|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Література. 1. Мир философии: Книга для чтения
1. Мир философии: Книга для чтения. — М., 1991. — Ч.2. — С. 244-251 (1, 2); 252-257 (1), 276-282 (1, 2), 232-237 (2), 422-427 (4), 322-323 (4), 435-444 (5), 461-463 (5), 474-476 (5), 472-273 (6), 478-482 (6), 366-374 (6), 487-492 (7), 356-361 (7). 2. Гусейнов А.А. Этика ненасилия // Вопросы философии. — 1992. — № 3 (6). 3. Тишнер Ю. Этика солидарности // Человек. — 1992. — № 6 (7). 4. Силванян Г. Апостол ненасилия // Философские науки. — 1991. — № 8 (6). 5. Кинг М. Любите врагов ваших! // Вопросы философии. — 1992. — № 3 (6). 6. Іщенко Ю. Толерантність як філософсько-світоглядна проблема // Філософська і соціологічна думка. — 1990. — № 4 (7). 7. Отфрид Хеффе. Плюрализм и толерантность // Философские науки // Философские науки. — 1991. — № 12 (7). 8. Назаретян А.П. Историческая эволюция морали: прогресс или регресс? // Вопросы философии. — 1992. — № 3 (5, 7). 9. Ненасильственные движения и философия ненасилия... (Материали “Круглого стола”)// Вопросы философии. — 1992. — № 8 (6). 10. Бердяев Н.А. О духовной буржуазности // Философские науки. — 1991. — № 5 (4, 7).
Контрольні питання і завдання:
1. Дайте послідовний виклад основних ідей рекомендованого фрагменту із праці І.Канта. Зробіть до них пояснення. 2. Визначіть сутність і філософсько-етичні засади ідеї ненсильства. назвіть людей, що сприяли розробці та реалізації цієї ідеї. 3. Поясність сучасний зміст і значення понять: “толерантність”, “плюралізм”, “компроміс”, “солідарність”.
7.Людина і світ природи (2 години)
1. Природа як світ. 2. Екологічні проблеми в філософському вимірі. 3. Людина і природа: сучасна ситуація. Природа як загальнолюдська цінність. Література: 1. Мир философии: Книга для чтения. – М., 1991. – Ч. ІІ. – Разд. 7. - § 2. 2. Барякін В.М. Можливості та межі екологізації технології // Філософська і соціологічна думка. – 1992. - № 6. 3. Барякін В.М. Вернадський про ноосферу. Напрями сучасного дослідження // Філософська і соціологічна думка. – 1993. - № 3 4. Вернадский В.И. Босфера и ноосфера. – М., 1989. 5. Крисаченко В.С. Стратегія виживання виду Homo sapiens // Філософська і соціологічна думка. – 1992. - № 10. 6. Печчеи А. Человеческие качества. – М., 1980. 7. Симкин Г.Н. Бирюзовая книга Китая // Человек. – 1992. - № 2. 8. Швейцер А. Культура и этика. – М., 1973. 9. Швейцер А. Благоговение перед жищнью. – М., 1992.
Контрольні питання і завдання:
1. Якими є головні риси природи як світу? 2. Що робить природу світом для людини? 3. Якою постає природа в професійній діяльності вченого-фізика, біолога, лікаря, будівельника, агронома, садівника? 4. Охарактеризуйте місце і роль природи в системі міфологічного, філософського світ огляду та в науковій картині світу. 5. Розкрийте зміст поняття «новий гуманізм».
8. Людина і світ культури (2 години)
1. Культура як світ. Проблемність вихідного поняття. 2. Культура і цивілізація.. Характерні риси сучасної цивілізації. 3. Становлення людства як суб’єкта соціально-історичного і загальнопланетарного процесу. 4. Становлення нового образу людини і світу в сучасній культурі.
Література: 1. Мир философии. — М., 1991. — Ч.2. — С. 285-300 (1, 4), С. 307-313 (1, 4), С. 352-353 (2), С. 366-374 (3, 4, 6), С.546-558 (1, 2, 4), С. 522-538 (5), С. 558-585 (1-6). 2. Введение в философию 3. Філософія: Курс лекцій. — К., 1991. — Лекція ХХVІ (1). 4. Араб-Оглы Э.А. Европейская цивилизация и общечеловеческие ценности// Вопросы философии. — 1990. — № 8 (1, 4, 5, 6). 5. Барякн В.М. Можливості та межі екологізації технології // Філософська та соціологічна думка. — 1992. — № 6 (2, 3). 6. Гуревич Д. Жребий человеческий // Свободная мысль. — 1992. — № 17 (5, 6). 7. Бэррел М.-Р. “И Бог заплакал...”: Достоинство, прогресс, технология // Человек. — 1991. — № 5 (2-4, 6). 8. Елисеев А. Земля не держит // Наука и жизнь. — 1991. — № 9 (2, 3). 9. Кара-Мурза С.Г. Наука и кризис цивилизации // Вопросы философии. — 1990. — № 9. (1, 2). 10. Игнатовская Н.Б. Природа как ценность культуры. — М.: Знание, 1987 (3). 11. Кинг А. На пути к новому мировому порядку // Свободная мысль, 1992. 12. Лоренц К. Восемь смертных грехов цивилизации // Вопросы философии. — 1992. — № 3 (1. 4). 13. Пустовойт В. Україна на шляху до пустелі // Наука і суспільство. — 1990. — № 6 (3). 14. Рекитов А.И. Цивилизация, культура, технология и Рынок // Вопросы философии. — 1992. — № 5 (1, 2, 4. 6). 15. Савельева И. В поисках новой гармонии: социальные идеи альтернативных движений // Свободная мысль. — 1991. — № 17 (4, 6). 16. Тишков В.А. Социальное и национальное в историко-антропологической перспективе // Вопросы философии. — 1990. — № 12 (5, 6). 17. Урсул А.Д. На пути к информационно-экологическому обществу // Философские науки. — 1991. — № 5 (4, 5, 6). 18. Шевченко В.Н. Становление человечества в качестве субьєкта исторического процесса // Философские науки. — 1990. — № 4 (5). 19. Эллюль Ж. Технологический блеф // Философские науки, 1991. — № 9.
Контрольні питання і завдання: 1. В чому полягає позиція М.Бєрдяєва щодо розуміння змісту понять “культура” і “цивілізація”? Чи є плідною така позиція щодо визначення перспектив сучасної цивілізації? 2. Який зміст вкладається в поняття “криза”? 3. Які проблеми і чому називають глобальними? 4. Як найчастіше формулюється так званий технічний імператив? 5. В чому полягає зміст поняття “альтернативна цивілізація”? 6. Як, на вашу думку, найкраще сформулювати екологічний імператив? 7. Які філософські та етичні вчення можуть слугувати за підгрунтя ідеї альтернативної цивілізації? 8. Які соціокультурні чинники призвели до виходу на світовий рівень країни Південно-Східної Азії? Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |