АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Українська проза другої половини XX століття

Читайте также:
  1. XVIII ст., з одного боку, - століття, в якому Україна втратила політичну автономію, а з іншого, відбувся розквіт української культури, яка йшла в ногу з Європою.
  2. Англійська література ІІ половини ХХ століття
  3. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  4. АРХІТЕКТУРА Й ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVIII ст.
  5. Борисова А. Змеев столб. – М. : Эксмо, 2014. – 384 с. – (За чужими окнами. Проза М. Метлицкой и А. Борисовой).
  6. В 70-е годы XIX в. в литературу приходит талантливый поэт и прозаик, драматург и публицист, литературный критик. Назовите его имя.
  7. В роки Другої Світової війни (1939 - 1945)
  8. В) у 90 роки ХХ століття.
  9. Д) проаналізувати політичну програму та діяльність ОУН під час Другої світової
  10. Діяльність УПА після завершення Другої світової війни
  11. До минулого століття в структурі переважало вугілля – тепер нафта
  12. Друга половина XX століття

Заняття № 4

Розвиток прози 60-х – 80-х років XX ст.

План

1. Нові кроки літератури в розвитку, провідні тенденції літературних шукань 70-х – 80-х років:

– тяжіння до епічності художнього мислення;

– усвідомлення плину часу як провідної особливості ідейно-композиційного вирішення художніх творів;

– проблеми художньої концепції особистості;

– істотне оновлення жанрового й стильового арсеналу засобів типізації;

– уведення до канви твору міфу, фантастики, притчі.

2. Характеристика доробку О. Гончара-романтика і Гончара-романіста. Творчий злет у 60-ті роки.

3. Ідейна глибина й філософічність роману „Собор”:

– зв’язок історичного минулого із сучасністю;

– основна проблема роману;

– образна система роману (принцип протиставлення).

4. Образ Собору. Мотив „виховання історією”.

5.Гр.Тютюнник. Проблематика творчості.

6.Неореалістична манера творчості Гр. Тютюнника. Характеристика новел “Зав’язь”, “На згарищі”, “У сутінки” та повістей “Климко”, “Вогник далеко в степу”.

7.Загальна характеристика малої прози В. Дрозда, Є. Гуцала, А. Дімарова.

 

 

Питання для обговорення й завдання

1. Опрацюйте рекомендовану літературу.

2. Назвіть і прокоментуйте теми публіцистичних виступів О. Гончара 80-х – 90-х років ХХ ст.

3. Як у романі „Собор” художньо реалізований мотив „Виховання історією”?

4. Доведіть, що Володька Лобода з роману „Собор” є гірким символом доби.

5. Поясніть на основі роману, що означає „собор душі”.

6. Поясніть назву твору „Три зозулі з поклоном”.

7. Проблематика творчості Григора Тютюнника.

Література

1. Аврахов Т. Екзистенція в художньому слові Григора Тютюнника / Т. Аврахов // Укр. мова і л-ра в шк. – 1992. – № 9 – 10. – С. 27 – 32.

2. Вервес Г. Д. Роман-застереження „Собор” / Г. Д. Вервес // Слово і час. – 1990. – № 4. – С. 38 – 45.

3. Галич В. М. Олесь Гончар – журналіст, публіцист, редактор: еволюція творчої майстерності: монографія / В. М. Галич. – К.: Наук. думка, 2004.

4. Дзюба І. Великий людинознавець (До вивчення творчості Григора Тютюнника) / І. Дзюба / Урок української. – 2003. – № 3. – С. 38 – 41.

5. Жулинський М. Олесь Гончар: творчість як доля / М. Жулинський // Укр. мова і л-ра в шк. – 1991. – № 11 – 12. – С. 56 – 58.

6. Кодак М. Григорова новела як концепт / М. Кодак // Слово і час. – 2007. – № 7. – С. 51 – 55.

7. Мовчан Р. Неопублікованими сторінками записників Григора Тютюнника / Р. Мовчан // Слово і час. – 1993. – № 8. – С. 17 – 21.

8. Мовчан Р. Григір Тютюнник – знакова постать в українській культурі чи естетичний феномен? / Р. Мовчан // Слово і час. – 2005. – № 7. – С. 23 – 27.

9. Рудницька-Шрай К. Будівники та руйначі. Теоретичні аспекти вивчення „Собору” Олеся Гончара // К. Рудницька-Шрай // Слово і час. – 2006. – № 12. – С. 44 – 55.

10. Сверстюк Є. Собор у риштованні / Є. Сверстюк // Дивослово. – 1998. – № 5. – С. 32 – 37.

11. „Скучаю за твоїм словом…” (Листи Григора Тютюнника) / Григір Тютюнник // Слово і час. – 1991. – № 12. – С. 19 – 27.

12. Шудря М. Непідкупний голос правди: невідоме про Григора Тютюнника / М. Шудря // Дивослово. – 1996. – № 4. – С. 15 – 19.

 

 


Заняття № 5

Українська історична проза другої половини XX століття

План

1. Тематичне розмаїття української прози другої половини ХХ ст. Особливості творчого доробку Р. Іваничука, Ю. Мушкетика та ін.

2. Загальна характеристика історичної прози П. Загребельного.

3. Історична основа й художній вимисел у романі „Собор”.

4. Образ Софії Київської в романі як історичної пам’ятки та художнього символу.

5. Сакральне значення Києва для східного слов’янства.

6. Особливості побудови образної системи роману: образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, людської гідності, ціннісних орієнтацій); образ Ярослава Мудрого (влада та особистість).

7. Поєднання різних історичних епох у романі.

8. Співвідношення вимислу та реальності в романі П. Загребельного „Диво”.

9.

Питання для обговорення й завдання

1. Опрацюйте рекомендовану літературу.

2. Умови розвитку жанру історичної романістики в 60-х – 80-х роках.

3. П. Загребельний. Своєрідність творчої спадщини.

4. Історична основа й художній вимисел роману „Диво”.

5. Р. Іваничук. Особливості стилю.

6. Історія, історичні проблеми крізь призму часу.

7. Складіть порівняльну характеристику образу Собору в однойменному романі О. Гончара і в творі П. Загребельного „Диво”.

8. Складіть хронологічну таблицю історичних романів П. Загребельного та Р. Іваничука.

Література

1. Голобородько Я. Елізіум. Інкорпорація стратогем / Я. Голобородько. – Х.: Фоліо, 2009. – 187 с.

2. Дімаров А. І нічого крім правди /А. Дімаров // Київ. – 2004. – № 7 – 8. – С. 143 – 145.

3. Жулинський М. Г. На шляху в європейський простір / М. Г. Жулинський // Слово і час. – 2001. – № 1. – С. 4 – 6.

4. Загребельний П. Український шлях / П. Загребельний // Укр. культура. – 2004. – № 1. – С. 8 – 11.

5. Зборовська Н. Код української літератури: Проект психоісторії новітньої української літератури: монографія / Н. Зборовська. – К.: Академвидав, 2006. – 504 с.

6. Слабошпицький М. Тризе, або таємниця творчості / М. Слабошпицький // Київ. – 2004. – № 7 – 8. – С. 147 – 156.

 

Заняття № 6


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.)