|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Архітектура, скульптура, живопис Стародавньої Індії
В епоху стародавності більшість споруд зводилося з дерева, а тому не збереглося. Палац царя Чендрагупти був побудований з дерева, і до наших днів збереглися лише залишки кам'яних колон. У перші століття нашої ери в будівництві починає широко застосовуватися камінь. Релігійна архітектура цього періоду представлена печерними комплексами, храмами і ступами (кам'яними спорудами, в яких зберігалися реліквії Будди). З печерних комплексів найбільш цікаві комплекси в місті Карлі і в Еллоре. Печерний храм в Карлі має майже 14 м у висоту, 14 м в ширину і близько 38 м в довжину. Тут знаходиться велика кількість скульптур і ступ. У Гуптскую епоху почалося будівництво печерного комплексу в Еллоре, яке тривало протягом кількох століть. До шедеврів індійської архітектури належать також індуїстський храм в Санчі і буддійська ступа, що знаходиться там же. У Стародавній Індії існувало кілька шкіл скульптури, з яких найбільш великими були гандхарская, матхурская і школа Амаравати. Більшість збережених скульптур також носило релігійний характер. Скульптурне мистецтво досягло такої висоти, що існував ряд спеціальних керівництв і правила їх створення. Були розроблені прийоми іконографії, різні в різних релігійних традицій. Існували буддійська, джанійская і індуїстська іконографія. У гандхарской школі поєднувалися три традиції: буддійська, греко-римська і середньоазіатська. Саме тут були створені перші зображення Будди, причому як бога; ці скульптури зображували і статуї бодхісатви. У матхурской школі, світанок якої співпаде з Кушанською епохою, особливе значення отримує світська середу поряд з чисто релігійними архітектурними композиціями. Тут так само рано з'явилися зображення Будди. Матхурская школа випробувала на собі вплив більш раннього за часом маурійского мистецтва, а деякі скульптури говорять про хараппском вплив (фігури богинь матері, місцевих божеств і т.д.). У порівнянні з іншими скульптурними школами, школа Амаравати ввібрала в себе традиції півдня країни і буддійські канони. Вони збереглися і в більш пізніх скульптурах, вплинувши на мистецтво Південно-Східної Азії і Шрі-Ланки. Древнеиндийское мистецтво найтіснішим чином було пов'язано з релігією і філософією. Крім того, воно було завжди звернено до нижчої касти - селянам, з метою донести до них закони карми, вимоги дхарми і т.д. В поезії, прозі, драмі, музиці індійський художник ототожнював себе з природою у всіх її настроях, відгукувався на зв'язок людини і всесвіту. І, нарешті, значний вплив на розвиток індійського мистецтва надав релігійний забобон, спрямований проти статуй богів. Веди були проти зображення божества, і образ Будди з'явився в скульптурі і живопису лише в пізній період розвитку буддизму. На художню культуру давньоіндійського суспільства глибоко вплинули індуїзм, буддизм, іслам. Художньо-образне сприйняття через призму названих релігійних та філософських систем, відзначається витонченістю зображення людини і навколишнього світу, досконалістю архітектурних форм. Найбільш відомим пам'ятником староіндійської живопису є стінні розписи в печерах Аджанти. Протягом 150 років стародавні майстри вирізали цей храм у скелі. У цьому буддійському комплексі, що складається з 29 печер, живопис покриває стіни і стелі внутрішніх приміщень. Тут різноманітні сюжети з життя Будди, міфологічні теми, сцени з повсякденного життя, палацова тематика. Усі малюнки відмінно збереглися, тому індійці добре знали секрети стійких фарб, мистецтво зміцнення грунту. Вибір кольору залежав від сюжету і персонажів. Боги і царі, наприклад, завжди зображувалися білими. Традиції Аджанти вплинули на мистецтво Шрі-Ланки і різних районів Індії. Ще одна характерна риса старо-індійської культури є вираження у художніх образах ідеї поклоніння богу кохання - Ками. Базувався цей сенс у тому, що індійці розглядали шлюбну пару бога і богині як процес космічного творення. Тому зображення божої кари в міцних обіймах поширене в храмах.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |