|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Створення асоціаціїЯкщо класи взаємодіють один з одним, то така взаємодія називається асоціацією. 1) На панелі інструментів Pallet вибираємо асоціацію (Association). 2) Створюємо асоціацію між двома класами: 3) Два рази натискаємо на зображення асоціації, у вікні властивості асоціації (Association Properties) вказується: • Вкладка General: назва асоціації і назва в програмному коді (поля ім'я та код). • Якщо один клас асоціюється з іншим, кожен з них грає свою роль в цій асоціації. Ролі вказуються в закладці Detail (Детально) в полях Role name (Ім’я ролі) для Class1 і Class2. Асоціації можуть працювати в різних напрямках, а також можуть бути більш складними - з одним класом може асоціюватися кілька інших. Кратність - кількість об'єктів одного класу, які можуть бути пов'язані з певною кількістю об'єктів іншого класу, рис 10. (В PowerDesigner - відкрити у властивостях асоціації вкладку Подробиці і встановити вказати кратність в поле кратності). Кратність може бути: 1:1, 1: *, *: 1, * (де * - до багатьох):
Рис. 10. Приклад з’єднання асоціації і класу
Клас може асоціюватися сам з собою (рефлекторна асоціація), рис.11 Рис.11 Приклад рефлекторної асоціації Спадкування: клас може успадковувати атрибути і операції іншого класу. Успадкований клас є дочірнім по відношенню до батьківського, від якого він успадковується. В PowerDesigner для зображення успадкування використовується інструмент узагальнення (Generalization). Абстрактні класи призначені тільки для використання в якості базових для наслідування і не породжують своїх об'єктів. Залежність: взаємозв'язок при використанні одного класу іншим називається залежністю. Найбільш загальний випадок залежності - це використання одного класу в сигнатурі операції іншого класу. Для зображення залежно застосовується інструмент залежностей (Dependency). Агрегація - взаємозв'язок, при якій клас складається з деякої кількості класів-компонентів. Компоненти і клас, який вони складають, знаходяться в асоціації частина-ціле. Агрегацію можна представити у вигляді дерева, коренем якого є «ціле», а листям - його компоненти. В PowerDesigner застосовується інструмент агрегації . Наприклад: Рис. 12. приклад агрегаціх класів
Композиція - це строгий тип агрегації, що характеризується тим, що кожен елемент може належати тільки одному цілому. Наприклад, компоненти стіл - стільниця і ніжки - складають композит. Для відображення в PowerDesigner використовується інструмент Композиція (Composition). Інтерфейси і реалізація: Інтерфейс - це набір операцій, які задають деякі аспекти поведінки класу і представляють його для інших класів. Є два варіанти створення інтерфейсу В PowerDesigner. Перший варіант - додати за допомогою інструменту Інтерфейс (Interface) (властивості заповнюються аналогічно властивостям класу), другий варіант - додати автоматично - натиснути правою кнопкою миші на створений клас і в списку вибрати Create Interface (Створити інтерфейс), в цьому випадку операції, прописані в створеному класі, додадуться автоматично. Взаємозв'язок між класом і його інтерфейсом називається відношенням реалізації - інструмент реалізації (Realization). Видимість: даний термін застосовується по відношенню до атрибутів та операцій. Виділяють три області видимості: • Відкрита - можуть використовувати інші класи; • Захищена - можуть використовувати тільки спадкоємці даного класу; • Закрита - використовуються тільки самими класами. В PowerDesigner видимість зазначається у властивостях у вкладці General в полі видимості (Visibility).
Лабораторна робота №5. Генерація звітів
Мета роботи Навчитись генерувати і зберігати файли звіту в Powerdesigner Методичні вказівки
В PowerDesigner є різні способи створення звіту по розробленій моделі. Необхідно відкрити Report -> Reports (Звіт – звіти), з’явиться вікно зі списком звітів, створених раніше. Але так як раніше звіти в данном проекті не створювались, список буде пустим. Необхідно натиснути на кнопку створення нового звіту (New Report) у вікні, що відкриється, ввести назву звіту в поле Report Name, із списку можливих звітів (Report template) вибрати Full Object Report. Натиснути кнопку ОК, з’явиться вікно редактора звітів:
Рис.13 Вікно редакторів звітів
В правій частині вікна (Available Items), можно вибрати пункти, необхідні в звіті. В лівій частині (Report Items) –можна добавляти и удаляти необхідні пункти. Права частина будет містити лише те, що ви вибирете. Обов’язково необхідно з лівої частини в праву добавити Table of contents – він не містить інформації про моделі і об’єкти, зато генерується, разом зі звітом. Щоб зробити швидкий перегляд створеного об'єкта, натисніть на об'єкт правою кнопкою миші і виберіть Quick View. Щоб попередньо подивитися на весь звіт, необхідно відкрити попередній перегляд друку File-> Print Preview. В PowerDesigner є можливіть створення звіту по всіх розроблених моделях. В мастері створення звітів можна сформувати шаблон звіту. Для цього необхідно відкрити Report-> Report Wizard (Звіти->Мастер звітів) з’явиться вікно мастера звітів. В закладке Welcome необхідно ввести і’мя звіту і мову. Натисніть кнопку Next. В наступній закладці Presentation Options выбрати необхідний формат звіту (html, rtf) і шаблон (classic, modern, professional,standard). Далі в Report Structure сформувати структуру звіту, вибрати інформацію необхідну для представлення в звіті. А в Report Layout вибрати тип об’єктів. Натиснути кнопку Next->Finish і зберегти звіт.
Рис.14 Діалогове вікно мастеру створення звітів
Список рекомендованої літератури
1. Вендров А.М. CASE-технологии. Современные методы и средства проектирования информационных систем. -М.: Финансы и статистика, 1998. -176 с. 2. Маклаков С.В. Bpwin и Erwin. CASE-средства разработки информационных систем.-М.: ДИАЛОГ-МИФИ, 1999.- 256 с. 3. Митчел Л., Керман К. Программирование и отладка в среде Delphi. Учебный курс: Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2002 – 626 с. 4. CASE-технології в проектуванні та розробці інформаційних систем: Методичні вказівки до виконання курсових проектів для студентів спеціальності 7.080401 "Інформаційні управляючі системи та технології" / Уклад.: В.В.Демченко - К.:КНУБА, 2000. - 16 с. 5. Хендерсон Кен. Delphi 3 и системы клиент/сервер. Руководство разработчика. /Пер. с англ. - К.:Диалектика, 1997.– 736 с. 6. Шумаков П.В. Delphi 3 и создание приложений баз данных.– М.: "НОЛИДЖ", 1998.– 704 с. Навчально-методичне видання
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |