|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ІІ курс ІІІ семестр
ТЕМАТИКА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРІЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА» Для студентів спеціальності 6. 02.01.00 «Культурологія»
І курс І семестр Практичне заняття №1 Види та жанри образотворчого мистецтва. Поняття «художня культура», «мистецтво». Предмет мистецтва. Функції мистецтва. Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах. Мистецтво — основа художньої культури.Художні напрями та стилі. Види образотворчого мистецтва: живопис, скульптура, графіка.Архітектура – мистецтво будувати споруди, будівлі комплекси та втілювати художній образ епохи. Декоративно-ужиткове мистецтво та створення костюму. Види і мова мистецтв. Знати:
Вміти: Характеризувати їх як невід’ємну частину культурного надбання людства. Користуватися книгою з образотворчого мистецтва. може характеризувати художньо-образний зміст творів; використовувати спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності. Практичне заняття № 2 Мистецтво первісного ладу. Знати: Виникнення і розвиток художньої культури з первісної синкретичної цілісності. Система «трьох віків»: палеоліт, мезоліт, неоліт. Функції найдавнішого мистецтва. Мистецтво й архаїчні форми релігії. Теорії походження мистецтва. Джерела вивчення первісної культури та їх інтерпретація. Образ звіра та людини в монументальному й мобільному мистецтві палеоліту. Особливості первісного «реалізму» та «схематизації». Мегалітична архітектура неоліту-енеоліту. § Визначення та хронологічні межі поняття «первісне мистецтво»; § Джерела вивчення первісного мистецтва: археологічний та етнографічний матеріал; § Різні теорії походження мистецтва; § Мистецтво палеоліту: епоха муст’є; епоха ориньяк-мадлен; розписи в печерах та жіночі статуетки; § Мистецтво мезоліту: основні пам’ятки; § Мистецтво неоліту та енеоліту: локалізація культур; § Мистецтво епохи бронзи та заліза: торевтика, мегалітична архітектура та скульптура; Розуміти характерні особливості кожного із зазначених періодів. Практичне заняття №3 Мистецтво Стародавнього Єгипту. Знати: § Основні етапи розвитку Давнього Світу; § Графічні та історичні умови в яких розвивалось мистецтво Давнього Єгипту; Еволюцію типів гробниць; Основні принципи композиції храмів. Храм Хефрена, храми в Карнаці та Луксорі, Абу-Сембелі; § Розвиток єгипетського портрету. Канон в скульптурі; § Соціальній характер зображення у рельєфі та живопису; § Шедеври єгипетського мистецтва; § Мастаб; § Піраміда Джосера; § Піраміди в Гізі; § Усипальниця Ментухотепа і цариці Хатшепсут у Дейр-Ель-Бахри; § Великий сфінкс; § Рахотеп і Нофрет; § Статуя фараона Хефрена; § Статуя переписувача Каи; § Статуя вельможі Каапера; § Скульптурний портрет фараона Сенусерта III; § Статуетки жреца Аменхотепа і його дружини Раннаи; § Скульптурний портрет фараона Ехнатона; § Скульптурний портрет цариці Нефертити; § Плита фараона Нар мера; § Рельєф з Мемфіса; § Плакальниці; § Розписи з Медума і Бени-Хасана; § Твори декоративно-прикладного мистецтва з гробниці Тутанхамона. Вміти: § Розуміти емоціональну виразність творів Давнього Єгипту; § Давати характеристику рисам які притаманні мистецтву Єгипту; § Розтлумачити поняття стилю. Практичне заняття № 4 Мистецтво Передньої Азії та сусідніх країн. Знати: Періодизація мистецтва Передньої Азії та сусідніх країн. Характерні особливості мистецтва даного регіону у зв’язку з економічними умовами та своєрідністю вірувань. Мистецтво Шумеру. Декоративні та стилістичні особливості шумерської архітектури. Своєрідність скульптури та гліптики. Поява нового типу храму – зіккурата – в період Аккаду. Риси реалізму в аркадській скульптурі. Видатні архітектурні ансамблі та скульптурні пам’ятки Старого Вавілону. поєднання різних стилів у памятках сіро-фінікійського та палестинського мистецтва. Палестинське мистецтво – основа культурного синтезу між Заходом і Сходом. Практичне заняття № 5 Мистецтво античності. Знати: Два етапи розвитку античного мистецтва – Стародавня Греція та Стародавній Рим. Загальний характер мистецтва. Ідеал прекрасної сильної особистості в скульптурі та живописі. Розуміти вплив мистецтва античності на формування і розвиток мистецтва раннього Середньовіччя. Синтез гармонії та раціоналізму в архітектурі. Практичне заняття № 6 Егейське мистецтво. Знати: Крито-мікенський світ – попередник Еллади. Історія дослідження егейського мистецтва. Вірування та релігійні культи критян та їх вплив на мистецтво острову. Загальний характер критського мистецтва. Видатні палацеві комплекси Криту. Провідна роль живопису в мистецтві. Статуарна пластика. Кераміка стилю «камарес». Найвищий розквіт мікенського мистецтва у ХV-ХІІІ ст.. до н.е. Фортифікаційне будівництво. Примітивна монументальна та станкова скульптура. Високий рівень розвитку торевтики.
Розуміти вплив мінойської культури на мікенську. Практичне заняття № 7 Мистецтво Стародавньої Греції періоду архаїки. Знати: Міфологічне підгрунття мистецтва архаїки. Героїчний характер мистецтва. Звільнення мистецтва від умовності, утвердження реалізму. Характерні риси архаїчної архітектури. Складання основних типів храмів та ордерної системи. Основні елементи ордерної системи. «героїчний масштаб», курватури. Історія розвитку грецького ордеру. Кераміка – провідний вид декоративно-прикладного мистецтва. Стилі архаїчного вазопису. Розуміти Органічний зв’язок архітектури та скульптури. Підпорядкованість скульптури архітектурному ансамблю. Основні риси архаїчної скульптури. Практичне заняття №8 Українське мистецтво давніх часів. Знати: § Періодизацію та географію розповсюдження пам’яток культури первісної доби на території України; § Пам’ятки: Мізинська стоянка на Чернігівщині: жіночі статуетки, браслет, уламки бивня мамонта з геометричним орнаментом. Кам’яна могила біля Мелітополя; зображення биків; зображення тварин з гота. § Періодизацію та географію розповсюдження Трипільської культури; § Пам’ятки: Керамічні зображення жінок з Троянова на Житомирщині та Володимирського поселення на Кіровоградщині; Керамічні фігурки тварин з Висоцького могильника на Львівщині; Орнаментований глиняний посуд, керамічні моделі трипільських жителів. § Періодизацію образотворчого мистецтва скіфських та сарматських племен; § Значення терміну «звіриний стиль». § Пам’ятки: Золота платівка з зображенням оленя з кургану Куль-Оба, електрова ваза з кургану Куль-Оба, срібна ваза з кургану Чортом лик, золотий гребінь з кургану Солоха, золота пектораль Неаполь Скіфський. § Античне мистецтво в Північному Причорномор’ї, міста-поліси; § Пам’ятки: Артеміда Ольвійська; Розписи склепу Деметри в Керчі; Мозаїчні підлоги житлових будинків з Херсонесу. І курс ІІ семестр Практичне заняття №1 Мистецтво Стародавньої Греції класичного періоду (рання, висока, пізня класика). Знати: Мистецтво “строгого стилю”. Вплив історичних подій на тематику і художньо-стилістичні особливості мистецтва. Мистецтво високої класики. “Золоте століття” Перикла: афінська демократія і стиль Еллади. Скульптура високої класики: творчість Мирона, Поліклета та Фідія. Архітектурно-скульптурний ансамбль Афінського акрополя – міфологізація просторового середовища. Мистецтво пізньої класики. Криза полісу й утвердження нових форм грецького мистецтва. Прагнення грандіозності та декоративізму в архітектурі. Художньо-стилістичні особливості скульптури пізньої класики: творчість Праксителя, Скопаса, Лісіппа, Леохара. Драматургія античного живопису: Полігнот, Аполодор, Зевкіс, Апелес. § Фронтон храму на острові Егине § Фидий. Скульптури Парфенона § Мирон. Дискобол § Поликлет. Дорифор § Скопас Менада § Пракситель. Гермес з Дионисом § Лисипп. Апоксиомен § Леохар. Аполлон Бельведерский § Ника Самофракийская § Агесандр. Афродіта Милосская § Посейдон § Критий і Несиот. § Тираноубийци Гармодий і Аристогітон § Дельфийский візник § Лаокоон § Скульптура Пергамского вівтаря: Боротьба Афіни з гігантами Вміти: § Аналізувати твори грецької пластики та архітектури; § Розуміти образний зміст ордерної системи; § Дати характеристику стилістичним рисам мистецтва Давньої Греції. Практичне заняття №2 Мистецтво Стародавньої Греції періоду еллінізму. Знати: Мистецтво еллінізму: зіткнення і синтез культури античності з давніми афро-азійськими культурами. Найвизначніші центри елліністичного мистецтва: Олександрія, Пергам, Родос. Розвиток містобудування і утвердження «гіпподамової системи» у плануванні міст. Художні школи у скульптурі еллінізму.
Практичне заняття № 3 Мистецтво Стародавнього Риму. Загальна характеристика. Знати: § Періодику історії Давнього Риму; § Характерні особливості мистецтва Стародавнього Риму, обумовлені культом влади і сильної держави; § Своєрідність міфології та релігійних культів римлян, їх вплив на мистецтво; § Практицизм світорозуміння та раціоналізм культурного буття Стародавнього Риму; § Різноманітність типів архітектурних споруджень; § Шедеври римської культури: архітектурні та скульптурні пам’ятники. Вміти: § Дати характеристику римським інженерним та храмовим спорудам; § Аналізувати римську культуру в порівнянні з грецькою; § Характеризувати виразність скульптурного портрету, його реалістичність та психологізм. Розуміти: Значення мистецтва античного світу для європейської художньої культури.
Практичне заняття №4 Мистецтво стародавнього Риму періоду республіки. Знати: Етрурія та специфіка етруського мистецтва. Мистецтво республіканського Риму. Римський характер і моральні принципи римської культури. Проблема культурних запозичень і самобутності римської художньої кльтури. Розвиток громадської архітектури. Синтез мистецтв у контексті художньо оформленого державного ритуалу: Форум-Ромарум. Формування портретного жанру.
Практичне заняття №5 Мистецтво Стародавнього риму періоду імперії. Знати: Загальний характер мистецтва імператорського Риму. Процес взаємопроникнення культур риму і провінцій. Повний розвиток сформованих в епоху республіки типів споруд в архітектурі. Небувалий підйом будівельної техніки. Ріст містобудівництва. Ранньохристиянська архітектура. Формування типу християнської базиліки. Утвердження придворного мистецтва. Августівський класицизм. Становлення історичного рельєфу. Римський домус і чотири стилі помпейського живопису. Синтез мистецтв у “Золотому домі” Нерона. Типологія римської мозаїки. Основні пам’ятки давньоримської архітектури. Розвиток портретної скульптури. Принципи об’єднання мистецтв у творчості Аполодора Дамаського: форум Траяна, Пантеон, вілла Адріана в Триволі. Синтез античних та варварських начал у мистецтві пізньої імперії. Мистецтво римських провінцій. Фаюмський портрет.
ІІ курс ІІІ семестр Практичне заняття №1 Загальна характеристика середньовічного мистецтва. Знати: Структура художньої культури Середньовіччя. Формування художніх стилів у середньовічній культурі. Еволюція видів та жанрів мистецтва. Проблема карнавалізації в мистецтві Середньовіччя. Ранньохристиянське мистецтво. Виникнення християнства і криза античної культури. Розписи римських катакомб: кристалізація художніх особливостей та утвердження символічної мови християнського мистецтва. Становлення культової християнської архітектури: базиліка та центричний тип храму. Складання християнської іконографії. Ранньохристиянські мозаїки Риму.
Розуміти роль канону в середньовічному мистецтві: історично-типологічний і семіотичний аспекти.
Практичне заняття №2 Архітектура та мистецтво Візантії. Знати: § Основні пам’ятники мистецтва Візантії; § Типи споруд, пов’язаних з поширенням християнства; § Канони у візантійському мистецтві. Храм святої Софії (конструкція, інтер'єр, мозаїки) Мозаїки Равенни (церкви Сан Витале) Пантократор з Чефалу і Дафни Вміти: § Дати характеристику силі емоційного впливу монументального мистецтва Візантії; § Пов’язувати початок нової ідеології зі змінами в образотворчому мистецтві; § Виявляти елементи композиції і пов’язувати їх зі змістом твору; § Дати порівняну характеристику творам візантійського та римського мистецтва. Практичне заняття №3 Романське мистецтво Західної Європи. Загальна характеристика. Знати: „Темні віки”: мистецтво Меровінгів, Каролінгів. Романське мистецтво. Конструктивні особливості романської базиліки. Синкретизм скульптурних й архітектурних форм романського храму.
Практичне заняття №4 Романське мистецтво Франції та Німеччини. Знати: Поступове об’єднання країни та зміцнення королівської влади. Романська архітектура Франції. Скульптура Франції романського періоду. Типи декорування фасадів. Широке розповсюдження монументального живопису у Франції ХІ-ХІІ ст.. Щколи романського французького живопису. Перші пам’ятки вітражу. Гіпотези про його походження. Стильові особливості французької романської мініатюри. Архітектурні школи Франції. Романське мистецтво Німеччини. Німеччина в ХІ-ХІІ ст.. Збільшення самостійності окремих князівств. Складність локалізації окремих художніх шкіл. Громадське будівництво. Особливості німецької храмової архітектури та скульптури. Стилістика німецького монументального живопису. Складність іконографічної програми та символіки. Німецька мініатюра. Діяльність скрип торіїв. Практичне заняття №5 Романське мистецтво в інших країнах Західної Європи (Італія, Іспанія, Португалія, Англія, Нідерланди, скандинавські країни). Знати: Романське мистецтво Італії. Вплив на мистецтво Італії візантійської та романської традицій. Інтенсивний розвиток громадянської архітектури. Монументальна скульптура.пОширення монументального живопису в ХІ-ХІІ ст. Іспанія, Португалія. Реконкіста, її етапи та вплив на культурний процес. Фортифікаційне будівництво в Іспанії. Характерні особливості храмової архітектури. Скульптурні та живописні пам’ятки іспанії та Португалії. Англія. Широкий розмах церковного будівництва. Особливості англійських храмів, скульптури та живопису. Нідерланди. Ранній розвиток міської архітектури. Стилістичні особливості скульптури та живопису. Скандинавські країни. Слабкий розвиток кам’яного громадянського будівництва. Перевага орнаментальних зображень у скульптурі. Практичне заняття №6 Готика Західної Європи. Загальна характеристика. Знати: Готичне мистецтво. Розвиток європейської міської культури. Теологія абата Сюгерія та нова концепція храму як моделі космосу. Конструктивні та художньо-стилістичні особливості готичної архітектури. Синтетичний ансамбль готичного собору. Традиційна періодизація готичного мистецтва. Куртуазний стиль у мистецтві пізнього Середньовіччя. Практичне заняття №7 Готичне мистецтво Франції та Німеччини. Знати: Готика у Франції. Основні етапи розвитку готичної архітектури Франції. Готична скульптура Франції: основні пам’ятки, іконографія та стиль. Еволюція вітражного мистецтва. Ранній період французького станкового живопису. Паризька школа мініатюри. Готика в Німеччині. Архітектура та монументальна скульптура Бамберга, Магдебурга, Наумбурга. Практичне заняття №8 Готичне мистецтво в інших країнах Західної Європи (Італія, іспанія, Англія, Нідерланди). Знати: Готика в Англії. Основні етапи розвитку готичної архітектури Англії. Англійська меморіальна пластика. Мистецтво треченто в Італії. Творчість Чімабуе. Живописна реформа Джотто.
Практичне заняття №9. Мистецтво періоду Київської Русі. Знати: § Періодизацію культури Київської Русі; § Значення для розвитку давньоруської культури прийняття Християнства та зв’язків з Візантією; § Особливості планування та будівництво Києва; § Пам’ятки архітектури: Храм св.. Софії у Києві (архітектура, мозаїки та фрески); Десятинна церква у Києві; Спасо-Преображенський собор у Чернігові § Пам’ятки мистецтва книжкового оформлення: «Остромирово Євангеліє», «Ізборник Святослава», «Мстиславове Євангеліє» Вміти відрізняти: Христово-купольну систему церковної архітектури від базилічної Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.014 сек.) |