|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Розвиток філософської думки в УкраїніІ. Перевірка виконання завдань самостійної роботи. 1. Поточна перевірка знань студентів (тестування). 2. Обговорення контрольних запитань (усно). ІІ. Обговорення основних питань теми. 1. Поява і поширення філософських ідей в Княжу добу. Формування гуманістичних і реформаційних ідей в Литовсько-Польську добу. 2. Проблеми натурфілософії, теорії пізнання, логіки в Києво-Могилянській академії; етико-етичні та гуманістичні погляди. Ф. Прокопович, Г.Сковорода. 3. Філософська думка періоду національно-культурного відродження (кін. 18 - поч.20 ст.) 4. Новітня філософія (ХХ ст.): здобутки і втрати. ІІІ. Оцінювання результатів навчальних досягнень студентів. Завдання для самостійної роботи 1. Опрацювати теоретичний матеріал із теми практичної роботи. 2. Оформити звіт: виконати завдання, зробити висновок (письмово); відповісти на поставлені запитання (усно). • Розкрийте зміст основних типових рис української філософії. • Чим зумовлювалася змістовна спрямованість філософського мислення Київської Русі? • Окресліть, що було спільного та відмінного в ідеях західноєвропейського та українського гуманізму в епоху Відродження та Реформації. • Охарактеризуйте зміст основних філософських ідей Г. С. Сковороди та їх роль у подальшому розвитку вітчизняної та європейської філософії. • У чому полягає світоглядна особливість українського романтизму? Яку роль у ньому відіграють ідеї німецької класичної філософії? • Окресліть зміст та концептуальну спрямованість вихідних ідей академічної (університетської) філософії в Україні XIX ст. • Розкрийте зміст філософії П. Юркевича. В чому полягає її культурно-історичне значення? 3. Підготувати реферат: 1. Особливості, джерела й етапи становлення українського філософування. 2. Філософія Києво-Могилянської академії. Григорій Сковорода. 3. Філософія українського романтизму та академічна філософія (П. Юркевич). 4. Філософське обґрунтування української ідеї (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.). Контрольні запитання Розв᾿яжіть проблемні завдання: 1. «Поняття про виняткову цінність досвіду, при всій багатоманітності голосів на його користь, є погляд однобічний і обмежений. Основа умогляду покладена у внутрішню сутність нашого духу, так само, як і основа емпірії. Дух людський не безумовно діяльний у своєму мисленні та пізнанні; він пов'язаний відношеннями чуттєвими, потребує збуджень ззовні, але, з другого боку, він не є здатність, яка тільки страждає, тільки сприймає та відчуває; в ньому самому первісно покладені чисті форми і закони, за якими єдино він може і мусить діяти і при яких він діє самостійно, тому що спрямовує свою діяльність за законами й формами, тільки йому властивими... Отже, в нашій чуттєвості і сприйняттях дається точний зміст, а з глибини духу нашого черпається форма; в досліді - дійсність, в умогляді - необхідність; там билини, тут закони; там різноманітності, тут єдність. Ось причина, у крайньому разі, абсолютно однакові цінності досвіду та умогляду, а водночас їх обмеженість самих по собі; тут захована причина вічної боротьби між безформною наочністю та беззмістовною ідеальністю, а разом - основа потреби їхньої єдності... Безумовно, філософія не дає нам такого спокою, якого шукає в ній більша частина людей; і той гірко обманювався, хто сподівався б на те, щоб знайти у філософії м᾿яке узголів᾿я, на якому б можна було відпочити від виснажливої праці дослідження істини, або ж без напруження духовних сил поринати у спокійне духовне засинання; внутрішній світ самозбудження не приходить ззовні, а виникає в нас і через нас». Чи згодні ви з таким визначенням і характеристикою людського духу? Яка ваша позиція в цьому питанні? Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |