№
| ЗМІСТ УРОКУ
| К-ть
| КЛАС
| ПРИМІТКА
|
план
| факт
|
| ТЕМА 1. Вступ. Стилістика тексту. Орфоепічні та лексичні норми
|
|
|
|
|
| Вступ.Роль мови у формуванні особистості. Культура мовлення – важлива складова загальної культури людини; її соціальне й національне значення
|
|
|
|
|
| РЗМ 1.Мовлення і спілкування.Види мовленнєвої діяльності, їх взаємозв’язок. Вимоги до мовлення. Шляхи підвищення особистої культури мовлення.
|
|
|
|
|
| Основні поняття стилістики мови та мовлення. Стилістична норма. Стилістична помилка.
|
|
|
|
|
| Будова тексту. Тематичне ядро і його розгортання в текстах різної стильової належності. Взаємообумовленість кількісних і якісних характеристик тексту.
|
|
|
|
|
| Стилістичний аналіз текстів.
|
|
|
|
|
| РЗМ 2.Списування з елементами редагування.
|
|
|
|
|
| Конструювання текстів. Добір різних мовних засобів для створення текстів залежно від стилю і жанру мовлення.
|
|
|
|
|
| РЗМ 3.Письмовий докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.
|
|
|
|
|
| Відповідність нормам літературної вимови як одна з основних вимог до культури мовлення. Норми української літературної мови.
|
|
|
|
|
| Вимова ненаголошених голосних, приголосних та їх сполучень; правильне наголошування слів. Орфоепічні словники. Стилістичні засоби фонетики.
|
|
|
|
|
| РЗМ 4. Твір на морально-етичну тему (навчальний).
|
|
|
|
|
| Лексичне значення слів. Слово і контекст. Вживання слів відповідно до їх лексичного значення, стилю, жанру мовлення. Тлумачний словник.
|
|
|
|
|
| Лексична сполучуваність слів. Лексичні та фразеологічні синоніми й антоніми. Стилістичні засоби лексикології та фразеології.
|
|
|
|
|
| Запобігання недоречному вживанню емоційно забарвленої лексики, слів іншомовного походження, паронімів. Словник іншомовних слів.
|
|
|
|
|
| РЗМ 5.Переклад речень зі складними випадками слововживання, словами і словосполученнями, які є «несправжніми друзями перекладача».
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 з теми «Вступ. Стилістика тексту. Орфоепічні та лексичні норми» (різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ТЕМА 2. Морфологічні норми (іменні частини мови, дієслово)
|
|
|
|
|
| Рід і число іменників. Запобігання помилкам у визначенні роду окремих іменників. Іменники подвійного роду.
|
|
|
|
|
| Кличний відмінок. Синонімія відмінкових конструкцій. Правильне вживання паралельних відмінкових закінчень іменників.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ступені порівняння прикметників. Синоніми їх форм. Прикметники твердої та м’якої груп, їх відмінювання.
|
|
|
|
|
| Числівники кількісні й порядкові. Правильне вживання відмінкових форм іменників при кількісних числівниках.
|
|
|
|
|
| Відмінювання займенників. Вживання займенників для зв’язку речень у тексті.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Неозначена форма дієслова. Види і часи дієслів.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ.
|
|
|
|
|
| Способи дієслів. Безособові дієслова.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 з теми «Морфологічні норми» (різнорівневі завдання). ЧИТАННЯ МОВЧКИ.
|
|
|
|
|
| РЗМ 6.Читання текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення. Навчальне читання мовчки.
|
|
|
|
|
| РЗМ 7.Тези і конспект статті.
|
|
|
|
|
| РЗМ 8.Тематичні виписки з художнього тексту.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ТЕМА 3. Морфологічні норми (форми дієслова, прислівник, службові частини мови)
|
|
|
|
|
| Відмінювання дієприкметників. Дієприкметниковий зворот, правильна побудова речень із ним.
|
|
|
|
|
| РЗМ 9.Етюд у художньому стилі.
|
|
|
|
|
| Активні й пасивні дієприкметники, їх творення.
|
|
|
|
|
| РЗМ 10.Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і непідготовлений).
|
|
|
|
|
| РЗМ 11.Ведення діалогу відповідно до запропонованої ситуації.
|
|
|
|
|
| Безособові дієслівні форми на –но, -то, їх вживання.
|
|
|
|
|
| РЗМ 12.Огляд преси. Повідомлення про події. Подієвий телерепортаж та інформаційне телеінтерв’ю.
|
|
|
|
|
| Дієприслівниковий зворот. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, їх творення. Правильне використання дієприслівників у побудові речень.
|
|
|
|
|
| РЗМ 13.Складання бібліографії. Анотація.
|
|
|
|
|
| Прислівник. Ступені порівняння прислівників. Вживання синонімічних форм прислівників.
|
|
|
|
|
| РЗМ 14.Навчальне аудіювання. Складання плану висловлювання за кількома прослуханими фрагментами тексту.
|
|
|
|
|
| Службові частини мови. Правильне вживання їх у реченні. Використання прийменників і сполучників-синонімів.
|
|
|
|
|
| Стилістичні засоби морфології та словотвору.
|
|
|
|
|
| РЗМ 15.Нарис на основі життєвих вражень.
|
|
|
|
|
| РЗМ 16.Розмова по телефону (ділова).
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 з теми «Морфологічні норми»(різнорівневі завдання).
АУДІЮВАННЯ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ТЕМА 4. Синтаксичні й правописні норми
|
|
|
|
|
| Словосполучення. Помилки у формі залежного слова словосполучення і їх усунення, використання в мовленні синонімічних словосполучень.
|
|
|
|
|
| Речення. Підмет і присудок як головні члени речення. Синонімія форм присудка.
|
|
|
|
|
| РЗМ 17.Складання текстів різних стилів мовлення на ту саму тему.
|
|
|
|
|
| Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення. Стилістична роль означень і порівняльних зворотів у художньому мовленні.
|
|
|
|
|
| Стилістичне значення порядку слів у реченні.
РЗМ 18.Редагування текстів різних типів, стилів і жанрів мовлення.
|
|
|
|
|
| Синонімія двоскладних і односкладних речень. Вживання неповних речень у діалозі.
|
|
|
|
|
| РЗМ 19.Усний переклад друкованих текстів (із попереднім прочитанням).
|
|
|
|
|
| Вставні слова (словосполучення, речення). Синоніміка вставних слів і речень.
|
|
|
|
|
| РЗМ 20.Переклад-переказ.
|
|
|
|
|
| Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата. Заміна прямої мови непрямою. Синоніміка різних способів передачі прямої мови.
|
|
|
|
|
| Складне речення. Синоніміка простих і складних речень, складних речень зі сполучниками і безсполучникових.
|
|
|
|
|
| Паралельні синтаксичні конструкції з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами і підрядними реченнями.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Найскладніші орфограми.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ.
|
|
|
|
|
| Основні пунктограми у простому й складному реченнях, при прямій мові й діалозі.
|
|
|
|
|
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4 з теми «Синтаксичні й правописні норми»(різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
| РЗМ 21.Відгук про твір мистецтва (спектакль, кінофільм).
|
|
|
|
|
| РЗМ 22.Ділові папери. Доручення. Офіційний лист. Вітальний адрес.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Повторення в кінці року. Гра «Щасливий випадок».
|
|
|
|
|
| Повторення в кінці року. Урок-захист презентацій.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№
| ЗМІСТ УРОКУ
| К-ть
| ДАТА
| ПРИМІТКА
|
план
| факт
|
| ТЕМА 1. Вступ. Літературний процес 70 – 90 рр. ХІХ ст.
|
|
|
|
|
1.
| ВСТУП. Художня література як один із видів мистецтва. Українська література у світовому контексті.
|
|
|
|
|
2.
| Література 70-90-х років ХІХ століття. Умови розвитку української літератури в ІІ половині ХІХ ст. діяльність демократичної інтелігенції на ниві просвіти. Новий етап у розвитку реалізму, натуралізму, пізній романтизм.
|
|
|
|
|
3.
| ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. Основні віхи життя. Творчість письменника як новий імпульс української літератури. Її загальна характеристика.
|
|
|
|
|
4.
| «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей. Особливості сюжету й композиції.
|
|
|
|
|
5.
| І.Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Характеристика персонажів. Майстерність змалювання характерів.
|
|
|
|
|
6.
| РЗМ 1. Твір: «Причини й наслідки конфлікту між батьками та дітьми в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
|
|
|
|
|
7.
| Традиції народного побуту й моралі, цінності національної етики засобами комічного.
|
|
|
|
|
8.
| ПАНАС МИРНИЙ (П.Рудченко). Життєвий і творчий шлях письменника. Загальна характеристика творчості. Соціально-психологічний роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Історія його створення, співавторство з Іваном Біликом.
|
|
|
|
|
9.
| Складність і суперечливість характеру Чіпки, його еволюція від правдошукача до розбійника. Типове й екстремальне в долі героя.
|
|
|
|
|
10.
| Жіночі образи в романі. Роздум над проблемою життєвого вибору.
|
|
|
|
|
11.
| Ідейне спрямування твору. Художня майстерність.
|
|
|
|
|
12.
| КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ 1.
|
|
|
|
|
13.
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 (різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.
| Розвиток драматургії і театру в 70-90-х роках ХІХ ст.
|
|
|
|
|
15.
| ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ (І.Тобілевич). Огляд життя і творчості письменника. Багатогранність діяльності.
|
|
|
|
|
16.
| ПЧ 1.П’єса «Хазяїн» - соціально-сатирична комедія. Особливості образу Пузиря. Показ різних типів слуг та комерсантів, викриття їх аморальності.
|
|
|
|
|
17.18.
| І.Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля». Прагнення стати дворянином як міф про краще життя. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Інші образи в п’єсі.
|
|
|
|
|
|
|
|
19.
| РЗМ 2. Інсценізація уривків із п’єси.
|
|
|
|
|
20.
| МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ. Життя і творчість. Багатогранність діяльності. Історико-романтична повість «Оборона Буші».
|
|
|
|
|
21.
| ІВАН ФРАНКО. Життєвий і творчий шлях письменника.
|
|
|
|
|
22.
| «Гімн» - один із найкращих творів революційно-патріотичної тематики в українській літературі.
|
|
|
|
|
23.
| «Сікстинська мадонна». Краса материнства й вічної жіночності.
|
|
|
|
|
24.25.
| Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Безмежнєє поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні?». Місце любовної теми у творчості І.Франка.
|
|
|
|
|
|
|
|
26.
| «Легенда про вічне життя». Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе…» - віра в майбутнє своєї нації.
|
|
|
|
|
27.
| «Декадент» - поетичне кредо І.Франка.
|
|
|
|
|
28.
| Поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І.Франка.
|
|
|
|
|
29.
| Новела «Сойчине крило». Зображення жіночої долі в новітній інтерпретації.
|
|
|
|
|
30.
| БОРИС ГРІНЧЕНКО. Життя і різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. Оповідання «Каторжна», утвердження в ньому прагнення людини до любові й добра.
|
|
|
|
|
31.
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 (різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
32.
| Систематизація знань, умінь та навичок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ТЕМА 2. Літературний процес 10-х років ХХ ст.
|
|
|
|
|
33.
| ВСТУП. Загальний огляд української літератури кінця ХІХ–початку ХХ століття.
|
|
|
|
|
34.
| МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ. Життя і творчість, гуманізм світогляду.
|
|
|
|
|
35.36.
| Психологічна новела «Intermezzo». Автобіографічна основа, символічні образи, образотворчі засоби.
|
|
|
|
|
|
|
|
37.
| Повість «Тіні забутих предків». Єдність буття людини і природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду і світовідчуття.
|
|
|
|
|
38.
| Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.
|
|
|
|
|
39.
| КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР 2.
|
|
|
|
|
40.
| ОЛЬГА КОБИЛЯНСЬКА. Життя і творчість, формування світогляду.
|
|
|
|
|
41.
42.
| Повість «Земля» - психологічне трактування вічних проблем людини і землі, злочину й кари на українському матеріалі.
|
|
|
|
|
|
|
|
43.44.
| Образи твору О.Кобилянська «Земля». Духовні орієнтири твору.
|
|
|
|
|
|
|
|
45.
| ПЧ 2.О.Кобилянська.«Людина». Крах мрій Олени Ляуфлер про незалежне становище завдяки власній праці.
|
|
|
|
|
46.
| ВАСИЛЬ СТЕФАНИК. Огляд життя і творчості письменника.
|
|
|
|
|
47.
| Новела «Камінний хрест» - психологічне розкриття теми еміграції. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею.
|
|
|
|
|
48.
| РЗМ 3.Творча лабораторія. Написання новели.
|
|
|
|
|
49.
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 (різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50.
| ЛЕСЯ УКРАЇНКА (Л.Косач). Життєвий і творчий шлях поетеси.
|
|
|
|
|
51.52.
| Лірика Лесі Українки. «Contra spem spero!» - світоглядна декларація сильної вольової особистості. Громадянська лірика («І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…»). Філософська лірика («To be or not to be?..»).
|
|
|
|
|
53.
| Пейзажна лірика: «Хвиля», «Стояла я і слухала весну». Утвердження духовної цінності почуття любові: «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»
|
|
|
|
|
54.
| Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету.
|
|
|
|
|
55.56.
| Образи драми-феєрії. Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. Художні особливості драми-феєрії.
|
|
|
|
|
|
|
|
57.
| МИКОЛА ВОРОНИЙ. Життя і творчість, багатогранна діяльність.
|
|
|
|
|
58.
| Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові Франкові». «Блакитна Панна» - єдність краси природи і мистецтва. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ у вірші «Інфанта».
|
|
|
|
|
59.
| ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ (О.Кандиба). Життя і творчість, світоглядні переконання.
|
|
|
|
|
60.
| Прагнення гармонії людини і природи, майстерність у відтворенні настрою і почуття в поезії «З журбою радість обнялась», «Чари ночі». Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші «О слово рідне! Орле скутий!..».
|
|
|
|
|
61.
| Драма Олександра Олеся «По дорозі в Казку». Трагічна суперечність між духовністю, мрією та жорстокістю.
|
|
|
|
|
62.
| РЗМ 4.Творча лабораторія. Складання поезій.
|
|
|
|
|
63.
| ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО. Життєвий і творчий шлях.
|
|
|
|
|
64.65.
| Поєднання реалістичного змалювання дійсності й філософського підтексту в новелі «Момент».
|
|
|
|
|
|
|
|
66.
| Образ Панни – утілення ідеї вічної жіночності та краси.
|
|
|
|
|
67.
| КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4 (різнорівневі завдання).
|
|
|
|
|
68.
| ЛРК 1.Чехов і Донбас. Оповідання «Перекати-поле».
|
|
|
|
|
69.
| ЛРК 2.Іван Костиря. Думи про донецький край.
|
|
|
|
|
70.
| Підсумковий урок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|