, функцій, процедур, доступних для використання тільки в межах даного файлу} Begin Application. Initialize; Application. CreateForm (TForm 1, Form 1); Application. CreateForm (TForm 2, Form 2); Application. Run; End. 1) Програма починається з ключового слова program, після якого вказується ім'я програми (воно збігається з ім'ям файлу, в якому був збережений проект). Це ж ім'я присвоюється виконуваного файлу програми. За замовчуванням використовується ім'я Project 1. 2) Після заголовка в тексті програми розташовується пропозицію: Uses Forms, Unit 1 in 'Unit 1.pas' {Form 1}, Unit 2 in 'Unit 2.pas' {Form 2}; У цій пропозиції перераховуються модулі, що завантажуються програмою. Перший модуль Forms є системним, а наступні - модулями розробленими самостійно форм. Даний приклад має на увазі, що в проекті були створені дві форми з іменами Form1, Form2 в модулях Unit1, Unit2. Ув'язнені у фігурні дужки назва форм представляють собою коментарі. 3) Наступний рядок тексту - {$ R *. res} - представляє собою директиву компілятора, пов'язану з використанням файлів ресурсів. Зазначений файл повинен бути файлом ресурсів Windows. За замовчуванням використовується расшіреніе.RES для файлів ресурсів. 4) Перший оператор в тілі програми Application. Initialize; - ініціалізує додаток, наступний за ним оператор Application. CreateForm (TForm 1, Form 1); і Application. CreateForm (TForm 2, Form 2); - створюють об'єкти форми1 і форми2, останній оператор Application. Run; - починає виконання програми. Загальна структура файлу модуля: Unit <Ім'я модуля>; Interface / / Відкритий інтерфейс модуля (можуть поміщатися списки модулів, оголошення типів, констант, змінних, функцій і процедур, до яких буде доступ з інших модулів) Implementation / / Реалізація модуля (можуть поміщатися списки модулів, оголошення типів, констант, змінних, функцій і процедур, до яких не буде доступу з інших модулів) Initialization / / (Необов'язковий розділ - оператори виконуються один раз при першому зверненні до модуля) Finalization / / (Необов'язковий розділ - оператори виконуються при будь-якому завершення роботи модуля) End. Розглянемо тепер текст модуля з порожньою формою: Unit Unit 1; Interface / / Відкритий інтерфейс модуля Uses {Список підключаються модулів} Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs; Type {Оголошення класу форми} TForm 1 = class (TForm) Private / / закритий розділ класу Public / / відкритий розділ класу End; Var Form 1: TForm1; Implementation / / Реалізація модуля {$ R *. dfm} End. 1) Модуль починається з ключового слова UNIT, після якого вказується ім'я модуля. Вона збігається з ім'ям файлу, в якому був збережений модуль. Текс модуля складається з двох основних розділів: відкритий інтерфейс модуля і реалізація модуля. Зовнішні модулі не можуть бачити типи, змінні, константи, функції та процедури, розміщені в розділі реалізації. 2) Після пропозиції USES, що містить список модулів, розташовується заготівля оголошення класу форми. Ім'я класу форми - TForml. Клас містить два розділи: відкритий розділ класу (PUBLIC) - те, що оголошено в цьому розділі є для інших класів та модулів, закритий розділ класу (PRIVATE) - те, що оголошено в цьому розділі є в межах даного модуля. 3) За оголошенням класу форми йдуть рядки: Var Form 1: TForm 1; Таким чином, оголошується змінна Form1 класу TForm1. 4) Потім слід порожній розділ реалізації INPLEMENTATION, в якому міститься тільки директива компілятора {$ R *. dfm}, забезпечує компонування файлів ресурсів форм.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Поиск по сайту:
|