|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ІІ рівень. * Які із перерахованих чинників, що впливали на розвиток української культури, не належать до зовнішніх?* Які із перерахованих чинників, що впливали на розвиток української культури, не належать до зовнішніх? ) тривалий (протягом кількох століть) період колонізації України @) національний характер ) географічне розташування України @) особливості взаємозвязку між фольклорно-традиційного та професійного культурами
* Які із перерахованих галузей культури належать до давніших? ) театр, література @) мова, мораль @) релігія, фольклор ) архітектура, наука
* Які із перерахованих галузей культури належать до новіших? ) мораль, мова ) кіно, відео @) архітектура, література @) театр, наука
* Які із тверджень є характерними для культури скіфських племен: ) кочове скотарство, висока культура бронзи та кераміки ) посуд ліпився вручну і випалювався у спеціальних печах @) кераміка, прикрашена заглибленим геометричним узором @) обращотворче мистецтво, яке мало зооморфний характер, звіринний стиль
* На становлення й розвиток української культури впливали такі зовнішні чинники: @) тривалий період колонізації України @) відсутність до 1918 р. її державності, цілісності території, на якій жив укр. Народ @) географічне розташування України ) національний характер і національну свідомість українців
* На становлення й розвиток української культури впливали такі внутрішні чинники: @) національний характер @) національна свідомість українців @) особливості зв’язку між фольклорно-традиційною і професійною культурами ) географічне розташування України
* У процесі вивчення історії української культури І.Франко: @) першим подав філософсько-світоглядне опрацювання цілісної концепції історії укр. Культури ) розробив власну концепцію культуротворчих процесів на укр. Землях @) сформулював наукові принципи аналізу історії як суспільного явища @) здійснив осмислення духовної культури у зв’язку з реальним життям громадянства
* Результати своїх наукових розвідок щодо історії української культури І.Франко подав у таких працях: ) «Культурно-національний рух на Україні в XVI-XVII віці» @) «Історія української л-ри від початків укр. Письменництва до Івана Котляревського» @) «Нарис історії українсько-руської л-ри до 1890 року» ) «Українська культура. Коротка історія культурного життя українського народу»
* Результати своїх наукових розвідок щодо історії української культури М.Грушевський подав у таких працях: @) «Культурно-національний рух на Україні в XVI-XVII віці» ) «Історія української л-ри від початків укр. Письменництва до Івана Котляревського» ) «Нарис історії українсько-руської л-ри до 1890 року» @) «Історія української літератури»
* Українські вчені Галичини та Західної української діаспори у 30-50-ті рр.. ХХ ст. створили кілька поважних узагальнюючих праць з історії культурних процесів на Україні: @) «Історія української культури» за редакцією І. Крип’якевича ) «Історія української культури. З найдавніших часів до середини XVII ст.» М. Марченка @) збірник лекцій «Українська кульура» за редакцією Д. Антоновича @) «Нариси з історії нашої культури» відомого українського поета Є. Маланюка
* У III ст. до н.е. і до V ст. н.е. праслов'янам були характерні такі культури: ) волинцівська ) лука-райковецька @) київська культура @) черняхівська культура @) зарубинецька культура
* У бібліотеці Софіївського собору створено такі праці: @) «Руська правда» Ярослава Мудрого @) Ізборники Святослава @) «Слово о законі і благодати» митрополита Іларіона ) «Повість временних літ»
* Знайдіть зайве. Християнізація Київської Русі сприяла: ) закладенню ідейних основ держави, її духовної єдності, зменшенню міжусобиць князів @) посилення влади папи римського ) розвитку культури – писемності, освіти, малярства, музики, архітектури @) об’єднанню Київської Русі з Хозарським каганатом
* Які із перерахованих пам’яток не належать до початку розвитку ранньофеодального писаного права @) «Устав» Володимира Мономаха ) «Руська правда» Ярослава Мудрого @) «Слово о законі і благодаті» Іларіона @) «Повчання дітям» Володимира Мономаха
* Риси, які відрізняють руське іконописання ХІІ-ХІІІ ст. від візантійського і засвідчують його самобутній розвиток: @) відхід від площинності @) внесення в ікону легкої об’ємності ) використання поєднання жовтогарячих, червоних та чорних кольорів ) зображення святих у реальних пропорціях тіла ) зображення простих людей в іконах
* Із природничо-наукової та історичної літератури у Київській Русі були перекладені ) Четьї-мінеї @) Шестоднев @) Фізіолог ) Київський літопис @) хронічки Іоанна Малали
* Знайдіть зайве.Починаючи з 30-х років ХІІ ст. архітектура Київської Русі набуває нових рис ) кількість культових монументальних споруд помітно зростала, але їх розміри зменшились. @)будівлі мають висотні композиції, нагадують башти ) шестистовпні храми поступаються місцем чотиристопним @) відчувається вплив традицій ренесансного палацного будівництва
* Яскравим прикладом розвитку Київської, Чернігівської і Переяславської архітектурні школи Південної русі в ХІІ ст. є ) Успенський собор у Галичі @) церква Богородиці Пирогощі ) Успенський храм Печерського монастиря @) Борисоглібський собор в Чернігові
* Церкви Львова в архітектурі яких помітний вплив готики це: ) Онуфріївська церква @) костьол Іоанна Хрестителя ) П’тницька церква @) костьол Марії Сніжної
* Станкове малярство - це: @) книжкова мініатюра @) іконопис ) фрески ) мозаїка
* Монументальне малярство - це: ) книжкова мініатюра ) іконопис @) фрески @) мозаїка
* Групи правових норм у Київській державі – договори за змістом - це @) міжнародні угоди; договори, які укладалися між князями @) договори між князями і народом ) «устав руський»; правові угоди; розпорядження ) устав; договори про мир та війну; договори про збір данини
* Умовно можна виділити три основні напрями музичного життя Київської Русі @) народну мозаїку @) професійну інструментальну мозаїку @) професійні церковні співи ) танцювальну музику ) обрядову музику
* До перекладної історичної літератури ХІ ст. належать @) «Хроніка» Георгія Арматова ) «Шестоднев» Іоанна ) «Пчела» @) «Хроніка» Іоанна Малали
* Авторами всіх редакцій «Повісті временних літ» були @) ігумен княжого Видубецького монастиря Сильвестор @) літописець Нестор @) невідомий автор ) ігумен Пересопницького монастиря Григорій
* Якими мовами не навчали у церковнопарафіяльних школах на Волині: @) грецькою @) церковно-слов’янською ) старослов’янською @) латинською
* На шиферних плитах, знайдених у Печерському монастирі зображені: @) сюжет Геракл в двобої з левом @) сюжет Діонісій на колісниці ) покровителі київських князів: Георгій Побідоносець та Федір Стратилаг ) святий Меркурій і Дмитрій Солунський
* На шиферних плитах, знайдених у Михайлівському Золотоверхому монастирі зображені: ) сюжет Геракл в двобої з левом ) сюжет Діонісій на колісниці @) покровителі київських князів: Георгій Побідоносець та Федір Стратилаг @) святий Меркурій і Дмитрій Солунський
* Заповніть пропуски. З середини ХV ст.__________, __________, ____________і __________ землі були об’єднані в Руське воєводство з центром у Львові: @) Галицька @) Львівська @) Перемишьська @) Сяноцька ) Бельзька
* Заповніть пропуски.У ХІІІ-ХІV ст. за князювання литовських князів __________, ____________, ___________вся Правобережна і Лівобережна Україна ввійшли до складу Великого князівства Литовського: @) Гедиміна @) Ольгерда @) Кейстута ) Вітовта ) Ягайла
* У якому із варіантів подано в хронологічній послідовності три редакції Литовського Статуту: @) «Старий» 1529 р. «Волинський» 1566 р. «Новий» 1588 р. ) «Старий» 1529 р. «Новий» 1566 р. «Волинський» 1588 р. ) «Волинський» 1529 р.«Старий» 1556 р. «Новий» 1577 р. ) «Старий» 1539 р. «Волинський» 1655 р. «Новий» 1688 р.
* У 1452 р. та у 1471 р. Ян Казимир перетворив на литовські провінції останні руські князівства: ) Галицьке @) Волинське @) Київське ) Чернігівське
* Випускник Болонського університету Ю.Дрогобич став першим вітчизняним: ) доктором богослов’я @) доктором філософії @) доктором медицини ) доктором права
* Першими серед українців докторами богослов’я і філософії стали випускники Сорбонни: @) Бенедикт Сервінус @) Іван Тинкевич ) Юрій Кортемак ) Павло Русин
* Знайдіть зайве. Будівництво і архітектура ХІV – першої половини ХVІ ст. визначалися ) потребами оборони і були пов’язані з характером укріплення міст як стратегічно важливих осередків ) введеням магдебурзького права, яке зміцнювало самоврядування і відкривало простір @) потребами селянства у виділенні землі для ведення землеробства @) впливом архітектурного стилю бароко
* До часу перебування України у складі Литовського князівства належить виникнення таких літописів: @) Литовського, або Західноруського літопису @) Короткого київського літопису ) Початкового літопису ) Галицько-Волинського літопису
* Причинами, що прискорили містобудування у середині ХІV – першій половині ХVІ ст. були: @) міста ставали стратегічно важливими осередками, де сходилися економічні та торговельні шляхи @) введення магдебурзького права ) поширення готичних або ренесансних типів будівництва церков ) захоплення укр. Земель литовськими феодалами
* З середини ХVІ ст. форми оборонної архітектури поступаються місцем елементам ренесансного палацового будівництва. Такими, зокрема, є замки в: @) Брежанах @) Межибожі ) Хотині ) Камянець-Подільському
* До унікальних пам’яток церковного будівництва початку ХІV ст. відносяться церкви-ротoнди у таких населених пунктах: @) Володимир-Волинський @) Горяни ) Луцьк ) Пермишль
* Укріпленими містами на Волині у середині ХІV – першій половині ХVІ ст. були міста: @) Луцьк @) Володимир-Волинський @) Кременець ) Межибожі ) Хотин
* Укріпленими містами на Поділлі у середині ХІV – першій половині ХVІ ст. були міста: @) Камянець-Подільський ) Володимр-Волинський ) Кременець @) Межибожі @) Хотин
* Фрески у церкві-ротонді в селі Горяни біля Ужгорода за своїм стилем пов’язані з: @) італійськими Пердвідвідродженням @) тірольською малярською школою @) чеською малярською школою ) візантійською малярською школою ) київською малярською школою
* Головні сюжети розписів на фресках у Горянській ротонді: @) «Благовіщення» і «Різдво» @) «Дари волхвів» і «Втеча до Єгипту» @) «Страст» і «Воскресіння» ) «Покрови» і «Розп’яття»
* У якому із варіантів подано правильний порядок розміщення ікон в українському іконостасі XVст.: @) у 1 ярусі – ікони Богородиці й Хреста, а далі головні храмові ікони; у 2 ярусі – Спас Нерукотворний, над ним – «Тайна вечеря», а з лівого і правого боків – по шість празникових ікон; у 3 ярусі – Деісус («Моління») з дванадцятьмя апостолами; у 4 ярусі – зображення дванадцяти пророків; завершувався іконопис розп’яттям ) у 1 ярусі – Спас Неруктворний, над ним – «Тайна вечеря», а з лівого і правого боків – по шість празникових ікон; у 2 ярусі – ікони Богородиці й Христа, а далі головні храмові ікони; у 3 ярусі – зображення дванадцяти пророків; у 4 ярусі – Деісус («Моління») з дванадцятьмя апостолами; завершувався іконопис розп’яттям ) у 1 ярусі - зображення дванадцяти пророків; у 2 ярусі – Спас Неруктворний, над ним – «Тайна вечеря», а з лівого і правого боків – по шість празникових ікон; у 3 – ярусі Деісус («Моління») з дванадцятьмя апостолами; у 4 ярусі – ікони Богородиці й Хреста, а далі головні храмові ікони; завершувався іконопис розп’яттям
* Десь з середини ХVІ ст. форми оборонної архітектури поступаються місцем елементам ренесансного палацового будівництва, що проявлялося у тому, що ) периметром замкового двору тягнуться оборонні мури @) периметром замкового двору тягнуться не оборонні мури, а житлові будинки, зовнішні стіни яких грають оборонну роль і мають бійниці @) у стінах, обернених в бік двору, знаходяться великі вікна й двоярусні відкриті аркади – галереї на зразок італійських палаццо ) форми укріплень мали високі башти і мури з бійницями та органічно вписувалися в навколішній пейзаж і розташовувалися на вершинах гір, берегах річок і озер
* Для малярства України ХІV-ХV ст. характерними є @) боротьба догм православної церкви і світських ідеалів, народжених новим часом ) строге дотримання догм православної церкви ) збереження безликості в зображеннях та плоскості предметів @) використання світлолітнього моделювання
* На честь відбудови Успенського храму Києво-Печерської лаври у 1470 р. було створено білокам’яний рельєф із зображенням постатей @) Богородиці Оранти @) Антонія @) Феодосія ) Іларіона
* Упродовж 1591-1630 рр. спалахнули повстання під керівництвом: @) К. Кониського @) С. Наливайка @) Т. Федоровича (Трясила) ) М. Залізняка ) І. Гонти
* Ідея церковної унії знаходила прихильників також серед православних, а саме: @) Іпатія Потія @) Кирила Терлецького ) Герасима Смотрицького ) Василя Суразького
* В організації Київського Богоявленськогобратства взяли участь представники міщанства, шляхти та духовенства: @) І. Борецький @) З. Копистенський @) І. Курцевич @) Є. Гулевич ) П. Скарга
* Основними осередками шкільної освіти наприкінці ХVІ-ХVІІ ст. були: @) Острог @) Львів @) Київ ) Харків
* У Києво-Могилянській школі нижчі класи – граматичні - називалися: @) інфіма @) граматика @) синтаксима ) піїтика ) ригорика
* У Києво-Могилянській школі середні класи – гуманітарні - називалися: ) інфіма ) граматика ) синтаксима @) піїтика @) ригорика
* Найвидатнішими вчителями й вихованцями Києво-Могилянської школи були такі представники науки й літератури ХVІІ-ХVІІІ ст.: @) Ісаія Трофимович-Козловський @) Лазар Баранович @) Іоаникій Галятовський @) Антон Радивиловський ) Кирило Терлецький
* Основними підготовчими кроками до підписання Берестейської церковної унії були: @) трактат П. Скарги «Про єдність церкви божої…» 1577 р. @) календарна реформа папи Григорія XII1582 р. @) брошура польського єзуїта Бенедикта Гербеста «Висновки віри римської церкви» 1586 р. ) трактат Герасима Смотрицького «Ключ царства небесного» 1587 р.
* Представниками антикатолицької та антиуніатської полемічної літератури були: @) Герасим Смотрицький ) Бенедикт Герберт @) Василь Суразький @) Стефан Зизаній @) Іван Вишенський
* До літературної спадщини Івана Вишенського належать такі полемічні твори: @) «Писании до всіх в лбще Лядской земли живущих» @) «Писание к утекшим от православной віри епископом» ) «Апокрисис флбо отновідь на книжкыо соборі Берестейском…» ) «О єдиной истинной православной вірі…»
* Авторами величного архітектурного ансамблю у Львові:Успенської церкви, каплиці Трьох Святителів та дзвіниці Корнякта були будівничі: @) Павло Римлянин ) Микола Петрахнович @) Амвросій Прихильний @) Петро Красовський @) Петро Барбон
* Пензлю майстра ікони другої половини ХVІ ст. Дмитрія належать: @) «Пантократор з апостолами» @) «Різдво Марії» ) «Богоматір Печорська з Анонієм та Феодосієм» ) «Моління»
* У першій половині ХVІІ ст. створюються іконостасні ансамблі з великою кількістю ікон на різноманітну тематику. Три з них збереглися донині майже у повному складі - це: ) Воздвиженський у Луцьку @) П’ятницький у Львові @) Успенський у Львові @) Святодухівський у Рогатині
* Художнику Шимону Богушу належать картини історичного жанру: @) «Прийняття польських послів Лжедмитрієм Першим» @) «Битва під Клушино» ) «Заручини Марини та Дмитра Самозванця в Кракові 1605 р.» ) «Богоматір з портретом Катерини Домагалич»
* Різновидами портретного жанру у другій половині ХVІ – першій половині ХVІІ ст. були: @) донаторські портрети @) надтрунні портрети @) парадні портрети ) групові портрети
* До системи навчання братських шкіл quadrivium-y входили такі дисципліни ) граматика, діалектика @) арифметика, геометрія @) астрономія, музика ) риторика, арифметика
* До системи навчання братських шкіл trivium-y входили такі дисципліни ) астрономія ) арифметика @) граматика @) діалектика @) риторика
* На другу половину ХVІ ст. припадають початки української книжної поезії, в якій співіснували дві системи віршування @) нерівноскладна @) рівноскладна ) тонічна ) слабо-тонічна
* На Правобережній Україні і в Галичині існували єзуїтські та уніатські школи, де вивчали головним чином латинську та польську мови і де вся освіта та виховання зводились до ) виховання патріотизму у місцевого населення ) підготовки молоді до навчання в кращих європйських універах @) насадження католицизму @) ополячення місцеве населення
* Хорові твори, які поєднали традиції східнослов’янської релігійної музики і народної пісенності з високим професіоналізмом належали у другій половині ХVІІ – першій половині ХVІІІ ст. перу ) Миколи Ділецького @) Артемія Веделя @) Максима Березовського @) Дмитра Бортнянського ) Михайла Лосицького
* Прикладами тринефних культових споруд другої половини ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст. є ) Петропавлівська церква Густинського монастиря ) Покровська церква у Переяслав-Хмельницькому @) Покровський собор у Харкові @) Воскресенська церква в Сумах
* Художниками другої половини ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст. є @) Іван Руткович @) Йов Кондзелевич ) Олександр Тарасевич ) Інокентій Щирський
* До п’ятидільних храмів другої половини ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст. належать @) Петропавлівський храм в Густині ) Покровський собор у Харкові @) Всіхсвятська церква над Економічною брамою Києво-Печерської лаври ) Петропавловська церква Густинського монастиря
* До дев’ятидільних храмів другої половини ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст., які були поширені, головним чином, на Лівобережжі, належать @) Троїцька церква в Густині @) Вознесенський собор у Переяславі-Хмельницькому ) Катеринська церква в Чернігові ) Покровська церквау Переяславі-Хмельницькому
* У якому із варіантів у хронологічній послідовності подано основні періоди Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б.Хмельницького: @) перемоги під Жовтими Водами і Корсунем, облога Львова, Зборівський договір, періодичні сутички між українськими і польськими військами, битва під Берестечком, Білоцерківський договір, битва під м. Жванцем, відновлення Зборівської угоди, березневі статті ) перемоги під Жовтими Водами і Корсунем, облога Львова, Білоцерківський договір, періодичні сутички між українськими і польськими військами, Битва під Берестечком, Зборівський договір, битва під м. Жванцем, відновлення Зборівської угоди, березневі статті ) перемоги під Жовтими Водами і Корсунем, битва під м. Жванцем, Зборівський договір, періодичні сутички між укр. І польськими військами, битва під Берестечком, Білоцерківський договір, облога Львова, відновлення Зборівської угоди, Березневі статті
* У часи «Руїни» сприятливими для розвитку української культури вважають періодами гетьманування: @) І. Мазепи @) І. Скоропадського @) К. Розумовського ) П. Дорошенка
* Зкінця ХVІІІ ст. сільські школи починають занепадати внаслідок: @) закріпачення селян @) ворожого ставлення влади до українських навчальних закладів @) забоони російським урядом діяльності мандрівних дяковичів ) відкриття державних початкових навчальних закладів
* У другій половині ХVІІ – середині ХVІІІ ст. у друкарні Києво-Печерської лаври були надруковані такі праці Антонія Радивиловського: @) «Огородок Марії Богородиці» @) «Вінець хрестов» ) «Ключ розуміння» ) «Житія святих»
* У другій половині ХVІІ – середині ХVІІІ ст. у друкарні Києво-Печерської лаври були надруковані праці: @) Антонія Радивиловського @) Йоакинія Галятовського @) Дмитра Туптала ) Лазаря Барановича
* У другій половині ХVІІ – середині ХVІІІ ст. у друкарні Чернігівського Троїцько-Іллінського монастирябули надруковані праці: ) Антонія Радивиловського ) Йоаникія Галятовського @) Лазаря Барановича @) Іоанна Максимовича
* Заповніть пропуски. З 30-х років ХVІІІ ст. відновила роботу __________ друкарня і почала свою діяльність __________ друкарня. @) Унівська @) Почаївська ) Бердичівська ) Харківська ) Львівська
* Перу Й.Галятовського належать такі полемічно-публіцистичні трактати: @) «Розмова білоцерківська» @) «Лебідь» @) «Алькоран» ) «Нова міра старої віри» ) «Синопсис»
* Видатними полемістами другої половині ХVІІ – середині ХVІІІ ст. вважаються: @) Йоаникій Галятовський @) Лазар Баранович @) Іннокентій Гізель ) Антоній Радивиловський ) Михайло Лосицький
* Дуже популярний і єдиний друкований свого часу твір історчної прози – «Синопсис», написаний в стінах Києво-Печерської лаври на основі: @) Густинського літопису @) «Кройники» Сафоновича ) Козацького літопису Самовидця ) Козацького літопису Неличка
* До архітетурних пам’яток світського будівництва другої половини ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст., які до нас не дійшли належать: @) будинок Богдана Хмельницького в Суботові @) будинок Данила Апостола в Сорочинцях @) будинок Скоропадського в Глухові ) будинок Лизогубів у Сіднеї ) митрополичний будинок у садибі Софіївського собору в Києві
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.051 сек.) |