|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ТЕМИ ЛЕКЦІЙ1. Перехідна епоха порубіжжя: визначення парадигми. Літературні покоління. Періодика. Постмодернізм. Провідні тенденції сучасного українського літературного процесу 2. Покоління «батьків» у сучасному українському літературному процесі. Творчість В.Шевчука. 3. О.Забужко та Ю.Андрухович у сучасному літературному процесі. 4. Українська проза 2000-х рр. 5. Сучасна українська драматургія.
ТЕМИ І ПЛАНИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
1. Повість В.Шевчука «Місяцева зозулька із Ластів’ячого гнізда». Роман «Око прірви» Літературний портрет письменника. Враження, викликане прочитанням творів пиьменника. Повість «Місяцева зозулька із Ластів’ячого гнізда»: проблема самотності людини, її призначення; людина як «центр «буття в собі»; часопростір проблематика, художні колізії, характери, особливості стилю твору. Роман «Око прірви»: детективна й есеїстична складова; інтертекстуальність, хронотоп дороги, особливості творення образів персонажів твору, індивідуального стилю автора. Література Тарнашинська Л. Художня галактика Валерія Шевчука. Постать сучасного українського письменника на тлі західноєвропейської літератури. Монографія. – К., 2001. Шевчук В. Місяцева зозулька із Ластів’ячого гнізда // Вечеря на дванадцять персон. – С. 13-85. Логвиненко О. Нова доба нового прагне слова: Школи, напрямки, тенденції літератури у дзеркалі деміфологізації // Літ. Україна. – 1997. – 4 вересня.
2.О.Забужко таЮ.Андрухович Враження від прочитаних творів та їхніх авторів. Літературний портрет Л.Забужко. Поетична творчість. Наукова діяльність. Роман «Польові дослідження з українського сексу»: особливості нарації, проблематика, способи конструювання ідентичності героїні. Можливі судження про інші твори («Казка про калинову сопілку») Ю.Андрухович в літературному контексті доби. «THE BAD COMPANY»Карнавальна трилогія (Рекреації, Московіада, Перверзія): антиколоніальний дискурс, особливості структурування образів персонажів, час і простір, ігрова складова, інтертекстуальність.
Література Бербенець Л. Текст-Пастиш у творчості Юрія Андруховича // СіЧ. – 2007. - № 2. Гундорова Т. Післячорнобильська література. Український літературний постмодерн. – К.: Критика, 2005. Гундорова Т. Постмодерністська фікція Андруховича з постколоніальним знаком питання // Сучасність. – 1993. - №. 9. Логвиненко О. Нова доба нового прагне слова: Школи, напрямки, тенденції літератури у дзеркалі деміфологізації // Літ. Україна. – 1997. – 4 вересня. Зборовська Н. Два любовних романи року // Art-Line. – 1997. – № 1, 2 (або: Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми... – Львів, 1999) Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми... – Львів, 1999 Зборовська Н. Феміністичний триптих Євгенії Кононенко в контексті загальноукраїнської проблематики // СіЧ. – 2005. - № 6. Павлишин М. Що перетворюється в «Рекреаціях» Юрія Андруховича // Сучасність. – 1993. - № 12. Ключковська Я. На «святі воскресаю чого духу»... // СіЧ. - № 11-12 Харчук Р. «Мінімалісти» та їхнє бачення світу // Art-Line. – 1997. – № 2. Харчук Р. Українська література, на штурм мас! // Art-Line.– 1997. – № 3. Шерех Ю. ГО-ГАЙ-ГО. Про прозу Юрія Андруховича... // Сучасність. – 1996. - № 10.
3.Проза: чоловічий дискурс. Є.Пашковський. О.Ульяненко, Любко Дереш Враження від прочитаних творів та їхніх авторів Міфоцентризм сучасної української прози. Стильовий потік Є.Пашковського (Криниця для троянд. Безодня). Концепція світу в романах О.Ульяненка (Знак Саваофа). Культовий роман Л.Дереша (Культ). Література Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми... – Львів, 1999 Зборовська Н. Романи Євгена Пєшковського // СіЧ. – 1993. - № 7. Зборовська Н. Перцепція феміністки у західноєвропейському дискурсі та українському письмі // СіЧ.- 2005. - № 1, 2. Логвиненко О. Нова доба нового прагне слова: Школи, напрямки, тенденції літератури у дзеркалі деміфологізації // Літ. Україна. – 1997. – 4 вересня. Харчук Р. «Мінімалісти» та їхнє бачення світу // Art-Line. – 1997. – № 2. Харчук Р. Українська література, на штурм мас! // Art-Line.– 1997. – № 3. Гундорова Т. Післячорнобильська література. Український літературний постмодерн. – К.: Критика, 2005.
4.Проза: жіноче письмо. Г.Пагутяк, Є.Кононенко, І.Роздобудько, Т.Малярчук Враження від прочитаних творів та їхіх авторів. Жіноче письмо як літературознавча проблема. Містичний простір роману Г.Пагутяк «Слуга з Добромиля». Роман Є.Кононенко «Жертва забутого майстра»: грані жанру. Романістика І.Роздобудько: інтертекстуальність художнього мислення авторки («право говорити з Шекспіром»; особливості композиції роману «Дванадцять, або Виховання жінки в умовах, непридатних до життя»; «герой нашого часу» в романах письменниці; особливості індивідуального стилю. Прозовий доробок Т.Малярчук. Модульна контрольна робота
Література Гундорова Т. Післячорнобильська література. Український літературний постмодерн. – К.: Критика, 2005. Зборовська Н. Феміністичний триптих Євгенії Кононенко в контексті загальноукраїнської проблематики // СіЧ. – 2005. - № 6. Улюра Г. Коронована сила жіночої руки, або про тих, хто «пише іншу прозу» // СіЧ. – 2005. - № 3.
5.Сучасна драматургія. Враження від прочитаних творів та їхніх авторів (можливо, від переглянутих спектаклів). Сценічний простірп’єс українських драматургів. «Пікантні» ситуації в п’єсі «Пригости мене горіхами» А.Багряної. Пошуки (експерименти) самототожності в п’єсі «Станція» О.Вітра. «Самогубство самоти» Неди Неждани: суїцидальний синдром, сценарій «безвихідних ситуацій». Сюжет з подвійною візуалізацією
Література Сучасна українська драматургія. Альманах. Випуск 3. – К., 2006. Когут О. Суїцид як основа образності в сюжетах сучасної української драматургії //http:// www.nbuv.gov.ua... Страйк ілюзій. Антологія сучасної української драматургії. – К.: Основи, 2004. Корнієнко Н. Запрошення до хаосу. Театр (художня культура) і синергетика. Спроба нелінійності. – К., 2008.
Самостійна робота Тема: Рецензія на літературний твір, що з’явився впродовж 2011-2012 р. Вимоги: - обсяг – 2-3 стор. Друкованого тексту (А4, через 1 інтервал, 14); - композиція особливості: назва, вступ, основна частина; - на початку мають бути зазначені вихідні дані (автор книги, назва, місце та видавництво, де книжка побачила світ, рік видання та обсяг); - рецензент не повинен докладно переказувати зміст твору, його потрібно лише окреслити, визначити структуру, особливості композиції; - рецензент повинен виділи одну провідну думку-ідею, яка розкривається, ілюструється, аргументується і доводиться наприкінці; - рецензія має містити: 1) об’єктивну компоненту, бути критичним аналізом тексту (можуть розглядатися історія написання, текст і контекст, форма і зміст, специфіка назви твору, індивідуальний стиль автора тощо); 2) суб’єктивну компоненту, особисту оцінку та роздуми на тему, але повинна базуватися на критичному аналізі тексту (чому надати перевагу, рецензент обирає сам); - бажано розглядати книжку в контексті творчості автора, сучасного літературного процесу; - слід пам’ятати, що рецензія – це передовсім порада потенційному читачеві, рекомендація, кому ця книжка може бути цікавою; - ненормативну лексику (за винятком цитування) вживати не потрібно. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |