|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Візантія й Київська Русь – взаємозв’язок культурних традиційПочаток нову епоху було покладено з прийняттям християнства кінці 10 століття (989), коли російські князівства увійшли до візантійський ареал і сприйняли одне з найбільш розвинених тоді у світі типів культури. Вибір, зроблений князем Володимиром мав серйозні підстави; нічого очікувати перебільшенням сказати, що він визначив все подальше історію російської культури.Византийские майстра побудували на Русі перші кам'яні храми, інтер'єри яких були прикрашені мозаїками і фресковими розписами; з Константинополя до Києва і інших міст привезли перші зразки мальовничого мистецтва — ікони і мініатюри манускриптів. Христианству на Русі трохи більше тисячі років й самі древні коріння має мистецтво іконопису. Ікона (від грецького слова, що означає «образ», «зображення») виникла до зародження давньоруської культури, й отримало стала вельми поширеною переважають у всіх православних країнах. Ікони на Русі з'явилися торік у результаті місіонерської діяльності візантійської Церкви у період, коли значення церковного мистецтва переживалося з особливою силою. Що особливо важливо І що стало російського церковного мистецтва сильним внутрішнім спонуканням, те, що Русь прийняла християнство саме у епоху відродження духовного життя у самій Візантії, епоху її розквіту. У цей час більше у Європі церковне мистецтво був настільки розвинене, як і Візантії. І часновообращенная Русь отримала серед інших ікон, за взірець православного мистецтва, неперевершений шедевр – ікону Богоматері, яка дістала згодом найменування Володимирській. Через образотворче мистецтво антична гармонія і відчуття заходи стають надбанням російського церковного мистецтва, входить у його живу тканину. Слід відзначити те що швидкого освоєння візантійського спадщини на Русі були сприятливі передумови і, можна сказати, вже підготовленим грунтом. Останні дослідження дозволяють стверджувати, що язичницька Русь мала високорозвинену художню культуру. Усе це сприяло з того що співробітництво російських майстрів з візантійськими було виключно плідним. Своєю декоративністю, зручністю розміщення у храмі, яскравістю і міцністю своїх фарб ікони, написані дошках (соснових і липових, покритих алебастровим грунтом —левкасом), якнайкраще підходили для оздоблення російських з дерев'яними церквами. Втілити слово, цю грандіозну літературу, потрібно розглянули якомога ясніше — але це втілення мало наблизити людини істини цього терміну, до глибині того віровчення, що він сповідував. Мистецтво візантійського, православного світу – всіх країн, які входять у сферу культурного івероисповедного впливу, — дозволило це завдання, вичерпавши глибоко своєрідну сукупність прийомів, створивши небачену раніше й більше ніколи неповторившуюся художню систему, що дозволило надзвичайно повно й зрозуміло втілити християнське слово в мальовничий образ. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |