|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Контраст. Нюанс. Тотожність
Засоби гармонізації композиції
Ритм
Ритм – це обов’язкова зміна, рух. Повторення ж без змін – «метр». Метричність – рівномірність в русі типу механічного. Якщо розвиток ритму у композиції має кордони, то метрична композиція може повторюватись безкінечно. Яскравим прикладом ритмічного ряду служить орнамент. Різноманітні хвилеподібні і прямі лінії, хрестики, ромбики, кружечки і т. д. – все це визначена інформація, яка вистроюється в полосі, на площині чи на об’ємі, народжуючи тим самим орнаменти. Але вони досі притягують своєю неповторною декоративністю. Метрична композиція широко використовується в декоративно-прикладному мистецтві. Це пов’язано не тільки з потребою людини оточувати себе предметами, які створюють визначений психологічний клімат, але і з технологією виготовлення того чи іншого витвору. Наприклад, процес нанесення малюнка на тканину. Здавна такі тканини називались набивними. На дерев’яній дошці вирізали рельєф чи набивали гвіздки, потім наносили фарбу і шляхом накладання дошки на тканину віддруковувався малюнок. Така дошка і являлась метром. Створюючи композицію, в основі якої лежить метр, необхідно продумати пластичні зв’язки одного метру з наступним. Такого виду метричні композиції називають ще рапортом чи рапорт ними композиціями. Розрізняють 3 види таких композицій: сітчастий, полоскоподібний і клітчатий. Зазвичай в композиціях на тканинах використовують рослинні, тваринні і геометричні мотиви. Для метричних композицій характерна статика – це стан спокою, рівноваги. Краще всього цей стан реалізується з допомогою симетричних геометричних мотивів. Метрична композиція будується на суворому відліку часу і простору. Ритм, відмінний від метру, надає композиції динамізм і породжує рух зі складнішою характеристикою. Динаміка ритму обумовлюється закономірним чергуванням однорідних елементів і простору. У мистецтві ритм розуміється як синтез кількості і якості у вираженні художньої форми. Для глядача існує 2 типи ритму: активно-динамічний (звукові (музичні),танцювальні, світлові та інші ритми, тобто ритми, що з’являються і зникають у визначених часових рамках) і пасивно-динамічний (ритми в архітектурі, живописі, скульптурі, графіці, де пластичні форми знаходяться постійно і відчуття ритму виникає зі співвідношення реально існуючих елементів. Ритм буває простим, коли змінюється якась одна закономірність (форма, колір, фактура чи відстань між елементами), і складним, коли зміни проходять відразу у декількох параметрах. Ритм не тільки збагачує композиції, але й допомагає їх організувати. Він може виражатися з допомогою усіх образотворчих засобів ритми форми (точки, лінії, плями та їх сполучення), ритми кольору (ахроматичні і хроматичні), ритми, що виражаються фактурою. Можливе використання в композиції метру і ритму. Метричне повторення ритмічних рядів допомагає створювати дуже оригінальні витвори.
Вправа №10 Створіть метричний ряд з 5-6 повторів, використовуючи геометричні чи рослинні мотиви з використання кількох кольорів. Вправа №11 Побудуйте 2 прості ритмічні ряди (7-10 повторів), що відрізняються між собою по задуму.
Контраст. Нюанс. Тотожність Контраст – це максимальна зміна якість образотворчих засобів, нюанс – мінімальна, тотожність – повторення цих якостей. Для того, щоб контраст чи нюанс запрацювали як засоби гармонізації, треба скласти йому пару – тоді з’явиться можливість для порівняння. Наприклад, контраст великого і малого елементу, круглого і квадратного, чорного і білого, зеленого і червоного, гладенького і шершавого тощо. Як тільки з’явиться це порівняння, з’явиться і співвідношення кількості білого і чорного, зеленого і червоного, малого і великого. Тому у створенні гармонічної композиції дуже важливий момент співвідношення. Контраст, нюанс і тотожність як засоби гармонізації народжені самою природою і досить успішно в ній існують. Приклад: велика кількість відтінків у звичайної трави – це нюанс, квітка – контраст, квітка з подібними листочками – тотожність.
Вправа №12 Створіть композицію, де б чітко прочитувались контрасні відношення форм. Вправа №13 Створіть композицію, в якій би були присутні колірний контраст і тотожність форм.
Пропорції Пропорція – це зв’язок частин і цілого. В епоху Ренесансу (Леонардо да Вінчі) середньопропорційну відношення назвав «золотим перерізом» (рос. – «золотым сечением»).
Масштаб Відповідність розміру витвору і людини-глядача являється засобом, що допомагає створити гармонійну композицію. Масштаб досягається грамотним застосуванням систем пропорціювання. Масштабність будови визначається 3-ма моментами: відношення всієї будови до людського зросту; відношення до простору, що оточує будову чи знаходиться перед ним; відношення абсолютних розмірів всієї будови до звичних і оптимальних розмірів його елементів.
Вправа №14 В запропоновані схеми вставити елемент «вікно» потрібного розміру. Фігура людини надана для того, щоб відчути необхідні співвідношення. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |