АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Політико-соціальні зміни у світі на початку ХХ ст. Загострення проблем гуманізму в житті та мистецтві

Читайте также:
  1. I. Обговорення проблемних питань.
  2. I. Основные характеристики и проблемы философской методологии.
  3. I. Проблема политической экономии
  4. II. Проблема социокультурной динамики – центральная тема в творчестве П. Сорокина.
  5. III. Проблема социальной политики
  6. V1: Глобальные проблемы окружающей среды
  7. XI. ПРОБЛЕМА БЫТИЯ В СОВРЕМЕННОЙ ФИЛОСОФИИ
  8. XIII. ПРОБЛЕМА СОЗНАНИЯ
  9. XV. ФИЛОСОФСКИЕ ПРОБЛЕМЫ ЧЕЛОВЕКА
  10. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  11. Актуальні проблеми кримінально-правової кваліфікації
  12. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СВІТОГЛЯДНОЇ ПУБЛІЦИСТИКИ ІВАНА ФРАНКА

ТЕМА 5. МОДЕРНІЗМ ЯК ДОБА У КУЛЬТУРІ ПОЧАТКУ ХХ СТ.

План

1. Політико-соціальні зміни у світі на початку ХХ ст. Загострення проблем гуманізму в житті та мистецтві.

2. Течії модерністського мистецтва ХХ ст.

Література

1. Історія світової культури. – К., 1999.

2. Полікарпов В.С. Лекції з історії світової культури. – Харків, 1999. – С. 211-233.

3. Західноєвропейська художня культура ХХ століття. – М., 1982.

4. Заблоцька К.В. Лекції з історії світової культури. – Донецьк, 2004.

 

Опорний конспект

Політико-соціальні зміни у світі на початку ХХ ст. Загострення проблем гуманізму в житті та мистецтві

Не було в історії століття, яке спіткало б стільки глобальних потрясінь, стільки радикальних політичних змін. ХХ століття – це дві світові війни, революції, крах колоніальних, виникнення та розвал тоталітарних режимів, поділ світу на два ворогуючих табори, самовбивче озброєння, екологічна катастрофа тощо.

Три найпопулярніші філософії століття – марксизм, фрейдизм, екзистенціалізм – зафіксували такий факт буття, як втрата цілісності людського космосу, ворожнеча людини та навколишнього середовища.

У ХХ ст. з кожним роком росте катастрофічна прірва між традиційною гуманітарною культурою європейського Заходу і новою, так званою «науковою культурою», яка виходить з науково-технічного прогресу ХХ ст. Ворожнеча двох культур може призвести до загибелі людства.

Ситуація порушення культурної цілісності та розриву органічного зв’язку людини з природними основами життя ХХ ст. інтерпретується культурологами як ситуація відчуження.

Механізм відчуження пов’язаний з низкою виявів:

ª безсилля особистості перед зовнішніми силами життя;

ª уявлення про абсурдність існування; втрата людьми взаємних зобов’язань щодо дотримання соціального порядку, а також заперечення панівної системи цінностей;

ª відчуття самотності, вилученості людини із суспільних зв’язків;

ª втрата індивідом свого «я»;

ª руйнування автентичності особистості.

Засіб подолання кризи культури науковці вбачають у діалозі культур, який передбачає взаєморозуміння та спілкування не лише між різними культурними утвореннями у межах великих культурних зон, але й потребує духовного зближення величезних культурних регіонів, які сформували на зорі цивілізацій свій комплекс відмінних рис.

Риси художньої культури:

¯ відсутність домінуючого стилю і відповідно наявність багатьох течій;

¯ інтерпретація дійсності з позиції певних філософських ідей (марксизму, фрейдизму, екзистенціалізму);

¯ безпосередній зв’язок з глобальними проблемами політики;

¯ величезні інтенсивність і динамізм суспільного життя, внаслідок чого мало не кожне десятиліття має своє «обличчя»;

¯ інтенсивне оновлення виражальних засобів;

¯ розвиток нового виду художньої творчості – кіно.


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)