|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ТЕМА 3. ПЕРІОДИЗАЦІЯ КУЛЬТУРИ, МЕТОДОЛОГІЯ ВИВЧЕННЯ КУЛЬТУРНИХ ЯВИЩ, ЇХ ТИПОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ КУЛЬТУРНОГО ПРОЦЕСУ ТА КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНИХ ЗВ’ЯЗКІВ1. Історико-культурні періоди первісної доби, позначені провідним використанням у господарському житті певних матеріалів: а) дикість, варварство, цивілізація; б) палеоліт, мезоліт, неоліт; в) кам’яний, бронзовий, залізний.
2. Анімізм: а) віра у надприродні властивості матеріальних речей; б) віра в існування родинного зв’язку між групою людей і певним видом рослин чи тварин; в) віра в різноманітних духів, душу як двійника тіла.
3. Протосокира, різці, гарпуни, печерні і наскельні розписи, стилізоване скульптурне зображення жінок, прикраси, вірування з’явилися у добу: а) палеоліту; б) мезоліту; в) неоліту.
4. “Картинні галереї”, пам’ятки мистецтва мисливців первісності: а) Альтаміра, Ласко, Капова печера; б) Сикстинська капела, Ла-Мадлен, Ніо; в) Гіза, Фіви, Латополь.
5. Неолітична революція – це: а) перехід від привласнюючих форм господарювання до відтворюючих; б) створення писемності; в) виробництво міді.
6. Найрозвинутіша землеробська культура мідної доби (4000-2350 р. до н.е.): а) скіфська; б) трипільська; в) мезинська.
7. Месопотамська цивілізація знаходилася в долинах річок: а) Хуанхе і Янцзи; б) Ніл і Інд; в) Тигр і Євфрат.
8. Наукова концепція “Ме”, місячно-сонячний календар, клинопис, бібліотека, бібліотечний каталог, “Кодекс Хаммурапі” – культурні здобутки: а) Месопотамії; б) Стародавнього Єгипту; в) Стародавньої Індії;
9. Друге з сімох чудес світу, яке належить вавілонській культурі: а) “висячі сади” Семіраміди; б) мавзолей у Галікарнасі; в) Колос Родоський.
10. Фараон-реформатор, який зробив першу в історії спробу запровадити монотеїстичну релігію: а) Аменхотеп IV; б) Тутанхамон; в) Хефрен.
11. Система письма стародавнього Єгипту: а) ієрогліфи; б) клинопис; в) піктограма.
12. Письмові пам’ятники індійської релігійної літератури, дослівно з санскриту – “священне знання”: а) Махабхарата, Рамаяна; б) Упанішади; в) Веди (Рігведа, Самаведа, Яджурведа, Атхарваведа).
13. Древня цивілізація, в якій винайшли шахи, фарби для тканин, аюрведу, число “Пі”, десяткові числа з нулем, ввели поняття “синус”, “цифра”, “корінь”, вирішували лінійні рівняння, але не було геометрії: а) стародавній Єгипет; б) стародавня Індія; в) стародавній Китай.
14. Релігії Стародавньої Індії: а) індуїзм, буддизм, іслам; б) індуїзм, джайнізм, буддизм; в) брахманізм, джайнізм, іслам.
15. Уміння виконувати всі математичні дії щодо трикутника, зоряна карта неба, компас, сейсмограф, стремена, гармати, порох, чай, наркоз, насос, папір, фарфор, дзеркало – культурні здобутки: а) Стародавнього Єгипту; б) Стародавньої Індії; в) Стародавнього Китаю.
16. Поняття “антична культура” означає: а) “давня культура”; б) “грецька та римська культури”; в) “культура відродження”.
17. Античне місто-держава це: а) адміністративно-територіальна одиниця єдиної держави; б) самостійне утворення, що має ознаки держави; в) місце проживання міфічних героїв.
18. Археолог, який у 1871 році відкрив місцезнаходження Трої: а) Артур Еванс; б) Генріх Шліман; в) Майкл Вентріс.
19. Суттю античної ідеології були: а) теоцентризм; б) антропоцентризм; в) гелеоцентризм.
20. Акрополь – це: а) комплекс архітектурних споруд верхньої укріпленої частини грецького міста; б) храм на честь бога-покровителя; в) стіна, мур, укріплення міста.
21. “Батьком трагедії” як мистецького жанру вважається: а) Есхіл; б) Софокл; в) Еврипід.
22. Даньогрецький філософ Сократ був представником школи: а) піфагорійців; б) натурософів; в) софістів.
23. Вислів “Я знаю, що нічого не знаю” належить: а) Сократу; б) Платону; в) Арістотелю.
24. Періоди давньоримської культури: а) класичний, “царський”, імператорський, республіканський; б) докласичний, класичний, післякласичний, елліністичний; в) античний, імператорський, республіканський, македонський.
25. Пантеон – “храм усіх богів”: а) символічне об’єднання божеств у політеїстичній релігії Стародавнього Риму; б) фортеця на підвищенні, на території якої стародавні римляни будували храми і палаци; в) найбільший за розмірами давньоримський купольний храм, збудований на початку II ст. н.е.
26. Перу Вергілія належить: а) “Одісея”; б) “Енеїда”; в) “Метаморфози”.
28. Давньоримські поети “золотої доби Августа”, представники класичної римської літератури: а) Вергілій, Овідій, Горацій; б) Есхіл, Софокл, Еврипід; в) Мірон, Фідій, Поліктет.
29. Тріумфальні арки споруджувалися на честь: а) військових перемог; б) політичних перемог; в) спортивних перемог.
30. 313 рік увійшов до світової історії як: а) розкол Римської імперії на Західну та Східну; б) едикт імператора Костянтина про заборону переслідування християн і визнання свободи віросповідання; в) військова поразка римських легіонерів.
31. Особливості візантійської культури: а) зазнала впливу культури варварських племен, втратила зв’язок із культурою греко-римської античності, формувалася під впливом католицької церкви, культура народів Західної Європи; б) не зазнала впливу варварських племен; продовжила розвивати античну культуру та культуру народів, які її населяли; формувалася під впливом ортодоксального християнства; синтезувала західну і східну культури; в) самобутня культура, яка розвивалася ізольовано від інших культур; найвпливовішим фактором стала православна церква.
32. Візантійські філософи-богослови: а) Михайло Псел, Іоанн Італ, Лев Математик, Костянтин Багрянородний, Костянтин Великий; б) Василій Великий, Григорій Ниський, Григорій Богослов, Іоанн Златоуст, Іоанн Дамаскін, Феодор Студит, Григорій Палама; в) Аврелій Августин, Боецій, Фома Аквінський, Франциск Асизький, Альберт Великий, Ансельм Кентерберійський.
33. Характер взаємовідносин православної церкви Візантії з імператорською владою: а) підпорядковувалася імператору як складова частина держави; б) підпорядковувала світську владу; в) існувала автономно, незалежно від держави.
34. Перший православний храм, збудований у Константинополі в 532-537 рр. а) Айя-Софія; б) Софія Київська; в) храм Святої Софії. 35. Нові специфічні жанри візантійської літератури: а) житіє святих, хронопис; б) автобіографічний нарис, часопис; в) оповідь, літопис.
36. Для релігійно-філософського світосприйняття в Західній Європі в епоху Середньовіччя головною рисою був: а) теоцентризм; б) гуманізм; в) антропоцентризм. 37. Точка зору, поширена в добу Середньовіччя, яка спростовувала релігійний догмат і заборонялася церквою: а) інквізиція; б) єресь; в) схоластика.
38. “Варії” – це: а) система релігійних поглядів в епоху середньовіччя; б) перша середньовічна енциклопедія; в) архітектурний елемент.
39. Підвищений курс освіти в середньовічній Європі, за яким передбачалося вивчення чотирьох предметів (музики, арифметики, геометрії, астрономії): а) тривіум; б) квадріум; в) колегіум.
40. Болонський університет було відкрито у: а) 1037 р.; б) 1088 р.; в) 1160 р.
41. Західноєвропейський стиль XIII-XIV ст., який у архітектурі характеризувався стрімкими, високими будівлями, шпилястими завершеннями, стрільчастими склепіннями та арками, витонченістю кам’яного різьблення, вітражами: а) класичний; б) романський; в) готичний.
42. Література західноєвропейського середньовіччя, присвячена оспівуванню рицарської честі, кохання: а) куртуазна; б) агіографічна; в) похвальна.
43. Містерія – це жанр середньовічного театру, в основі якого є: а) драматичні постановки біблійних легенд про святих та Діву Марію; б) велике дійство на свята, присвячене сюжетам із Біблії та Євангелія, до якого залучалися усі присутні; в) п’єси повчального характеру.
44. Епоха в культурі Західної і Центральної Європи, яка почалася в XIІІ ст. в Італії і характеризуваласяорієнтацією на античну мистецьку спадщину: а) Середньовіччя; б) Відродження; в) Реформація. 45 Принцип світогляду, в основі якого лежить переконання про безмежні можливості людини, її здатність до досконалості, людяність: а) гуманізм; б) антропоцентризм; в) теоцентризм. 46. Митці, які своєю творчістю заклали підвалини Ренесансу, запровадили гуманістичні ідеї в європейську культуру пізнього Середньовіччя: а) Мазаччо, Донателло, Брунеллескі; б) Рабле, Сервантес, Шекспір; в) Данте, Петрарка, Боккаччо.
47. “Король поетів” ХІV ст., автор віршів про Лауру, “Листів до Цицерона”: а) Данте Аліг’єрі; б) Франческо Петрарка; в) Джованні Боккаччо.
48. Відомі твори Леонардо да Вінчі: а) “Сикстинська капела”, статуя Давида; б) “Таємна вечеря”, “Мона Ліза”; в) “Сикстинська мадонна”, “Мадонна Конестабілє”.
49. Автор робіт “Сікстинська мадонна”, “Мадонна Конестабіле”, “Заручини Марії”, фресок “Диспут”, “Афінська школа”, “Парнас”: а) Мікеланджело Боунаротті; б) Леонардо да Вінчі; в) Рафаель Санті.
50. Платонівську академію у XV ст. у Флоренції заснував: а) Платон; б) Марсилій Падуанський; в) Марсиліо Фічіно.
51. Найбільшого розвитку в епоху Відродження досягли науки: а) прикладні; б) гуманітарні; в) точні.
52. Видатні представники європейської ренесансної культури періоду пізнього Відродження: а) Мазаччо, Донателло, Брунеллескі; б) Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Мікеланджело Буонарроті, Тіціан; в) Рабле, Сервантес, Шекспір.
53. Суспільний рух у Західній і Центральній Європі в XVI ст. за реформу католицької церкви очолив: а) католицький священик Мартін Лютер; б) політичний діяч Мартін Лютер Кінг; в) католицький ченець Томас Торквемада.
54. Сутність освіти в епоху Просвітництва: а) підготовка всебічно розвиненої людини; б) підготовка до життя «маленької людини»; в) освіта лише привілейованих верств суспільства.
55. Психоаналіз як метод та напрямок досліджень започаткував: а) З.Фрейд; б) Ч.Пірс; в) О.Конт.
56. “Мистецтво втрачених ілюзій” – це: а) романтизм; б) натуралізм; в) реалізм. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.022 сек.) |