АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Поняття “національна культура”, розподіл культури на матеріальну і духовну, професійну і народну

Читайте также:
  1. I. Поняття й ознаки об'єкта авторського права.
  2. I. Поняття необережності, як форми вини.
  3. IV Международную научную конференцию
  4. IV. Основні поняття і визначення,
  5. VІІ.Оперування поняттями
  6. XVIII ст., з одного боку, - століття, в якому Україна втратила політичну автономію, а з іншого, відбувся розквіт української культури, яка йшла в ногу з Європою.
  7. А) Органічна частина культури суспільства й особистості.
  8. А) розподіл навчального часу за темами для студентів-магістрів за спеціальністю 8.030109 – «Управління персоналом та економіка праці» стаціонарної форми навчання
  9. А)економія за рахунок масштабів, тов..диференціація, вимоги інцест., перехідні витрати, доступ до каналів розподілу, відносні перевитрати незалежно від масштабу
  10. Аварійний комісар: поняття, функції.
  11. Адміністративна відповід-ть: поняття та підстави.
  12. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.

Багато тисячолітня героїчна історія українського народу овіяна невмирущими зразками славетних діянь українського народу.

Український народ виробив своєрідні суто національні за своїм змістом підходи до виховання підростаючого покоління.

Одним з найважливіших компонентів національної системи виховання у всі часи було виховання фізичних якостей у гармонійному поєднанні зі всіма іншими сторонами виховання.

В часи козацької доби традиції були дуже насичені різнобічними іграми, загальними вправами, які поширювались серед усіх, без винятку, верств населення.

За часів козаччини в Україні були поширені школи при кожній українській церкві. В них учні, у вільний від навчання час, гартували свої фізичні та моральні якості у різнобічних рухливих іграх.

Українські народні рухливі ігри є традиційним-засобом виховання дітей на національних засадах.

В іграх яскраво віддзеркалюється спосіб життя українського народу, його побут, праця, національні звичаї уявлення про честь, сміливість, мужність, бажання володіти силою, спритність, витривалість і гармонію рухів.

Однією із найбільших постатей українського спорту та фізичного виховання є професор Іван Боберський - організатор спортивно - рахункових товариств на Галичині, науковець, патріот України.

Івана Боберського по праву вважають "батьком" українського суспільства, рухавки, організатором сокольського січового руху в цілій Галичині. Його ідеї були спрямовані на єдність фізичного і духовного виховання українського народу.

Сьогодні нам відомо близько 20 книг, виданих у Львові на початку століття, які належать професору Боберському. Він одним із перших намітив собі написати і видати підручник "Рухливі ігри та забави". Ця книга побачила світ у 1904 році. Велику допомогу надавали в виданні книжок його син та Тарас Франко, а також учень Боберського Степан Гайдучок.

Розроблений підручник Івана Боберського містить ігри, які розраховані для використання на свіжому повітрі, галявині.

На той час це було звичним.

Своїм корінням рухливі ігри сягають у доісторичні, ще язичні часи.

Наші предки жили в тісних зв’язках з природою. Їх господарська діяльність та світогляд були поєднані з явищами природи. Вони щиро вірили, що існують боги, які правлять світом і особливо шанували їх. Вони чекали від своїх богів добра і щастя. Прихід весни зустрічали веснянками /гаївками/, в яких тісно поєднувалися хорові пісні з іграми та танцями. Поворот сонця на осінь відзначався святом Івана Купала – день великого сонцестояння - великого очищеним вогнем.

В той час гра була складною частиною великого магічного дійства. Прославлення божеств піснями, танцями та іграми мало під собою практичну основу – задобрити оточуючу природу і таким чином забезпечити собі статок і добробут.

З часом обрядові дійства втратили своє ритуальне значення і від них залишилися тільки молодіжні та дитячі забави.

Початковий етап становлення рухливих ігор характеризується діями, які імітують збирання врожаю та полювання. Масові ігри слов’ян відбувалися на весілля, в місцях обміну товарів, на похоронах.

Ігрища складалися з танців, пісень, різноманітних ігор та фізичних вправ, що носили змагальний характер. На ігрищах молодь і діти прагнули показати своє вміння в стрільбі з лука, кидання каменів в ціль і на відстань, верховій їзді.

Ігри постійно передавались від старшого покоління до молодшого. Кожне покоління додавало щось своє, придумувало нові забави.

Колективна народна мудрість породили багато різноманітних ігор, виховне значення яких важко переоцінити.

Природні умови, історичні та економічні особливості розвитку тієї чи іншої частини України наклали свій відбиток на народні ігри. В степовій частині України, де багато рівних майданчиків, в більшій мірі поширені ігри з елементами метання, бігу; в гірських місцевостях розвинуті ігри на рівновагу, перетягування.

Але ігри мають багато і спільного, що зумовлено споконвічними хліборобськими традиціями /"Просо", "Гречка", "Печу, печу хлібчик", "Огірочки"/. Велику групу склали ігри, в яких відображається поведінка птахів і звірів: "Зайчик", "Коза", "Хорти", "Ворона", "Перепілочка".


1 | 2 | 3 | 4 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)