АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки»

Читайте также:
  1. I. Образование причастий
  2. II. История духа (Geistesgeschichte), образующая канон
  3. II. Требования к результатам освоения основной образовательной программы начального общего образования
  4. III. Требования к структуре основной образовательной программы начального общего образования
  5. IV. Выбор и проектирование инновационных образовательных технологий
  6. IV. Требования к условиям реализации основной образовательной программы начального общего образования
  7. Iншi образи поеми
  8. S-образная модель роста популяции
  9. V. ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ.
  10. Автономной некоммерчекой организации «Санкт–Петербургский центр дополнительного профессионального образования»
  11. Аксоны клеток спирального ганглия образуют
  12. Анализ состояния расчетов по кредиторской задолженности, возникшей в бюджетной и во внебюджетной деятельности, причины её образования, роста или снижения.

Поема Т. Г. Шевченка «Гайдамаки» (1838) — найвизначніший твір ранньої творчості поета, в основі якого лежить героїчна боротьба українського народу проти польсько-шляхетського гніту в XVIII столітті.

Центральний образ поеми Шевченка «Гайдамаки» — повсталий народ, а його найяскравішим представником виступає Ярема — сирота безрідний, який з бідного попихача виріс в народного месника, хороброго воїна.

Коли Ярема тяжко працював у корчмаря Лейби, він мовчки терпів образи, лайки хазяїна, не нарікав на долю, бо був такої вже доброї та ніжної вдачі. Особливо ці риси характеру проявляються у стосунках з коханою дівчиною Оксаною. Тут бідний сирота виявляється «сиротою багатим», бо має щиру дівочу любов.

Далі ми бачимо, що особисті почуття відступили у Яреми перед прагненням боротися за народне щастя. Він вирушає зі «свяченим ножем» край Дніпра до повстанців.

Тепер Галайда вражає нас грізною силою, незвичайною хоробрістю, навіть жорстокістю:

А Ярема — страшно глянуть — По три, по чотири Так і кладе…

Таким Ярема став, коли дізнався про мученицьку смерть титаря і викрадення Оксани. Але він хотів помститися не лише за особисте горе, а за всі кривди народні. Пробудилася його гідність, громадянська свідомість, він відчув, що «виросли крила» і «неба достане, коли полетить».

Розправити крила, по-новому подивитись на світ, відчути себе господарем становища Ярема зміг під час повстання, коли став народним месником. Саме тоді проявляються його героїзм, відданість народові. Образ Яреми вже не подібний до тих персонажів, які страждали, терпіли знущання панів, цей образ виростає в уособлення борців проти гнобителів. Ярема — узагальнений поетом художній образ повстанця і гайдамаки.

Про загальнонародний характер гайдамацького руху, зображеного в поемі, свідчить, крім іншого, те, що керівники його належать до різних прошарків суспільства того часу. Це і сирота-наймит Залізняк і пан сотник Гонта. Але діяли вони спільно, боролися за одну справу. Боротьбу проти поневолювачів гайдамаки називали «святим ділом». Увесь повсталий народ змальований виключно єдиним: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки», «кругом мов вмерли люди», й підлітки не лишилися осторонь.

Висновок. Поет показав у своєму творі згуртований народ, єдиною метою якого є звільнення України від чужоземного поневолення. І яскравим представником волелюбного українського народу є Ярема. Поет наділив його винятковими рисами (казковою силою, нечуваною хоробрістю). Разом із тим колишній наймит постійно з народом, ділить з ним ярмо неволі і радість перемоги над гнобителями, свято дотримується присяги. Він не гине, бо такі, як він, мають передати естафету священної боротьби за волю народу. Таким чином, образ Яреми Галайди втілив у собі кращі риси українського народу: героїзм, мужність, волелюбність.

Опорні слова й поняття: центральний образ, риси характеру, романтизм, романтичні риси героя, героїзм, мужність.


1 | 2 | 3 | 4 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)