|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Послідовна емоційна реакціяЧасом основною проблемою є не критичне подія, яка вибило нас з нормального ходу життя, а наше ставлення до нього. Якщо змінити ситуацію вище допустимих можливостей, то слід змінити ставлення до даної ситуації. І завданням духовного наставника, особливо в роботі з людиною з суїцидальної групи ризику, є - допомогти йому зробити це, надавши нову перспективу, обгрунтовану надію. Елліс називає вищеописану причину Теорією Емоції АБВ, де А (те, що відбувається з людиною) не контролює В (те, що відчуває людина), але Б (те, що людина каже собі про "А") безпосередньо пов'язано з В (тим, що переживає особистість). Тобто, на емоції і наступні ним дії впливають ні скільки обставини, скільки те, як людина їх інтерпретує для себе. Слід відзначити три негативні емоції, які виникають в людині, неправильно тлумачать для себе події, що відбуваються, це: відчуження (самотність), вина і роздратування. Християнським наставникам доводиться з ними постійно зустрічатися, працюючи з людьми. Християнський психолог, доктор Д. Дж. Шварц призводить так само наступну гаму емоцій людини, який знаходиться в кризовій ситуації: 1. Почуття глибокого здивування: "Я ніколи не відчував нічого подібного"; 2. Почуття небезпеки: "Має відбутися, щось жахливе"; 3. Почуття розгубленості: "Я втратив ясність думок - мій розум не працює"; 4. Почуття безвиході: "Я в тупику - все, що я роблю, н допомагає"; 5. Почуття відчаю: "Я не знаю, що робити"; 6. Почуття апатії: "Мені ніщо вже не допоможе, не варто робити спроби щось змінити"; 7. Почуття безпорадності, самотності: "Я не в змозі подолати ці проблеми, хто мені допоможе"; 8. Почуття термінової необхідності в допомозі: "Мені потрібна допомога"; 9. Почуття нещастя: "Я нещасний". Досліджуючи Теорію Емоцій Елліс стверджує, що немає сенсу намагатися змінити емоції, краще зосередитися на зміні думок, які виробляють ці емоції. Націлені питання Цілеспрямовані питання призначені для того, щоб допомогти людині побачити власні неправильні уявлення про життя. Це можуть бути питання наступного типу: "Може бути у вашому минулому є тривожні спогади, які спонукають вас реагувати таким чином?"; "Звідки береться ваше розуміння власної гідності і самоцінності - з того, що про вас говорять люди або з етико-богословських уявлень?"; "На чому спочиває ваша впевненість - на думці інших або на чомусь іншому?". На цій стадії бесіди, наставник, згідно Еллісу, не повинен намагатися вказувати шлях вирішення конфлікту, але він повинен просто звернути увагу свого підопічного на те, що його емоційна реакція пов'язана не з предваряющим подією, а з тим як він його собі уявляє. Тому питання повинні зачіпати сферу ірраціонального світогляду людини, яку консультант-психоаналітик визначив на перших стадіях бесіди. Елліс навчає наставників досліджувати ці ірраціональні уявлення, задаючи такі цілеспрямовані питання: 1. "Ви говорите, що життя жахливе і нестерпна. Якщо не думати зараз про те, що з Вами сталося, що Ви можете довести таку точку зору? 2. Хоча я згоден, що те, що сталося з Вами - жахливо, але чи означає це, що Ви нікчемні самі по собі? 3. Скажіть мені, чому цього не повинно було з Вами трапиться? 4. Чи існує закон, який стверджує, що Ви і тільки Ви повинні уникнути всіх тих проблем і труднощів, які випадають на долю інших? 5. Якщо з Вами трапилася подібна неприємність, чи означає це, що життя для Вас скінчилася? 6. Чи дозволите Ви минулого, як і раніше мучити Вас або збираєтеся звільнитися і жити як слід? " Ці та подібні питання мають задаватися з любов'ю, м'яко і співчутливо, щоб не набути зворотної дії. Відповіді на попередні питання Саме на цьому етапі, переконавши людини в нераціональності його відносини та оцінки цих подій, духовний наставник приступає до виправлення даних поглядів, шляхом заміни їх на більш правильні. Виправляючи помилкові моделі думок, ми змінюємо емоційні відповіді. Якщо Ви мислите правильно, Ви будете і відчувати правильно] Він також стверджував, що пояснюючи людині хибність його уявлень і способу мислення, необхідно пам'ятати чотири речі: - Людина повинна усвідомлювати те, що він думає; - Людині потрібно показати, що частина його думок відрізняється неточністю і ошибочностью; - Людину потрібно навчити, як замінити неточні думки - точними; - Людина повинна почути відгук про те, чи правильно він змінив образ думок На відміну від Елліса, як секулярного психолога-консультанта, який розглядає проблеми кризи в рамках загальних гуманістичних ідей, християнський наставник-консультант має явну перевагу, тому що його підставою є ясні біблійні норми моральності і доводи пояснюють світоустрій. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |