|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ОБ’ЄКТНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД_____________________________________________________
Основоположною ідеєю ООП є об’єднання даних і дій, що проробляються над цими даними, в одне ціле, яке називається об’єктом. Функції об’єкту, що називаються методами (інша назва – функції-члени), звичайно призначені для доступу до даних об’єкта (приклад – проводимо мишкою над екранною кнопкою і вона змінює свій розмір та колір). Якщо необхідно зчитати якісь дані об’єкту, треба викликати відповідний метод, що виконає зчитування і поверне потрібне значення. Прямий доступ до даних неможливий. Дані приховані від зовнішнього впливу, що захищає їх від випадкової зміни. Кажуть, що дані і методи інкапсульовані. Терміни приховування та інкапсуляція даних є ключовими в описі об’єктно орієнтованих мов. Якщо необхідно поміняти дані об’єкта, то, очевидно, ця дія також буде покладатися на методи об’єкту. Ніякі інші функції не можуть міняти дані класу. Такий підхід полегшує написання, відлагодження і використання програми. Типова програма на об’єктно-орієнтованій мові програмування, наприклад, на С++, складається з сукупності об’єктів, що взаємодіють між собою, викликаючи методи один одного. Структура такої програми приведена на рисунку 2.
Рис. 2. Об’єктно-орієнтований підхід
ООП містить кілька концепцій - класи, інкапсуляцію, наслідування, поліморфізм, які становлять основу об’єктно-орієнтованого підходу. У основі ООП лежить поняття об'єкту (object). Об'єкт - це тип, який включає не тільки поля даних об'єкту, але і підпрограми для їх обробки, звані методами. Таким чином, в об'єкті зосереджені його властивості (стани, дані) і їх поведінка (обробка за допомогою методів). Ідеї створення нового типу (об'єкт) були закладені при введенні процедурних типів параметрів.
Клас - опис сукупності подібних між собою об'єктів.
ООП характеризується трьома основними властивостями: ü інкапсуляцією (encapsulation), ü спадкоємством (inheritance), ü поліморфізмом (polymorphism). Інкапсуляція означає об'єднання в одному об'єкті даних і дій над ними. Інкапсуляція - це механізм, що поєднує дані й код, що маніпулює цими даними, а також захищає й те, і інше від зовнішнього втручання або неправильного використання. Якщо необхідно змінити дані об'єкта, то очевидно ця дія також буде покладена на методи об'єкта. Ніякі інші функції не можуть змінювати дані класу. Такий підхід полегшує написання, налагодження й використання програми. Успадковування - це процес, за допомогою якого, один об'єкт може успадковувати властивості іншого об'єкта й додавати до них риси, характерні тільки для нього.
У програмуванні клас може породити безліч підкласів. У С++ клас, що породжує всі інші класи, називається базовим класом, інші класи успадковують його властивості, одночасно маючи власні. Такі класи називаються похідними. Базовий клас містить елементи, загальні для групи похідних класів. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |