АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Тести на іспит з філософії

Читайте также:
  1. II етап. Тести контрольних моментів
  2. Антропоцентризм і гуманізм філософії Відродження
  3. Б) особа та ії свобода в екзистенціальній філософії Ж.П. Сартра.
  4. Б. Для компьютерного тестирования
  5. Буття як вихідна категорія філософії
  6. В) тема абсурду людського існування в філософії А.Камю
  7. Вивчення людини у філософії Платона
  8. ВІЧНІ ПИТАННЯ ПОЕТИЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ ІВАНА ФРАНКА
  9. Вопрос № 12 Політичні ідеї класичної німецької філософії(І. Кант, Гегель)
  10. Вспомогательный материал для подготовки к зачету (тестированию) по дисциплине «Общая экология»
  11. Вступ до філософії.
  12. Гуманістичні тенденції розвитку сучасної філософії

! 1 Філософія і світогляд

№ 1, 0, 1, 1, 1, 60
Що вивчає аксіологія:
.проблеми цінностей
.проблеми пізнання та істини
.проблеми буття та його види
.проблеми науки і техніки
.проблеми природи та фізичного світу

№ 2, 0, 1, 1, 1, 60
Розділ філософії, який вивчає пізнання, джерела і форми знання, методи і межі знання називається:
.апологія
.аксіологія
.онтологія
.гносеологія
.антологія

№ 3, 0, 1, 1, 1, 60
Розділ філософії, який вивчає буття, форми і способи буття світу, його першооснову і сутність називається:
.апологія
.аксіологія
.онтологія
.гносеологія
.антологія

№ 4, 0, 1, 1, 1, 60
Хто вперше вжив термін «філософія» у відношенні до тих, хто прагне до вищої мудрості, але її не досягає (бо мудрими можуть бути лише боги):
.Піфагор
.Кант
.Парменід
.Протагор
.Арістотель

№ 5, 0, 1, 1, 1, 60
В чому сутність філософського світогляду:
.теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво.наочному образі
.форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі
.форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 6, 0, 1, 1, 1, 60
В чому сутність релігійного світогляду:
.теоретична форма світогляду, що відображує світ у поняттях і обумовлених знаннях
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в чуттєво.наочному образі
.форма світогляду, що ділить світ на надприродний і земний, і ставить земний світ в залежність від надприродного
.синкретична форма світогляду, що відображає світ в художньому образі
.форма світогляду, що відображає світ в емпіричному знанні

№ 7, 0, 1, 1, 1, 60
У якій дисципліні присвячують значну частину своїх роздумів на міркування про смисл та предмет власної діяльності. І про яку кажуть, що вона визначає все, але не здатна визначити саму себе:
.гносеологія
.політика
.економіка
.філософія
.юриспруденція

№ 8, 0, 1, 1, 1, 60
Чим відрізняється філософія від науки:
.екзистенційна спрямованість відображення світу
.відображення світу у формі понять
.раціональний спосіб осягнення світу
.системність і обумовленість знання
.прагнення до досягнення істини

№ 9, 0, 1, 1, 1, 60
Міф (так як його розумів М.Еліаде і як його починають розглядати у 20ст.). це…
.звичайна казка написана тогочасними літописцями для обдурювання людей
.раціонально.обгрунтована і така що спирається на експериментальні підтвердження розповідь про доісторичний період певного народу
.викладає сакральну історію, розповідає про події, які відбулися в далекі часи „початку всіх початків»
.розповідає про події, які спричинились до розквіту даного народу і його вибраність

№ 10, 0, 1, 1, 1, 60
Система найзагальніших знань, цінностей, переконань, практичних настанов, які регулюють ставлення людини до світу називається:
.світогляд
.апологія
.онтологія
.мистецтво
.гносеологія

№ 11, 0, 1, 1, 1, 60
Вкажіть історичні типи світогляду:
.міфологічний, релігійний, філософський
.міфологічний, релігійний, первісний
.релігійний, філософський, трансцендентний
.філософський, світоглядний, релігійний
.філософський, науковий, релігійний

№ 12, 0, 1, 1, 1, 60
Яку з даних позицій НЕ виділяє польський філософ Л.Колаковський характеризуючи стосунки між людиною.світом.філософією (тобто не вважає що філософія є):
.філософія як декаденція,
.філософія як сублімація,
.філософія як екзистенція
.філософія як презентація

№ 13, 0, 1, 1, 1, 60
Основні розділи у структурі філософії:
.онтологія, гносеологія, аксіологія
.апологія, герменевтика, аксіологія
.онтологія, аксіологія, етика
.аксіологія, естетика, прагматика
.гносеологія, пропедевтика, антологія

№ 14, 0, 1, 1, 1, 60
Що є предметом вивчення філософії:
.структура різних областей природи, їх властивості
.специфіка і структура живих організмів
.психіка людини, її механізми
.право і його походження
.світ як ціле, місце людини у світі, її відношення до світу

№ 15, 0, 1, 1, 1, 60
Що є спільним між філософією і наукою:
.раціонально.логічні методи дослідження
.екзистенційна спрямованість знання
.перевіряємість знання через досвід
.практична корисність знання
.експериментальність при пошуку істини

№ 16, 0, 1, 1, 1, 60
Згідно праці К.Ясперса “Що таке філософія” джерелами виникнення філософії є:
.подив, сумнів, усвідомлення загубленості;
.подив, прагнення, сумнів
.сумнів, страх, комунікація
.подив, спокій, усвідомлення загубленості

№ 17, 0, 1, 1, 1, 60
Етимологія слова філософія:
.«любов до мудрості»
.«любов до знання»
.«наука про істину»
.«наука про буття»
.«любов до мистецтва"

№ 18, 0, 1, 1, 1, 60
За визначенням К.Ясперса, період в історії людства від 800 до 200 років до н.е., протягом якого одночасно у різних куточках світу (Китаї, Індії, Греції, Близькому Сході) незалежно одні від одних на зміну міфологічному світогляду приходить новий раціональний, філософський тип мислення у якому людина пізнає буття в цілому, саму себе і свої межі, який і сформував той тип людини, який існує і донині, називається
.«кльовий час»
.«час науки»
.«лінійний час»
.«осьовий час»
.«час просвітлення»

№ 19, 0, 1, 1, 1, 60
Яке з перерахованих понять не входить в структуру філософії:
.апологія
.аксіологія
.гносеологія
.онтологія

№ 300, 0, 1, 1, 1, 60
Згідно амер.філософа Р.Рорті, у ХХст. домінують три основні підходи до розуміння філософії (обведіть їх):
.філософія є подібна до поезії
.філософія є подібна до науки
.філософія є подібна до політики
.філософія є подібна до техніки
.філософія є подібна до електроніки

№ 301, 0, 1, 1, 1, 60
Філософія на відміну від буденної думки характеризується (обведіть три вірні відповіді):
.рефлективністю (міркуванням)
.теоретичністю, систематичністю
.експериментальністю та хибністю
.аргументованістю та доказовістю
.банальністю та тавтологією

№ 302, 0, 1, 1, 1, 60
Хто автор твердження: «коли дух людини веселий, думки спокійні, серце мирне — то й усе світле, щасливе, бажане. Оце є філософія»:
.Лаоцзи
.Г.Сковорода
.Платон
.В.Кличко
.Ф.Ніцше

№ 303, 0, 1, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень найменше відповідає визначенню філософії:
.будь.яке систематичне та наполегливе міркування про природу і значення реального світу та нашого існування;
.спроба осягнути остаточні пояснення досвіду;
.спроба отримати практичні знання для маніпулювання людьми та світом
.спроба розвязати певні проблеми щодо нас і нашого людського життя, які на наше мислення накладає світ.

№ 304, 0, 1, 1, 1, 60
Кумулятивна колекція історій – наративної (оповідної), усної традиції певної культури, що пояснюють її походження, відображають її історію, божества, предків і героїв, та навчає соціальних, моральних та релігійних вартостей, називається:
.хіромантія
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 305, 0, 1, 1, 1, 60
головна функція міфу полягає в тому, щоб
.ввести слухачів в стан раціонального та логічного міркування;
.надати моделі для наслідування в часи здійснення обрядів і взагалі будь.яких значних дій: правила годування і шлюбу, роботи і навчання дітей, мистецтва і науки мудрості;
.на законодавчому рівні визначити правила та обов’язки всіх членів громади і закріпити в легітимному документі;
.протистояти науковому розвитку та технічному прогресу з метою досягнення загального добробуту правителів

№ 306, 0, 1, 1, 1, 60
Віра в Об’явлення надприродної сили чи сил, які вважаються творцями і управителями всесвіту, а також особиста чи інституційована система, що ґрунтується на такій вірі і поклонінні; відчуття зв'язаності, залежності і повинність по відношенню до таємної вищої сили, що дає опору і є гідною поклоніння називається
.йога
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 307, 0, 1, 1, 1, 60
Система знань, яка намагається змоделювати обєктивну реальність; система набування знання, що грунтується на раціональному методі; систематично отримане знання, яке піддається перевірці і включає здійснення емпіричних спостережень, висунення гіпотез для пояснення цих спостережень, і тестування цих гіпотез дійсними і надійними шляхами; чиєю метою є опис, пояснення і прогноз процесів і явищ дійсності, що складають предмет її вивчення, на основі законів, що відкриваються нею, називається
.магія
.міфологія
.наука
.філософія
.релігія

№ 308, 0, 1, 1, 1, 60
Який з даних кроків критичного мислення (спроби вирішити проблему) зазвичай є відсутнім у філософії:
.виявлення чітко якою є проблема;
.формулювання можливих вирішень (гіпотез), або дій, які слід зробити, або переконання, які слід прийняти;
.виведення ймовірних наслідків тих пропозицій, які обіцяють вирішити проблему, напр. події, які можна очікувати, що стануться якщо ми приймемо пропонований курс дій;
.виконання експерименту (створення певних умов), для вивчення чи наше пропоноване рішення є вірним.

№ 309, 0, 1, 1, 1, 60
Яке питання І.Кант НЕ виділяє серед основних питань філософії:
.Що я можу знати? (метафізика)
.Що я повинен робити? (мораль)
.Що таке наука? (наука)
.На що я можу сподіватися? (релігія)
.Що є людина? (антропологія).

№ 310, 0, 1, 1, 1, 90
Вставте відповідно два пропущені слова: «… це історія про осіб, де особи можуть бути богами, героями чи звичайними людьми. У …. ж будь.яке пояснення усуває дії чи наміри богів:
.міф; філософія
.філософія; релігія
.наука; гносеологія
.філософія; міф
.релігія; філософія

№ 311, 0, 1, 1, 1, 90
Вставте відповідно два пропущені слова: «У … будь.які теорії є системними і внутрішньо звязними. … дозволяє багатозначність пояснень, де пояснення не є логічно виключними (можуть суперечити одне одному):
.міф; філософія
.філософія; релігія
.наука; гносеологія
.філософія; міф
.релігія; філософія

! 2 Філософія Ст.Сходу

№ 20, 0, 2, 1, 1, 60
Що означає принцип «Дао»:
.збірник законів і норм поведінки
.закон природи, суспільства і людей, який управляє світом
.моральний закон імператора
.збірник гімнів і священних пісень

№ 21, 0, 2, 1, 1, 60
В якому понятті давньоіндійська філософія відобразила ілюзорність і видимість світу
.майя
.карма
.самсара
.дхарма
.нірвана

№ 22, 0, 2, 1, 1, 60
як називається коловорот життя, нескінчений перехід з одного життя в інше:
.самсара
.карма
.майя
.атман
.брахман

№ 23, 0, 2, 1, 1, 60
яке поняття давньоіндійської філософії відображає моральний закон, що надає світові порядок:
.самсара
.дхарма
.карма
.атман
.брахман

№ 24, 0, 2, 1, 1, 60
чим визначається самсара, перехід з одного життя в інше:
.карма
.дарма
.майя
.жень
.нірвана

№ 25, 0, 2, 1, 1, 60
в якому понятті Конфуцій виразив людинолюбство і гуманність:
.жень
.лі
.сінь
.дао
.чжі

№ 26, 0, 2, 1, 1, 60
Що означає поняття "карма" в давньоіндійській філософії:
.божественна напередвизначеність
.обряд посвячення у вищий жрецький сан
.досягнення вищого блаженства, що виникає після смерті
.вчинки живої істоти, що визначають її нове народження

№ 27, 0, 2, 1, 1, 60
Який філософ давнього Сходу розробляє концепцію ідеальної людини, благородного мужа не за походженням, а завдяки вихованню:
.Мао дзе дун
.Конфуцій
.Будда
.Лао.цзи
.Гегель

№ 28, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних правил не належить до вічних істин проголошених Буддою:
.життя – це страждання
.страждання – не має своєї причини
.корінь страждання – жадоба до життя
.Шляхів виходу із страждання – вісім

№ 29, 0, 2, 1, 1, 60
Агімса – це:
.закон відплати
.терпимість, ненасильство
.ілюзія, омана, марево
.переселення душ

№ 30, 0, 2, 1, 1, 60
Засновником даосизму був:
.Лао.цзи
.Мен.цзи
.Дао.цзи
.Конфу.цзи
.Платон

№ 31, 0, 2, 1, 1, 60
сансара – це
.закон відплати
.переселення душ
.принцип поведінки, стиль життя
.незавдання зла діями і помислами

№ 32, 0, 2, 1, 1, 60
Що означало поняття “жень” у конфуціанстві:
.гуманність
.синівська повага
.правила благопристойності
.музика як засіб вдосконалення

№ 33, 0, 2, 1, 1, 60
Принцип “виправлення імен” це:
.надання кожному громадянину нового ім’я
.позбавлення багатих права на заняття філософією і надання дозволу для бідних
.імена надані конфнуціанцям невірними мали бути повернуті до джерел
.приведення речей у відповідність з їх назвами

№ 34, 0, 2, 1, 1, 60
Які чотири Варни виділялись у давньоіндійському суспільстві:
.брахмани, атмани, боддхісатви, Будди
.брахмани, кшатрії, вайшьї, шудри
.брахмани, кшатрії, боддхісатви, шудри
.кшатрії, шудри, Будди, боддхісатви
.шудри, вайшьї, атмани, брахмани

№ 35, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття Атман:
.це об’єктивне духовне начало всього сущого
.це світовий закон, що керує всім сущим
.це суб’єктивне духовне начало всього сущого
.це моральний закон, що надає світові і життю людини порядок
.це стан повного занурення людини в світ речей

№ 36, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття Брахман:
.це об’єктивне духовне начало всього сущого
.це світовий закон, що керує всім сущим
.це суб’єктивне духовне начало всього сущого
.це моральний закон, що надає світові і життю людини порядок
.це стан повного занурення людини в світ речей

№ 37, 0, 2, 1, 1, 60
в чому полягає сутність поняття майя:
.ілюзорність і видимість світу, що приховує за собою незмінну сутність
.стан повного занурення людини у свій внутрішній світ
.нескінченний процес перероджень, переходу з одного життя в інше
.мистецтво бойових мистецтв Шаолінь
.стан повного занурення людини в світ зовнішніх речей

№ 38, 0, 2, 1, 1, 60
Яку з даних рис як правило не відносять до східного типу філософування:
.екстравертність
.песимізм
.спіритуалізм
.естетизм
.інтуїтивізм

№ 39, 0, 2, 1, 1, 60
Відмінність між ортодоксальними і неортодоксальними вченнями давньоіндійської філософії стосувалась:
.інтерпретації поняття брахман і атман
.розуміння життя як страждання і майї
.визнання або невизнання авторитету Вед
.пояснення принципу створення світу
.ставлення до ортодоксальної догматики шумерів

№ 40, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних вчень належало до неортодоксальних шкіл давньоіндійської філософії:
.санкхья
.йога
.веданта
.вайшешика
.буддизм

№ 41, 0, 2, 1, 1, 60
Даоський принцип у.вей означає:
.принцип недіяння
.принцип утримання від насильства
.принцип поваги до традицій
.принцип активності
.принцип дотримання ритуалів

№ 42, 0, 2, 1, 1, 60
Для конфуціанської благородної людини НЕ характерна така якість як:
.відчуття обов’язку
.людинолюбство
.синівська шанобливість
.не діяння
.повага до старших

№ 43, 0, 2, 1, 1, 60
«Золоте правило» моралі за Конфуцієм:
.насолода є початок і кінець блаженного життя
.володар повинен бути володарем, службовець – службовцем, батько.батьком, син – сином
.не чини іншому того, чого не бажаєш собі
.спокій і відсутність страждань є метою життя
.сприймай іншу людину так як сприймають її інші

№ 44, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з наведених тверджень є вірним:
.китайські мудреці вчили як вижити і утвердитись в існуючій дійсності, а індійські – як залишити цей світ
.китайські мудреці вчили як залишити цей світ, а індійські як вижити і утвердитись в існуючій дійсності
.китайські мудреці розробили принципи у.вей, агімси і сяо, а індійські – брахмана, атмана, та інь.янь
.китайські мудреці розробили принципи лі, жень, нірвани, а індійські – пуруші, пракриті і лі
.китайські мудреці – це Джина Махавіра, Лао.цзи і Конфуцій, а індійські – це Будда, Менцзи і Ганді

№ 345, 0, 2, 1, 1, 60
Найбільш важливою характеристикою східного світогляду є
.усвідомлення того, що життя є прекрасним і тимчасовим;
.усвідомлення конкретності індивідуального існування і прагнення досягнути воскресіння;
.усвідомлення єдності і взаємозалежності всіх речей та подій, досвідчення всіх явищ у світі як проявів Єдиного.
.усвідомлення і рельності суспільства та природи, але ілюзорності свого я

№ 346, 0, 2, 1, 1, 60
Згідно індуської космології (і філософії), все що існує (реальність) є:
.Нірваною
.Мокшою
.Кармою
.Атманом
.Брахманом

№ 347, 0, 2, 1, 1, 60
Бодхісатва це
.відсутність власної природи речей і явищ через їх обумовленість і взаємозалежність
.просвітлена істота, яка відтерміновує вхід в нірвану (хоча заслуговуюча на неї) поки всі інші живі істоти не будуть просвітлені і врятовані
.форма блаженства описана у індійському епосі Махабхарата
.принцип осягнення нірвани, що базується на знанні Брахмана

№ 348, 0, 2, 1, 1, 60
Яка з даних доктрин є найменш властива для буддійської філософії:
.причинова взаємозалежність речей;
.реальність світу та природи;
.безсубстанційність (ілюзорність) і феноменальна природа речей як лише груп якостей чи станів свідомості;
.безсубстанційність «я» і душі – за Буддою не існує душі.

№ 349, 0, 2, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень є правильним:
.буддизм є найбільш аскетичною та теоретичною доктриною індійської філософії
.буддизм належить до ортодоксальних шкіл, які визнавали авторитет Вед
.буддизм є найвідомішою китайською школою філософії
.буддизм є серединним шляхом до звільнення через поміркованість та уникання крайнощів

№ 350, 0, 2, 1, 1, 60
Центральне буддистське вчення «anatman» означає:
.відсутність я або самості індивіда, яке є лише частина Абсолюту; «Я». це ілюзія;
.наявність в кожної людини індивідуальної душі;
.шлях до досягнення нірвани;
.нескінченний коловорот життя та перероджень

№ 351, 0, 2, 1, 1, 60
Нірвана це:
.«згасання», стан повної безтурботності, пов'язаної з позбавленням від земного світу і особистого Я.
.«дія»; психологічна схильність діяти певним чином накопичена через попередні дії; звичка
.буквально «нитка»; філософський афоризм
.духовне невігластво; відсутність прямого усвідомлення Брахмана чи Бога

№ 352, 0, 2, 1, 1, 60
Чеснота «Лі» у конфуціанстві означала:
.шлях мудреців давнини, що полягав на недіянні та аскетизму
.культ предків та прагнення досягнути влади над світом
.принцип виправлення імен
.синівська шанобливість, яка передається від батьків до дітей і проявляє себе культ предків
.набір ритуальних норм поведінки, моралі за допомогою якого сімя, держава, і світ гармоніюють з моральним порядком Неба

№ 353, 0, 2, 1, 1, 60
Вкажіть два основні принципи даосизму:
.спрощення (простота)
.активність (екстравертність)
.суворий аскетизм
.брахманізм
.не діяння

№ 354, 0, 2, 1, 1, 60
Якому напрямку давньосхідної філософії належить таке твердження: «Недіяння (у.вей). такий прояв чесноти. Діяльність їй суперечить. Отже, той, хто дотримується ритуалів і діє, ублажаючи богів, не володіє чеснотою і суперечить Дао»:
.джайнізм
.арістотелізм
.буддизм
.конфуціанство
.даосизм

№ 355, 0, 2, 1, 1, 60
Китайський принцип за яким функціонує всесвіт, шлях яким відбуваються природні події, початок неба і землі, що складає основу всіх речей, те що з’єднує всі речі, діє спонтанно (невимушено) і без наміру, і тому діє без дії, називається:
.брахман
.нірвана
.дао
.сяо
.жень

№ 356, 0, 2, 1, 1, 60
Досвід Брахману, осягнення остаточної радості і звільнення себе від страждань, через звільнення себе від ілюзії про власне спеціальне індивідуальне місце у світі, називається:
.брахма.відья
.шуньята
.бодхісатва
.аватар
.анатман

№ 357, 0, 2, 1, 3, 90
Які з даних писемних пам’яток культури належать індійській, а які китайській культурі:
:1індійська культура
:2китайська культура
.Веди
.Упанішади,
.Бхагавадгіта (Пісня Бога)
.Махабхарата
.Ши.цзин ("Канон віршів")
.І.цзин ("Книга змін"),

№ 358, 0, 2, 1, 3, 90
Які характеристики більш властиві для західного типу мислення, а які для східного:
:1західний тип мислення
:2східний тип мислення
.Інтуїтивізм
.Інтровертність
.Песимізм
.раціоналізм
.екстравертність
.оптимізм

№ 359, 0, 2, 1, 3, 90
Які характеристики більш властиві для західного типу мислення, а які для східного:
:1західний тип мислення
:2східний тип мислення
.Релігійність
.Спіритуалізм
.Містицизм
.секулярність
.натуралізм
.науковість

! 3 Антична філософія

№ 45, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з перелічених філософів водить у філософію поняття “логос”:
.Сократ
.Геракліт
.Парменід
.Платон
.Арістотель

№ 46, 0, 3, 1, 1, 60
Анаксімандр вважав першопочатком усього сущого:
.число
.апейрон
.гомеомерії
.повітря
.землю

№ 47, 0, 3, 1, 1, 60
Який філософ відкрив взаємозв’язок числа і звуку:
.Піфагор
.Протагор
.Декарт
.Зенон
.Платон

№ 48, 0, 3, 1, 1, 60
Представники якої зі шкіл вважали, що треба жити згідно з природою та що необхідність керує світом:
.стоїки
.скептики
.мегарики
.платоніки
.дуалісти

№ 49, 0, 3, 1, 1, 60
Яка природа платонівської ідеї?
.ідея нематеріальна і не осяжна розумом, а чуттями
.ідея матеріальна, але осяжна розумом
.ідея матеріальна і осяжна розумом
.ідея нематеріальна, але осяжна розумом
. ідея пост.матеріальна і неосяжна розумом

№ 50, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з перерахованих античних філософів не належав до досократиків:
.Піфагор
.Парменід
.Платон
.Анаксімен
.Анаксімандр

№ 51, 0, 3, 1, 1, 60
Які причини виникнення речей виділяє Арістотель
.цільова, матеріальна, дійова, формальна
.матеріальна, дійова, проміжна, формальна
.універсальна, формальна, матеріальна, проміжна
.дійова, цільова, матеріальна, сутнісна
.матеріальна, формальна, практична, теоретична

№ 52, 0, 3, 1, 1, 60
Яка сократична школа стверджувала, що основним добром є чуттєва насолода:
.кіренаїки
.кініки
.мегарики
.стоїки
.апологети

№ 53, 0, 3, 1, 1, 60
Яка з даних причин виникнення речей не згадується Арістотелем:
.матеріальна
.дійова
.цільова
.практична
.формальна

№ 54, 0, 3, 1, 1, 60
Яким поняттям Платон позначив вічне, єдине, незмінне і осяжне розумом:
.ідея
.логос
.космос
.апейрон
.природа

№ 55, 0, 3, 1, 1, 60
Хто вважав, що першопочатком світу є атом:
.Геракліт
.Анаксімен
.Арістотель
.Анаксагор
.Демокріт

№ 56, 0, 3, 1, 1, 60
Проти якого вчення були спрямовані апорії Зенона:
.діалектики Геракліта
.натурфілософії мілетців
.метафізики Арістотеля
.теорії ідей Платона
.етики Сократа

№ 57, 0, 3, 1, 1, 60
Яке твердження найбільше відповідає розумінню буття у Парменіда:
.буття і мислення тотожні
.буття множинне і ділиме
.буттям є те, що сприймається чуттями
.буття – абстрактне поняття
.буття нема, а є небуття

№ 58, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів стверджував в якості першопочатку повітря:
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Протагор
.Геракліт
.Платон

№ 59, 0, 3, 1, 1, 60
Сократ обвинувачувався у злочині:
.ухиляння від сплати податків
.злісне хуліганство
.образу влади
.поганий вплив на молодь
.перебування в нетверезому стані

№ 60, 0, 3, 1, 1, 60
Основна філософська проблема яку поставили досократики була:
.проблема першопочатку
.проблема матерії
.проблема душі
.проблема моралі
.проблема пізнання

№ 61, 0, 3, 1, 1, 60
Грецьке слово „діалектика” першопочатково означало:
.мистецтво суперечки
.магічний ритуал
.театральна вистава
.дволикість
.першопочаток

№ 62, 0, 3, 1, 1, 60
Згідно античних філософів “мікрокосмос” це:
.світ людини
.світ у цілому
.світ мікротіл
.світ природи
.світ планет

№ 63, 0, 3, 1, 1, 60
який філософський напрям розвивався у поглядах Сенеки:
.епікуреїзм
.стоїцизм
.скептицизм
.емпіризм
.позитивізм

№ 64, 0, 3, 1, 1, 60
сутність вчення яких філософів виражає вислів: «людина – міра всіх речей»:
.стоїки
.софісти
.кініки
.епікурейці
.скептики

№ 65, 0, 3, 1, 1, 60
хто в античній філософії розглядав матерію як можливість (потенційність) буття речей, а форму як їх сутність (актуальність):
.Арістотель
.Платон
.Демокріт
.Парменід
.Марк Аврелій

№ 66, 0, 3, 1, 1, 60
хто в античній філософії один з перших вказав на важливість окремої людини та її відповідальність за своє життя, а своїм принципом «пізнай самого себе»звернув увагу філософії з небес на людину:
.Сократ
.Фалес
.Платон
.Арістотель
.Сенека

№ 67, 0, 3, 1, 1, 60
за що Арістотель критикує теорію ідей Платона:
.за приписування ідеям самостійного існування, за подвоєння світу
.за діалектичний підхід при розгляді ідей
.за раціоналізм в розумінні сутності ідей
.за матеріалістичний розгляд тілесності речей
.за використання досягнень попередньої філософії

№ 68, 0, 3, 1, 1, 60
В чому сутність діалектики Геракліта:
.все тече, все змінюється; одне і те ж в нас – живе і мертве, молоде і старе
.буття єдине і нерухоме
.душа – дещо саморухоме, а все саморухоме безсмертне
.можна війти двічі в одну і ту ж річку
.руху нема, множинності нема

№ 69, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів вважав першопочатком усього воду:
.Анаксімен
.Анаксагор
.Фалес
.Геракліт
.Анаксімандр

№ 70, 0, 3, 1, 1, 60
Які дві сили на думку Емпедокла діють у світі:
.любов і ворожнеча
.лібідо і автаркія
.аскеза і атараксія
.вода і вогонь
.розум і над розум

№ 71, 0, 3, 1, 1, 60
хто з філософів вважав, що першопочатком є гомеомерії, які впорядковуються Нусом (Розумом):
.Анаксагор
.Емпедокл
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Фалес

№ 72, 0, 3, 1, 1, 60
Які дві сили на думку Емпедокла діють у світі і з’єднують та роз’єднують речі:
.Лібідо та автаркія
.Любов та ворожнеча
.Аскеза та атараксія
.Вода і вогонь
.Розум і надрозум

№ 73, 0, 3, 1, 1, 60
«Апейрон» можна перекласти як:
.необмежене
.подібне на усе
.неділиме
.ідея
.початок

№ 74, 0, 3, 1, 1, 60
«Архе» означає
.ділиме
.першопочаток
.неділиме
.кінець
.необмежене

№ 75, 0, 3, 1, 1, 60
Який філософ вважав, що першопочатком є гомеомерії, які впорядковуються Нусом (Розумом)
.Анаксімен
.Анаксагор
.Фалес
.Геракліт
.Анаксімандр

№ 76, 0, 3, 1, 1, 60
Яка з даних рис не була характерна для софістів:
.суб’єктивізм
.нігілізм
.релятивізм
.скептицизм
.об’єктивізм

№ 77, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів вважав, що чеснота грунтується на пізнанні та що людина, яка знає, що є добре, тим самим мусить і добре чинити:
.Фалес
.Сократ
.Анаксагор
.Демокріт
.Піфагор

№ 78, 0, 3, 1, 1, 60
Вчення кініків не базувалось на:
.аскесісі
.апайдеї
.автаркії
.раціоналізмі

№ 79, 0, 3, 1, 1, 60
Один з принципів сократичних шкіл. «автаркію», можна перекласти як:
.неосвіченість, невихованість
.незалежність, самодостатність
.спосіб життя, мислення
.активне перетворення світу
.ненасильство, доброчинність

№ 80, 0, 3, 1, 1, 60
Які чесноти відповідають частинам душі (розумна, пристрасна, вольова) за Платоном:
.мудрість, пристрасть, воля
.мудрість, прагнення, сила
.мудрість, поміркованість, мужність
.добро, благо, істина
.істина, воля, душа

№ 81, 0, 3, 1, 1, 60
Поняття «анамнезіс» у Платона означає:
.принцип пізнання, який полягає у пригадуванні
.принцип пізнання, який полягає у досвідному сприйнятті
.принцип діяльності, який полягає у доброчесності
.принцип діяльності, який полягає у спогляданні
.принцип відрізнення добра від недобра

№ 82, 0, 3, 1, 1, 60
На думку Арістотеля, чеснота це:
.золота середина між двома крайнощами
.добрий вчинок, зроблений громадянином
.те, до чого не має прагнути філософ
.найкраща дія з даних варіантів
.вчинок здійснений морально і раціонально

№ 83, 0, 3, 1, 1, 60
Основна тематика елліністичних шкіл це:
.досягнення багатства та достатку
.проблема першопочатку та першопричини
.досягнення внутрішньої свободи та незалежності від світу
.проблема форми та матерії
.досягнення абсолютного знання

№ 84, 0, 3, 1, 1, 60
Яка антична школа вважала, що метою життя є байдужість до зовнішніх впливів, та що в світі панує детермінізм:
.Кіренаїки
.мегарики
.сократики
.мілетці
.стоїки

№ 85, 0, 3, 1, 1, 60
Яка антична школа вважала, що світ мінливий, треба утримуватись від висловлювання теоретичних тверджень і зберігати внутрішній спокій, справжня філософія. мовчання:
.мілетці
.елеати
.ефесці
.скептики
.Кіренаїки

№ 86, 0, 3, 1, 1, 60
Еманація – це
.уявлення про поступові, тривалі кількісні зміни в певному стані будь.якої системи
.перехід від вищого і досконалого онтологічного ступеня Універсаму до менш досконалих і нижчих його ступенів
.уявлення про глибокі, якісні зміни в стані системи, які переривають еволюційний період її розвитку
.галузь знання про творчу діяльність, пов’язану з пошуками шляхів відкриття нового в судженнях, ідеях, діяннях
.незворотні зміни, які мають місце в живій природі, а також соціальних системах, що ведуть до ускладнення

№ 87, 0, 3, 1, 1, 60
Порядок еманації за Плотіном:
.Єдине – Світова Душа – Світовий Дух – Матерія
.Світовий Дух – Єдине – Світова Душа – Матерія
.Світова Душа – Матерія – Світовий Дух – Єдине
.Єдине. Світовий Дух - Світова Душа – Матерія
.Єдине – Матерія – Світова Душа – Світовий Дух

№ 400, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів стверджував в якості першопочатку всього повітря:
.Анаксімандр
.Анаксімен
.Протагор
.Геракліт
.Платон

№ 401, 0, 3, 1, 1, 60
Що означає грецькою слово “атом”?
.невизначений
.неподільний
.духовний
.невидимий

№ 402, 0, 3, 1, 1, 60
Кого в Стародавній Греції називали “софістами”?
.натурфілософів
.платних вчителів риторики
.мудреців.мандрівників
.мудрих правителів

№ 403, 0, 3, 1, 1, 60
Якою чеснотою у Платона мають володіти ремісники?
.мужністю
.волею
.мудрістю
.поміркованістю

№ 404, 0, 3, 1, 1, 60
Що є метою, за Епікуром, життя?
.апатія
.очищення душі
.чуттєва насолода
.спокій душі, уникнення страждань

№ 405, 0, 3, 1, 1, 60
Що є доля у стоїчній філософії?
.випадковий збіг обставин
.закономірний хід розвитку природи
.вплив інших людей на природу
.дія розуму природи як живої істоти

№ 406, 0, 3, 1, 1, 60
Хто був засновником скептицизму?
.Кратон
.Антісфен
.Піррон
.Протагор

№ 407, 0, 3, 1, 1, 60
Хто був засновником неоплатонізму?
.Плотін
.Порфірій
.Прокл
.Ямвліх

№ 408, 0, 3, 1, 1, 60
За яким принципом, згідно поглядів неоплатоніків, виникає все із Єдиного?
.диференціації
.сегментації
.еманації
.сепарації

№ 409, 0, 3, 1, 1, 90
Концепція якого філософа містить поняття цілі: матерія кожного предмету має можливість приймання форми властивої для того предмету званою його «ціллю». Процеси зміни та руху є реалізацією можливостей предмету. Існує природна тенденція, або телеологія, яка каже кожному предметові прагнути до осягнення своєї природної мети чи кінцевої форми:
.Емпедокл
.Сократ
.Конфуцій
.Платон
.Арістотель

№ 410, 0, 3, 1, 1, 60
«Космос» грецькою мовою значить:
.всесвіт у якому присутня дисгармонія
.хаотичний та первісний всесвіт
.розбалансований та зникаючий всесвіт
.мер Києва Леонід Черновецький
.упорядкований і прекрасний всесвіт

№ 411, 0, 3, 1, 1, 60
Перших філософів, що вони намагались пояснити походження і природу світу не переповідаючи міфи, а використовуючи спостереження і мислення, і витворюючи певні теорії, які пояснюють все без посилань на надприродні істоти чи події, називали
.юними натуралістами
.натурфілософами
.сократиками
.антропологами
.гімнософістами

№ 412, 0, 3, 1, 1, 60
Філософів, що вважали, що всесвіт походить з якоїсь однієї субстанції, або що таких субстанцій є кілька, називають відповідно:
.моністами та плюралістами
.юристами та економістами
.дуалістами та реалістами
.онтологами та гносеологами
.матеріалістами та ідеалістами

№ 413, 0, 3, 1, 1, 60
Хто є автор твердження: «Життя подібне до ігрищ: одні приходять на них змагатись, інші торгувати, а найбільш щасливі – дивитись, так і у житті, одні подібні рабам, народжуються жадібними до слави і наживи, тоді як філософи –до єдиної лише істини»:
.Сократ
.Лао.цзи
.Піфагор
.Фалес
.Геракліт

№ 414, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів стверджував, що світ не створений ні богами, ні людьми, а керується Логосом (грецькою – слово, однак згодом під ним почали розуміти Розум), який керує зміною, тим самим роблячи зміну раціональною, а не хаотичною:
.Діоген
.Конфуцій
.Піфагор
.Емпедокл
.Геракліт

№ 415, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів представляв себе повитухою, яка допоможе співбесіднику народити істинне знання. «В моєму повивальному мистецтві майже все як у них,. відмінність, мабуть лише в тому, що я приймаю у чоловіків, а не у жінок і приймаю пологи душі, а не плоті».
.Сократ
.Протагор
.Платон
.Емпедокл
.Геракліт

№ 416, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з античних філософів стверджував: «Все що можна назвати і подумати є Буттям, бо Буття є, а ніщо (Небуття) нема». Небуття не лише нема, його навіть не можливо помислити.
.Діоген
.Протагор
.Парменід
.Емпедокл
.Сенека

№ 417, 0, 3, 1, 1, 60
Емпедокл вважав, що остаточна реальність (всесвіт) складається з
.гомеомерій
.повітря та вогню
.повітря, землі, вогню та води
.апейрона
.атомів

№ 418, 0, 3, 1, 1, 60
Як називав першоелементи всесвіту Анаксагор, який вважав, що світ складається з „незліченного сімя”, вважаючи що кожен об’єкт світу містить сімя усіх елементів, і у кожному об’єкті насінини одного елементу домінують („У всіх речах, є частинка усього...):
.космос
.гомеомерії
.апейрони
.атмани
.логос

№ 419, 0, 3, 1, 1, 60
Анаксагор погоджувався з Емпедоклом, що потрібна якась сила для пояснення руху і зміни, але він замінює дві міфічні сили на одну ментальну, яку називає:
.Метафізика
.Істина
.Вогонь
.Любов
.Нус (Розум).

№ 420, 0, 3, 1, 1, 60
Демокріт. розглядав світ як такий що складається з тимчасових матеріальних тіл, які самі складаються з груп неподільних вічних частинок, які позбавлені порожнечі і називаються:
.гомеомерії
.мікроелементи
.апейрони
.атоми
.електрони

№ 421, 0, 3, 1, 1, 60
У якому напрямку античної філософії один з філософів стверджував, що людина є мірою всіх речей, тих які є, що вони є, тих що нема, що їх нема. Тобто те, що уявляється одній людині істинним є істинне для неї, а те що уявляється іншій людині є істинним для неї:
.стоїцизм
.софізм
.кінізм
.епікуреїзм
.піфагореїзм

№ 422, 0, 3, 1, 1, 60
Метод якого філософа полягає не у переказуванні знання, що призвело б до давання відповідей на питання учнів, а навпаки, на випитуванні. Він хоче щось від співрозмовника навчитись. Тим самим стверджуючи, що істина не лежить десь готова, а що її слід шукати, самому витворювати. Сам нічого не знає і не вчить, задовольняється задаванням питань, і власне ці питання допомагають його співрозмовникам народити власну істину:
.Геракліт
.Демокріт
.Анаксімандр
.Арістотель
.Сократ

№ 423, 0, 3, 1, 1, 60
З якого твору взятий даний уривок і кому належать ці слова: «Боятись смерті, то ніщо інше, як лише вважати себе мудрим, не будучи ним. Бо це значить мислити, що знаєш те, чого людина знати не може. Бо про смерть жодна людина не знає, чи часом не є для нас найбільшим зі всіх благ, а так її люди бояться, ніби добре знають, що є найбільшим злом. А чи не є це глупість, і то найгірша: мислити, що знаєш те, чого людина не знає?»:
.Апологія Сократа (Сократу)
.Моральні листи до Луцілія (Сенеці)
.Бенкет Платона (Платону)
.Дао.де.цзін (Лао.цзи)
.Сповідь (Августину)

№ 424, 0, 3, 1, 1, 60
Основна ідея якого філософа полягає у розумінні дійсності як такої що має два рівні чи аспекти: через чуття ми сприймаємо нижчий рівень зміни і матеріальності, який є лише тінню справжньої дійсності і цінності, а через розум. вищий незмінний, нематеріальний рівень. Власне цей ідеальний рівень є насправді цінним, пізнаваним і дійсним і тому повинен бути центром людського життя та діяльності:
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

№ 425, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів заперечував ідею Платона про два світи: справжній світ ідей (форм) та несправжній світ речей (фізичний світ), який є слабою імітацією першого, і стверджував, що існує лише один світ (реальний світ природи) і ми перебуваємо в ньому:
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

№ 426, 0, 3, 1, 1, 60
Арістотель вирішує проблему руху і зміни через трактування матерії і форми як:
.двох окремих світів
.любові та ворожнечі
.потенційності (можливості) і актуальності (дійсності).
.логосу та нусу
.не існуючих реально

№ 427, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів хоча і погоджувався, що функцією мистецтва є мімезис, «наслідування», але вважав, що мистецтво не стільки імітує просто речі чи індивідів, а репрезентує вищі істини, звідси мистецтво, якщо успішне є формою філософії. «функцією поета є описати, не що трапилось (якою є річ), а те що може трапитись (якою може бути річ).
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

№ 428, 0, 3, 1, 1, 60
Представники якого напрямку філософії вважали, що метою життя є прагнення щастя, яке вони розуміли не стільки як прагнення задоволення, скільки як відсутність та уникнення болю, як душевного так і фізичного:
.стоїцизм
.епікуреїзм
.натурфілософія
.софізм
.неоплатонізм

№ 429, 0, 3, 1, 1, 60
Якому філософському напрямку належать такі міркування: той є доброчесним хто вміє прийняти те, що стається, і що розуміє, що все це є частиною Божого плану, який не можна змінити. Розуміючи це, стаємо вільні, натомість не є вільними, коли далі пробуємо щось змінити. Не треба відмовлятись від матеріальних речей, треба залишитись байдужим до цього, щоб втративши матеріальні блага, не змінити до них відношення.
.стоїцизм
.скептицизм
.натурфілософія
.софізм
.неоплатонізм

№ 430, 0, 3, 1, 1, 60
Якому філософському напрямку належать такі міркування: нічого не можна пізнати; ніхто не може ствердити ніякого положення з будь.яким кращим доказом, ніж він може стверджувати його протилежність:
.стоїцизм
.скептицизм
.натурфілософія
.дуалізм
.неоплатонізм

№ 627, 0, 3, 1, 1, 60
Хто з філософів стверджував, що «Моральність для душі є тим, чим є здоров’я для тіла, а функцією людини є зайнятись «діяльністю душі, яка є у згоді з чеснотою» і яка «є у згоді з розумом», тобто природною функцією людини є мислення, і мислити добре це мислити згідно з чеснотою. Тому щасливе життя – це життя згідно чесноти, а якщо існує кілька чеснот, то у згоді з найкращою та найдосконалішою:
.Плотін
.Епікур
.Геракліт
.Платон
.Арістотель

! 4 Філософія Середньовіччя

№ 88, 0, 4, 1, 1, 60
Суперечка середньовічних філософів номіналістів та реалістів стосувалась проблеми:
.бути чи не бути
.чи існує Бог
.яка природа загальних понять
.штучного інтелекту

№ 89, 0, 4, 1, 1, 60
Яке положення характеризує такий напрям Середньовічної філософії як реалізм:
.універсалії не існують до речей, а можливо після речей
.справжньою реальністю не володіють ні речі, ні поняття
.загальні поняття є лише іменами і утворюються нашим розумом
.справжньою реальністю володіють загальні поняття чи універсалії

№ 90, 0, 4, 1, 1, 60
Яке положення характеризує такий напрям Середньовічної філософії як номіналізм:
.універсалії існують поза і до речей
.справжньою реальністю не володіють ні речі, ні поняття
.загальні поняття є лише іменами і утворюються нашим розумом
.справжньою реальністю володіють лише загальні поняття чи універсалії

№ 91, 0, 4, 1, 1, 60
Онтологічний доказ буття Божого був розроблений:
.Тертуліаном
.Климентом Олександрійським
.Роджером Беконом
.Ансельмом Кентерберійським

№ 92, 0, 4, 1, 1, 60
У Середньовіччі філософія по відношенню до теології вважалась:
.матір’ю
.сестрою
.служанкою
.нянею

№ 93, 0, 4, 1, 1, 60
У творчості якого філософа відбувся синтез античної філософії і християнської традиції:
.Платон
.Августин
.Аристотель
.Епікур

№ 94, 0, 4, 1, 1, 60
Початковим періодом середньовічної філософії є:
.томізм
.схоластика
.раціоналізм
.патристика

№ 95, 0, 4, 1, 1, 60
Як називається філософія, яка захищала християнство від критики античних мислителів:
.діалектика
.апологетика
.метафізика
.схоластика
.софістика

№ 96, 0, 4, 1, 1, 60
яка риса характерна для Середньовічної філософії:
.природоцентризм
.соціоцентризм
.пантеїзм
.теоцентризм
.космоцентризм

№ 97, 0, 4, 1, 1, 60
на вчення яких античних філософів спиралась середньовічна філософія Зах.Європи:
.Сократ, Платон
.Арістотель, Епікур
.Платон, Анаксімен
.Протагор, Пармені
.Платон, Арістотель

№ 98, 0, 4, 1, 1, 60
Що таке патристика:
.вчення «Отців Церкви» 2.6ст.н.е., згідні з Святим Письмом та визнані церквою
.вчення християнських теологів спрямовані проти Платона
.вчення християнських філософів 11.12ст., що полемізували з авероїстами
.вчення християнських теологів спрямовані проти метафізики Арістотеля
.вчення «Отців Церкви» 7.8ст., в яких розроблялось християнське вчення

№ 99, 0, 4, 1, 1, 60
В чому суть вчення про дві істини (подвійну істину):
.істина віри і істина розуму це основа науки
.істина віри – основа релігії, істина розуму – основа науки
.істина віри і істина розуму виключають одна одну
.істина віри і стина розуму осягають Бога у взаємодії
.істина віри вище істини розуму в пізнанні

№ 101, 0, 4, 1, 1, 60
Як називається підхід, в центрі уваги якого знаходиться людина:
.релятивізм
.пантеїзм
.антропоцентризм
.соціоцентризм
.природоцентризм

№ 102, 0, 4, 1, 1, 60
Як називається підхід, що проголошує людину, її свободу і гідність як вищу цінність:
.егоїзм
.гуманізм
.природоцентризм
.реалізм
.пантеїзм

№ 103, 0, 4, 1, 1, 60
як називається процес звільнення суспільства і культури від панування релігії і церкви:
.реформація
.відродження
.політизація
.соціалізація
.секуляризація

№ 104, 0, 4, 1, 1, 60
Хто автор принципу збігу протилежностей:
.Т.Аквінський
.М.Кузанський
.Б.Паскаль
.М.Монтень
.М.Копернік

№ 105, 0, 4, 1, 1, 60
Хто є автором 95 тез спрямованих проти торгівлі індульгенціями:
.М.Кузанський
.М.Лютер
.Дж.Бруно
.М.Лютер.Кінг
.Е.Ротердамський

№ 106, 0, 4, 1, 1, 60
Хто розпочав Реформацію:
.М.Кузанський
.М.Лютер
.Дж.Бруно
.М.Лютер.Кінг
.Е.Ротердамський

№ 107, 0, 4, 1, 1, 60
Яке з даних понять найменш характерне для Середньовічної філософії:
.креаціонізм
.теодицея
.антропоцентризм
.реалізм
.номіналізм

№ 108, 0, 4, 1, 1, 60
Септуагінта – це:
.грецький переклад 72.ма книжниками Старого Заповіту, що виник серед юдеїв у Єгипті у III. II ст. до н. е.
.латинський переклад 72.ма книжниками Старого Заповіту, що виник серед римлян у Римі у III. II ст. до н. е.
.грецький переклад 50.ма книжниками Нового Заповіту, що виник серед юдеїв у Єгипті у III. II ст. до н. е.
.латинський переклад 12.ма книжниками Нового Заповіту, що виник серед римлян у Римі у III. II ст. до н. е.
.латинський переклад 12.ма книжниками Біблії, що виник серед греків у Афінах у III. II ст. до н. е.

№ 109, 0, 4, 1, 1, 60
Вульгата – це
.латинський переклад Біблії з IV ст. визнаний офіційним перекладом Римо.Католицької Церкви
.грецький переклад Біблії з IV ст. визнаний офіційним перекладом Православної Церкви
.народний переклад Біблії з IV ст. визнаний офіційним перекладом для усіх християн
.арабський переклад Біблії з IV ст. визнаний офіційним перекладом в ісламі
.український переклад Біблії з IV ст. визнаний офіційним перекладом Української Греко.Католицької Церкви

№ 110, 0, 4, 1, 1, 60
Хто з середньовічних філософів обґрунтував необхідність церковної організації як посередника між Богом і віруючими та про розвиток історії як боротьбу двох градів – земного і Божественного:
.Росцелін
.Т.Аквінський
.Тертуліан
.Августин Блаженний
.В.Оккам

№ 111, 0, 4, 1, 1, 60
Апофатичний спосіб філософського осмислення Бога.:
.сутність Бога може бути визначена лише священниками і католиками
.сутність Бога осяжна і визначима засобами людської мови і понять
.сутність Бога осяжна, але невизначима засобами людської мови, крім понять
.сутність Бога неосяжна і невизначима засобами людської мови і понять
.сутність Бога неосяжна, але визначима засобами людської мови

№ 112, 0, 4, 1, 1, 60
Катафатичний спосіб філософського осмислення Бога:
.сутність Бога може бути визначена лише священниками і католиками
.сутність Бога осяжна і визначима засобами людської мови і понять
.сутність Бога осяжна, але невизначима засобами людської мови, крім понять
.сутність Бога неосяжна і невизначима засобами людської мови і понять
.сутність Бога неосяжна, але визначима засобами людської мови

№ 113, 0, 4, 1, 1, 90
Принцип «бритви Оккама”:
.„Помножуй сутності без необхідності”. коли явище можна пояснити теорією, яка містить більше елементів, ніж менше, складніша теорія повинна бути обрана, а не простіша
.„Не помножуй сутності без необхідності”. коли явище можна пояснити теорією, яка містить менше елементів, ніж більше, простіша теорія повинна бути обрана, а не складніша
.„Не діли сутності без необхідності”. коли явище можна пояснити теорією, яка містить достатньо елементів, ніж треба, простіша теорія повинна бути обрана, а не складніша
.„Діли сутності без необхідності”. коли явище можна пояснити теорією, яка містить порівну елементів, популярніша теорія повинна бути обрана

! 5 Філософія Відродження і Нового Часу

№ 114, 0, 5, 1, 1, 60
Який з даних видів помилок («ідолів» або примар) не згадується Ф.Беконом:
.примари печери
.примари роду
.примари площі
.примари присудку

№ 115, 0, 5, 1, 1, 60
Який з даних філософів вважав, що душа людини від природи є «чистою дошкою» і заперечував існування «вроджених ідей»
.Ф.Бекон
.Платон
.Г.Лейбніц
.Р.Декарт
.Д.Локк

№ 116, 0, 5, 1, 1, 60
Яке з даних визначень найкраще розкриває зміст поняття «пантеїзм»:
.пантеїзм це. ототожнення Бога і природи
.пантеїзм це. ототожнення матерії і першопочатку
.пантеїзм це. ототожнення Бога і духовної субстанції
.пантеїзм це. ототожнення природи і матерії

№ 117, 0, 5, 1, 1, 60
Хто з даних філософів вважав, що існує лише одна єдина субстанція:
.Бекон
.Декарт
.Спіноза
.Лейбніц
.Сенека

№ 118, 0, 5, 1, 1, 60
Якого з даних філософів можна назвати представником дуалізму:
.Бекон
.Декарт
.Спіноза
.Лейбніц
.Гобс

№ 119, 0, 5, 1, 1, 90
Вторинні якості речей за Локком:
.існують залежно від суб’єкта і тому є неадекватними, вони не відображають адекватно властивості самих речей
.не пов’язані зі специфікою наших органів чуття, за допомогою яких сприймаємо запах, кольори, смак, тепло, звук
.існують незалежно від суб’єкта і тому є вірними
.це істинні ідеї, які відображають те якими насправді є речі зовнішнього світу
.це адекватні ідеї, які є копіями властивостей речей зовнішнього світу

№ 120, 0, 5, 1, 1, 60
Хто з філософів Нового Часу стверджував «Існувати значить бути сприйнятим:
.Берклі
.Лейбніц
.Паскаль
.Фічіно

№ 121, 0, 5, 1, 1, 60
Головною проблемою філософії Нового Часу 17ст. була проблема:
.людини
.методу наукового пізнання
.матеріального і ідеального
.буття і небуття

№ 122, 0, 5, 1, 1, 60
Який філософський напрям розвивався у поглядах Декарта:
.конвенціоналізм
.раціоналізм
.скептицизм
.емпіризм

№ 123, 0, 5, 1, 1, 60
Через що отримується знання у емпіризмі:
.досвід
.інтуїція
.мудрість
.віра

№ 124, 0, 5, 1, 1, 60
Який філософський напрям розвинувся у поглядах Ф.Бекона:
.емпіризм
.інструменталізм
.екзистенціалізм
.раціоналізм

№ 125, 0, 5, 1, 1, 60
Хто з філософів відстоював множинність субстанцій:
.Бекон
.Декарт
.Спіноза
.Лейбніц

№ 126, 0, 5, 1, 1, 60
Який філософська позиція розвинулась у поглядах Д.Бруно
.пантеїзм
.волюнтаризм
.панлогізм
.томізм

№ 127, 0, 5, 1, 1, 60
Справжній учений за Беконом мав наслідувати
.павуків
.мурах
.бджіл
.метеликам

№ 128, 0, 5, 1, 1, 60
Хто філософів Нового Часу розробив дедуктивний метод:
.Бекон
.Лейбніц
.Паскаль
.Декарт

№ 129, 0, 5, 1, 1, 60
Який філософський напрям розвивався у поглядах Локка:
.гностицизм
.прагматизм
.сенсуалізм
.містицизм

№ 130, 0, 5, 1, 1, 60
Кому належить вислів: “Credo, quia absurdum est”.
.Татіан;
.Августин;
.Григорій Назіянський;
.Тертуліан.

№ 131, 0, 5, 1, 1, 60
Геліоцентрична теорія була створена і обґрунтована:
.Дж.Бруно
.М.Коперніком
.М.Кузанським
.А.Айнштайном
.Т.Аквінським

№ 132, 0, 5, 1, 1, 60
Кому належить дана ідея: зло. це незавершене добро, неповне добро, відсутність добра, брак добра, відвернення від вищих цілей:
.Климент Олександрійський;
.Крікей;
.Августин;
.Татіан

№ 133, 0, 5, 1, 1, 60
чотири види помилкових суджень, від яких слід звільнитися перед тим, як починати пізнання – це:
.«примари» розуму Ф.Бекона
.«примари» розуму Р.Декарта
.субстанції Лейбніц
.вроджені ідеї Локка

№ 134, 0, 5, 1, 1, 60
“примари Театру” …:
.пов’язані з недосконалістю людського розуму та органів чуття людини, укорінені в самій людській природі.
.проникають у пізнання разом зі словами та іменами, породжуються спілкуванням людей і зумовлені вживанням застарілих понять, суджень, слів.
.зумовлені індивідуальними особливостями людини, її вихованням, звичками, що примушують людину спостерігати природу ніби із своєї печери.
.породжуються сліпою вірою людей в авторитети, стародавні традиції, традиційні філософські системи.
.зумовлені деякими особливостями людини, її освітою, нахилами, що примушують людину спостерігати природу ніби із своєї ложі.

№ 135, 0, 5, 1, 1, 60
індуктивний метод – це:
.метод, за допомогою якого відбувається сходження від теоретичних узагальнень до окремих спостережень.
.метод, за допомогою якого відбувається сходження від загальних фактів до конкретних фактів
.метод, за допомогою якого відбувається сходження від посередніх фактів, зайвих спостережень до практичних висновків
.метод, за допомогою якого відбувається сходження від остаточних фактів, окремих теорій до фактів конкретних
.метод, за допомогою якого відбувається сходження від одиничних фактів, окремих спостережень до теоретичних узагальнень

№ 136, 0, 5, 1, 1, 90
Яке з даних тверджень НЕ належить до правил дедуктивного методу Р.Декарта:
.істинними можна вважати лише ті положення, які не викликають ніякого сумніву і не потребують доведення, істинність яких для розуму самоочевидна. Піддавай усе сумніву!
.слід намагатись досягати того знання, що є дедуктивним і не вимагає повного переліку, детального огляду всіх ланок та фактів.
.кожну складну проблему слід ділити на простіші і робити це доти, доки не прийдемо до ясних та очевидних речей.
.слід прагнути досягнення повноти знання, орієнтуватись на послідовність та ретельність дедуктивного виведення і вимагає повного переліку, детального огляду всіх ланок.

№ 137, 0, 5, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень найменше відповідає філософії Р.Декарта
.існує дві субстанції духовна і матеріальна
.атрибутами субстанцій є мислення і протяжність
.дедуктивний метод сформульований у чотирьох правилах
.пізнання здійснюється через чуттєвий досвід
.людина від народження має певні вроджені ідеї, які й становлять фундамент пізнання

№ 138, 0, 5, 1, 1, 60
Кому належить вислів «Мислю, отже існую»:
.Платон
.Декарт
.Бекон
.Арістотель
.Спіноза

№ 139, 0, 5, 1, 1, 60
Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання розум:
.емпіризм
.скептицизм
.агностицизм
.сенсуалізм
.раціоналізм

№ 140, 0, 5, 1, 1, 60
Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання досвід:
.емпіризм
.скептицизм
.агностицизм
.релятивізм
.раціоналізм

№ 141, 0, 5, 1, 1, 60
Які права Д.Локк відносив до природних:
.свобода совісті, право на працю, на охорону здоров’я і рівність
.рівність, свобода, власність, право на захист своїх прав
.право на освіту, на охорону здоровя і освіту
.свобода, право на працю і відпочинок, на освіту
.власність і право на його захист, право на працю

№ 142, 0, 5, 1, 1, 60
В чому Р.Декарт бачить критерій істини:
.істиною є лише те знання, яке запозичене зі схоластики
.істиною є лише те знання, яке співпадає з предметом пізнання
.істиною є лише те знання, яке отримане зі Святого Письма
.істиною є лише те знання, яке не викликає сумнівів розуму
.істиною є лише те знання, яке перевірено досвідом

№ 143, 0, 5, 1, 1, 60
Яке поняття субстанції дає Спіноза:
.субстанція – це те що створене Богом
.субстанція – це те, що створене людиною
.субстанція – це те, що є причиною самого себе, існує через самого себе
.субстанція – це те, що існує в залежності від чогось іншого і визначається ним
.субстанція – це те, що обумовлено життєдіяльністю суспільства

№ 144, 0, 5, 1, 1, 60
Чим за Гоббсом характеризується природний стан суспільства:
.взаємодія і взаємодопомога всіх хто від природи є егоїстами
.мир і згода між всіма людьми, які від природи егоїсти
.війна всіх проти всіх
.байдужість і апатія всіх членів суспільствас
.співробітництво всіх на користь суспільного блага

№ 145, 0, 5, 1, 1, 60
Хто автор твердження: «Душа людини від природи є “чистою дошкою” (tabula rasa), на якій “чуттєвий досвід малює свої візерунки»:
.Р.Декарт
.Д.Локк
.Ф.Бекон
.Т.Гоббс
.І.Кант

№ 146, 0, 5, 1, 1, 60
Первинні якості речей:
.існують залежно від суб’єкта і тому є неадекватними, вони не відображають адекватно властивості самих речей
.пов’язані зі специфікою наших органів чуття, за допомогою яких сприймаємо запах, кольори, смак, тепло, звук
.не існують незалежно від суб’єкта і тому є неадекватними, вони не відображають адекватно властивості самих речей
.це неадекватні ідеї, які є спотвореними властивостями речей зовнішнього світу
.це адекватні ідеї, які є копіями властивостей речей зовнішнього світу

№ 147, 0, 5, 1, 1, 60
Який з даних філософів заперечував існування матерії:
.Арістотель
.Д.Берклі
.К.Маркс
.Р.Декарт
.Демокріт

№ 148, 0, 5, 1, 1, 60
Яку основну роль відігравали апологети:
.Критика язичництва;
.Обґрунтування та захист християнської релігії;
.Формування основоположних засад схоластики;
.Критика єресей

№ 149, 0, 5, 1, 1, 60
Хто з даних філософів вважав, що основою наших знань є відчуття, і все, що ми знаємо і можемо знати,. це зміст наших відчуттів:
.Р.Декарт
.Ф.Бекон
.Т.Аквінський
.Б.Спіноза
.Ф.Гегель

№ 153, 0, 5, 1, 1, 60
Хто з філософів вважав, що зло – є позбавлення і не є позитивним. Гріх не є річчю, а відсутністю добра. Зло не є створеним, а відсутністю. Однак згодом він трохи змінив свою концепцію стверджуючи, що гріх є не лише відсутністю добра, а результатом надмірної само.любові і відсутності достатньої любові до Бога.
.Тертуліан
.Оккам
.Еріугена
.Тома Аквінський
.Августин

№ 650, 0, 5, 1, 1, 60
Яким чином сходить на людину Божа благодать (ласка) за Августином?
.Благодать дається за заслуги;
.Благодать досягається добрими вчинками
.Благодать осягається молитвами;
.Благодать – Божий дар.

№ 651, 0, 5, 1, 1, 60
Хто автор твору “Похвала глупоті”?
.Дж. Бруно.
.Е. Роттердамський.
.Мішель де Монтель.
.Платон
.Сократ

№ 652, 0, 5, 1, 1, 90
Кому з філософів належать наступні міркування про складнощі розуміння сутності часу і його нереальність: «якщо хтось питає мене що таке час, я знаю; якщо я бажаю пояснити комусь хто питає, я не знаю». Час складається з минулого, теперішнього та майбутнього, але лише теперішнє існує (воно є мить), оскільки минулого вже нема, а майбутнього ще нема. Створивши природу і речі, Бог створив і час. однак час реально є лише у розумі. Минуле не є (не має дійсного існування), але я спостерігаю його у теперішньому тому що воно є, у даний момент у моїй памяті. Майбутнє не є (не існує); все що існує це наше теперішнє очікування. Замість того щоб казати, що існує три часи, ми повинні казати що існує теперішнє минулих речей (яке є пам’яттю), теперішнє теперішніх речей (зір, видимість, безпосереднє споглядання), теперішнє майбутніх речей (очікування, надія). Отже, час характерний для скінчених речей, вічність. для Бога:
.Тертуліан
.Оккам
.Еріугена
.Тома Аквінський
.Августин

№ 654, 0, 5, 1, 1, 60
Хто розробив «онтологічний доказ існування Бога»: оскільки Бог розуміється нами як абсолютна досконалість то його неіснування означало б існування іншої істоти більш досконалої, тобто яка існує не лише як ідея у розумі, а й реально:
.Тертуліан
.Ансельм Кентерберійський
.Юстин Мученик
.Тома Аквінський
.Августин Блаженний

! 6 Німецька Філософія

№ 150, 0, 6, 1, 1, 60
Яка з даних ідей найменше відповідає філософії К.Маркса:
.відчуження
.класова боротьба
.вторинність свідомості щодо матерії
.еманація
.теорія додаткової вартості

№ 151, 0, 6, 1, 1, 60
Що таке „річ для нас” (або феномен) за Кантом?
.річ якою вона є сприйнятою нами
.річ якою її сприймають інші, а не ми
.річ якою вона є насправді
.річ якою ми б хотіли її бачити
.річ якою вона може стати

№ 152, 0, 6, 1, 1, 60
Синтетичне судження за Кантом це судження в якому:
.предикат (логічний присудок) дає нове значення
.предикат (логічний присудок) не дає нового значення:
.предикат (логічний присудок) виводиться із суб’єкта
.предикат (логічний присудок) надає протилежне значення

№ 154, 0, 6, 1, 1, 60
Що таке „річ у собі” за Кантом?
.річ якою вона є сприйнятою нами
.річ якою її сприймають інші
.річ якою вона є насправді
.річ якою ми б хотіли її бачити
.річ якою вона б хотіла себе бачити

№ 155, 0, 6, 1, 1, 60
в чому полягає «коперніканський переворот» Канта?
.Кант розглядає пізнання як активну творчу діяльність, обумовлену структурою і здібностями пізнаючого суб’єкта
.Кант першим розглядає проблему моральної свободи
.Кант першим поставив питання про пізнавальність світу
.Кант першим аналізує роль науки у пізнанні природи
.Кант першим аналізує релігію

№ 156, 0, 6, 1, 1, 60
Яке з даних тверджень не належить К.Марксу:
.комунізм як суспільство є більш етично досконаліший, ніж всі до того існуючі суспільства.
.в основі історії лежить світовий дух як суб’єкт, який не усвідомлюється окремими індивідами
.історію світу не треба розглядати як історію суперництва держав, а як історію боротьби класів
.кожний індивід належить до певної соціально.економічної групи у суспільстві
.За Марксом капіталізм спричиняє виникнення етично неприйнятних міжлюдських відносин

№ 158, 0, 6, 1, 1, 60
В якій праці І.Кант викладає свою теорію пізнання:
.Критика практичного розуму
.Критика здатності судження
.Антропологія з прагматичної точки зору
.Критика чистого розуму
.Новий Органон

№ 159, 0, 6, 1, 1, 60
Яке твердження найбільш точно передає суть„категоричного імперативу” Канта:
.чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб правило яким ти керуєшся у своїх діях стало всезагальним законом;
.чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб це правило стало твоїм і лише твоїм імперативом
.чини так як чинив завжди і будеш чинити надалі не залежно, чи це морально
.чини так як ти хотів би, щоб інші не чинили
.не чини взагалі, тому що не діяння є суть життя

№ 160, 0, 6, 1, 1, 60
За Марксом фетишизм це:
.приписування вартості речам, а не людині яка їх творить.
.поклоніння божественним тотемам
.приписування вартості людям, творцям речей
.поклоніння тотемам тварин та рослин
.приписування вартості ідеям і філософам, які ці ідеї творять

№ 161, 0, 6, 1, 1, 60
Яке знання називається Кантом апріорним:
.знання, що отримується з досвіду, обумовлюється ним і залежне від нього
.знання, що передує досвіду, обумовлює його і незалежне від нього
.знання, що виникає поза досвідом, обумовлюється ним і частково незалежне від нього
.знання, що передує досвіду, але обумовлюється ним і є залежне від нього
.знання, що дорівнює досвіду, обумовлює його і одночасно є залежне від нього

№ 162, 0, 6, 1, 1, 60
Хто з цих філософів вважав, що усі класові відносини є незалежні від волі людей і фактично визначаються пануючою економічною системою:
.Г.Гегель
.І.Кант
.К.Маркс
.Вольтер
.Ф.Ніцше


Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.053 сек.)