|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ТЕМА 1. КУЛЬТУРА ЯК СОЦІАЛЬНЕ ЯВИЩЕ. ДІЯЛЬНІШИЙ ПІДХІД У КУЛЬТУРОЛОГІЇМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКА ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА АКАДЕМІЯ
Кафедра соціальних і гуманітарних дисциплін засоби діагностики знань студентів З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ „КУЛЬТУРОЛОГІЯ” (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ) Для студентів, які навчаються за галуззю знань Економіка та підприємництво”, За напрямами підготовки 6.030509 “Облік і аудит” 6.030508 “Фінанси і кредит” Освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр”
ЛЬВІВ - 2013
Засоби діагностики знань з навчальної дисципліни “Культурологія”/ Укладач: Костишин Е.І. – Львів, 2013. – 31 с.
Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри соціальних і гуманітарних дисциплін (протокол №1 від 29 вересня 2013 р.)
ЗМІСТ ТЕМА 1. Культура як соціальне явище. Діяльніший підхід у культурології………………………………………………………4 ТЕМА 2. Культура та природа. Культура і цивілізація……………………………….7 ТЕМА 3. Періодизація культури, методологія вивчення культурних явищ, їх типологічні ознаки в контексті еволюції культурного процесу та культурно-історичних зв’язків………………………………………............9 ТЕМА 4. Історичні етапи розвитку української культури……………………………16 ТЕМА 5. Компаративний аналіз культур……………………………………………...22 ТЕМА 6. Еволюція культури. Генотипологія культур Заходу та Сходу, українського ідеалу……………………….24 ТЕМА 7-8. Культурний простір та зв’язки. Загальні риси сучасної культури………………………………………………………..25 ТЕМА 9. Ідея “прогресу”. Контекстуалізація…………………………………………27 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ……………………………………………………………..30
INTERNET CАЙТИ……………………………………………………………………31 ТЕМА 1. КУЛЬТУРА ЯК СОЦІАЛЬНЕ ЯВИЩЕ. ДІЯЛЬНІШИЙ ПІДХІД У КУЛЬТУРОЛОГІЇ 1. Термін “культурологія” вперше з’явився в 1909 р. у працях: а) Л.Уайта; б) О.Шпенглера; в) В.Освальда.
2. Культура, що осмислює сама себе: а) історія культури; б) культурологія; в) філософія.
3. Поняття “культура” використовувалося в значенні аграрного виробництва (“agri cultura”): а) в епоху Раннього Середньовіччя; б) у добу Ренесансу; в) у Новий час.
4. Слово “культура” в значенні вихованості та освіченості людини вперше використав: а) Марк Тулій Цицерон; б) Марк Аврелій Антоній; в) Аврелій Августин.
5. Сутність культури за Г.Гегелем визначається: а) наближенням людини до природи; б) творчими фантазіями видатних митців; в) наближенням індивіда до світового цілого.
6. Німецький філософ ХVIII століття І.Кант пов’язував культуру: а) з духовністю; б) з моральністю; в) з розумністю.
7. Французькі просвітителі пов’язували культуру з: а) матеріальним виробництвом; б) розумністю; в) цивілізованістю.
8. З точки зору антропологічної концепції культури, зокрема англійського вченого-соціолога Б.Малиновського, поява культури зумовлена: а) первинними, похідними та інтегративними потребами людства; б) розвитком релігії, філософії, позитивної науки; в) боротьбою за виживання в умовах дикої природи.
9. Сучасний французький етнолог та соціолог, представник антропологічної концепції культури К.Леві-Стросс вважав, що культура – це: а) навчання людей як жити і поводитися в природних та соціальних умовах; б) структурована цілісна система, всі елементи якої функціонують за ієрархічним принципом; в) природні фактори й комплекс живих організмів, серед яких живе людина.
10. Марксистська типологія культур: а) західна і східна; б) європейська, азіатська, єгипетська, китайська, індійська; в) первісна, рабовласницька, феодальна, капіталістична, соціалістична.
11. Еволюціоністську концепцію культури у ХIХ ст. запропонували: а) американський етнограф Л.Морган, англійський історик Е.Тайлор, англійський соціолог Г.Спенсер; б) французькі філософи-просвітники Руссо і Вольтер; в) українські релігійні філософи Г.Сковорода, П.Юркевич, М.Бердяєв.
12. За концепцією органічних культур О.Шпенглера занепад культури – це: а) перехід культури в стадію цивілізації; б) вмирання і одночасне народження нової, більш прогресивної культури; в) тимчасове призупинення темпів розвитку матеріальних і духовних цінностей.
13. За концепцією Ф.Ніцше визначальним фактором культурної діяльності людини мають бути: а) воля до життя та боротьба за існування; б) мета і сенс життя; в) споріднена праця, втілення божественного у продуктах діяльності.
14. Артефакти культури: а) створені матеріальні та духовні цінності; б) матеріал для творчої діяльності людини; в) археологічні розкопки.
15. До духовної культури відносять: а) народні промисли; б) житлобудування, харчування, одяг, засоби пересування; в) пізнання, моральність, виховання, форми суспільної свідомості.
16. Домінуюча культура: а) сімейно-родинні зв’язки, спільна територія мешкання, національний одяг, їжа, житло; б) сукупність цінностей, вірувань, традицій та звичаїв, якими керується більшість членів суспільства; в) синтез культур різних класів, соціальних верств і груп суспільства.
17. Субкультура: а) нові соціокультурні цінності й установки, які суперечать фундаментальним принципам традиційної культури; б) цілісна культура соціальної групи, що склалася всередині “великої культури”; в) сукупність цінностей, вірувань, традицій та звичаїв, якими керується більшість членів суспільства.
18. Рівні національної культури з точки зору Д.Антоновича: а) побутова, професійна, елітарна; б) народна культура та “культура інтелектуальної верстви”; в) низька, висока, масова.
19. Комунікативна функція культури означає: а) милування, естетичне задоволення; б) задоволення матеріальних і духовних потреб індивіда; в) забезпечення процесу обміну інформацією між людьми за допомогою знаків і знакових систем.
20. Інтегративна функція культури: а) формування умов і засобів людського спілкування; б) об’єднання народів, соціальних груп, держав; в) вироблення системи цінностей і норм, які є регуляторами суспільних відносин.
21. Сутність концепції циклічного розвитку культури (культурно-історичних коловоротів): а) розвиток світової культури як зрілість людського роду; б) розвиток людства як співіснування локальних, незалежних один від одного соціокультурних типів (культур); в) розвиток культури будь-якого народу як перехід від варварства до цивілізації.
22. Фази розвитку культури в концепції органічних культур О.Шпенглера: а) дитинство (становлення), юність (розвиток), зрілість (розквіт), старість (занепад); б) надлом, занепад, розпад; в) доісторична, нижча, вища, занепад.
23. За концепцією Ф.Ніцше аполлонійська засада європейської культури: а) краса, гармонія, тиша, спокій, відсутність диких поривів; б) неспокій, страждання, нещастя, стихійний порив; в) вічність, ілюзорність, релігійність.
24. Культура є синонімом цивілізації з точки зору: а) К.Маркса, Ф.Енгельса, О.Шпенглера; б) Н.Гізо, Т.Бокля; в) Ф.Ніцше, М.Данилевського, П.Сорокіна.
25. Про антагоністичний характер культури і цивілізації першими заговорили: а) Ж.-Ж.Руссо, І.Кант; б) К.Маркс, Ф.Енгельс; в) О.Шпенглер, А.Тойнбі.
26. Автор трактату “Про Бога” та викладеної в ньому філософської ідеї про те, що “весь світ складається з двох натур: одна – видима, друга – невидима”: а) Г.Сковорода; б) П.Юркевич; в) М.Бердяєв.
27. Автор брошури “Наука про рідномовні обов’язки” (1935 р.) та викладених у ній законів розвитку української національної культури: а) Д.Антонович; б) І.Огієнко; в) М.Данилевський.
28. Як основні ознаки цивілізації найчастіше вчені визнають: а) науковий і технічний прогрес; б) розвинуте мистецтво, зачатки науки; в) утворення держави, виникнення писемності, виділення ремісництва, розшарування суспільства на класи, поява міст.
29. Специфічні риси сучасної цивілізації: а) орієнтація на творчість, розвиток науки, духовність; б) формування масового споживача, стандартизація життя, шаблонність, демократичність, механістичність; в) згортання розвитку техніки, зброї, активізація духовної діяльності.
30. Культурні регіони: а) європейський, арабо-мусульманський, тропічно-африканський, латиноамериканський, індійський, далекосхідний; б) східноєвропейський, арабо-мусульманський, тропічно-африканський, латиноамериканський, індійський, далекосхідний; в) арабо-мусульманський, тропічно-африканський, латиноамериканський, китайський, індійський, далекосхідний. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.022 сек.) |