АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Естетичні погляди

Читайте также:
  1. Естетичні елементи в культурі первісної доби.
  2. Естетичні погляди і твори Аристотеля
  3. Естетичні почуття
  4. Естетичні уявлення народів Давнього Сходу.
  5. Тема: Основні естетичні категорії
  6. Техніко-естетичні показники умов праці

Тема 3. Творчість Фредеріка Стендаля (23.01.1783 – 23.03.1842)

 

1. Деякі факти з біографії. Творчість.

2. Світогляд, політичні та естетичні погляди.

3. Особливості художнього методу Стендаля

4. «Червоне та чорне»

І. Деякі факти з біографії. Творчість.

Стендаль – псевдонім Анрі Бейля – народився в Греноблі на півдні Франції в родині адвоката.

Формування особистості та поглядів відбувалося завдяки:

1) прогресивним поглядам батька і діда, які захоплювались матеріалістичною філософією просвітників;

2) домашній бібліотеці, яку складали праці просвітників XVIII ст. – Дідро, Руссо, Вольтера;

3) релігії – після смерті матері Анрі родина впала у набожність і вихованням хлопця займався абат;

4) захопленню математикою в школі – її точність і логічну ясність Стендаль використовував до зображення людської душі;

5) службі в наполеонівській армії, яка принесла Стендалю захоплення Наполеоном, а потім розчарування;

6) тривалому перебуванні в Італії – це надихнуло на вивчення італійського мистецтва;

7) революційним подіям ХІХ ст., які сформували героїзм і бойовий дух Стендаля і прихильність до революційних ідеалів.

 

Творчість:

- праці по мистецтву і біографії видатних людей – «Життєписи Гайдна, Моцарта та Метастазіо» (1815), «Історія живопису в Італії» (1817), «Рим, Неаполь і Флоренція» (1817);

- літературні праці – «Расін і Шекспір» (1823), «Вальтер Скотт і ”Принцеса Клевська”» (1830);

- психологічне есе «Про любов» (1822);

- соціально-психологічні романи – «Арманс» (1827), «Червоне і чорне» (1830), «Червоне і біле» («Люсьєн Льовен»), «Пармський монастир» (1839);

- «італійські хроніки» – новела «Ваніна Ваніні» (1829), «Вітторія Аккорамбоні», «Герцогиня де Паліано», «Ченчі», «Абатісса з Кастро»;

- мемуари і автобіографії – «Спогади егоїста», «Життя Анрі Брюлара».

 

ІІ. Світогляд, політичні та естетичні погляди.

Світогляд Стендаля складався перш за все під впливом філософів-матеріалістів XVIII ст. – Дідро, Вольтера, Руссо, Гоббса, Гельвеція. Особливий вплив здійснила книга Гельвеція «Про розум».

Погляди:

1) пошук причини явищ в оточуючої дійсності;

2) віра в силу і можливість людського розуму;

3) ствердження зв’язоку розуму з почуттям;

4) всі дії людини визначаються особистим егоїстичним інтересом, але егоїзм обмежується внутрішнім моральним критерієм;

5) неприйняття тиранії в будь-якому вигляді – державної або церковної;

6) на чолі держави повинен бути уряд, який спирається на народ;

7) мета суспільства – щастя для всіх;

8) щастя – це гармонія між зовнішнім світом, який нав’язує людині правила поведінки і внутрішніми прагненнями;

9) ідея еволюції – діяльність розуму створює характер.

Естетичні погляди.

На естетичні погляди Стендаля вплинули ідеї раннього французького романтизму – праця Шатобріана «Геній християнства», праці по естетиці Ж.де Сталь.

1) Мистецтво повинно прагнути до заглибленого психологізму: «…наша жадібна душа потребує від мистецтва зображення пристрастей, а не вчинків, які породжуються пристрастями».

2) Один з головних елементів мистецтва – експресія. «Картини без експресії – лише зоровий образ, який здатний надати хвилинне задоволення». Саме з цих позицій Стендаль відкидав ідеал класичної грецької краси. В «Червоному і чорному» описуючи пана де Бовуазі Стендаль проводить іронічну аналогію: «Черты его лица являли совершенство и невыразительность истинно греческой красоты. Его необычайно узкая голова была увенчана пирамидой прекрасных белокурых волос. Они были завиты с невероятной тщательностью: ни один волосок не отделялся от другого».

3) Краса не існує без розуму. Для сучасного ідеалу краси Стендаль вибрав наступні якості:

- надзвичайно живий розум;

- багато грації в рисах обличчя;

- виблискуючий дотепністю погляд; душевні рухи – в очах, тому очі повинні бути великими;

- багато веселості;

- стрункий стан і по-юнацьки живий вираз обличчя

Памфлет «Расін і Шекспір»:

1) літературні твори повинні бути зорієнтовані на сучасні потреби читача; романтизм – це мистецтво давати народу такі літературні твори, які можуть надати ім. найбільше задоволення;

2) в творі все – герой, розвиток дії, стиль – повинно бути просто і природно (літературу требо звільнити від умовностей класицизму);

3) письменник повинен бути істориком і політиком, а роман – доповнювати історію;

4) романіст повинен підійти до зображення характеру історично і прослідкувати розвиток людського почуття в зіткненні із зовнішніми обставинами.


Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)