АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция
|
Мистецтво Пізнього Середньовіччя та Раннього Відродження
Національний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків
Методичні рекомендації
Щодо проведення оглядової екскурсії
По експозиції
«Західноєвропейська колекція»
Хоборов І.О.
Шостак О.Д.
Вишневецька М.Г.
Р.
Мета: познайомити відвідувачів з кращими творами західноєвропейського мистецтва (живопису, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва, включаючи інтер’єри), дотримуючись при можливості хронологічної послідовності стисло визначаючи стилістичні особливості робіт.
В екскурсії бажано виділити окремі експозиції та дотримуватися орієнтовно зазначеного часу:
Меморіальний кабінет 5 хв.
Мистецтво Пізнього Середньовіччя та Раннього Відродження 7 хв.
Мистецтво Відродження («Червона вітальня») 5 хв.
Італійське мистецтво (парадні сходи) 5 хв.
Мистецтво Нідерландів, Фландрії та Голландії 11 хв.
Мистецтво Іспанії 3 хв.
Мистецтво Візантії 3 хв.
Мистецтво Франції 3 хв.
Інтер’єр у стилі рококо 3 хв.
45 хв.
Меморіальний кабінет
Експонат, дата
| Основний зміст
|
Неврєв М.В. 1830-1904. Портрет
Б.І. Ханенка. Художня реконструкція 2006 р.
Герб роду Ханенків
Харламов О.О.1842-1922.
Портрет Варвари Ханенко. Фоторепродукція.
Фракассіні Чезаре. 1838-1869. Італія. Дівчина з мертвою пташкою.
Полотно, олія.
Бланшар Жак. 1600-1638. Франція.
Час відкриває істину. Полотно, олія.
Богородиця Одигітрія 15 ст. Дерево,темпера.
Барнаба де Модена. 1367-1383(?).
Італія. Сцени з життя Христа.
Предела. Дерево, темпера.
Меблі 16 ст., письмовий стіл Б. І. Ханенка, дельфтський фаянс,
майоліка, порцеляна.
Кахляна піч.
Інтер’єри особняку Ханенків. Фото поч. 1900-х років.
Вітрина з архівними документами
| Комплексний показ меморіальних речей родини Ханенків
Життєвий шлях Б. І. Ханенка
Історія роду.
В. Н. Ханенко – продовжувачка родинних традицій благодійництва та колекціонування, вірна сподвижниця свого чоловіка.
Одне з перших придбань подружжя під час весільної подорожі.
Картина, яка свідчить про зацікавленість Б.І. Ханенка саме творами західноєвропейського мистецтва. Алегоричний підтекст – повернення нащадкам імен засновників музею.
Один образ з колишнього зібрання іконопису різних країн у колекції. Подальша його доля.
Один твір з колекції робіт італійських майстрів доби Відродження.
Зразки з колекції декоративно-ужиткового мистецтва.
Робота пічника Мозгового - подальше прикрашення інтер’єрів (після орієнтовної дати завершення – травень 1895 року). Перебування Б.І.Ханенка на Далекому Сході.
Колишній вигляд інтер’єрів особняку.
Заповіт Б. І. Ханенка. Зміна назви музею.
Подальша історія колекції
|
Мистецтво Пізнього Середньовіччя та Раннього Відродження
Італійський майстер13 ст. Святий Христофор. Дерево, поліхромний розпис.
Майстер диптиху Польді Пеццолі.
Працював у 1-й третині 14 ст. Скринька – релікварій. Дерево, темпера.
Якобелло дель Фьоре. Близько 1380-близько 1436. Шталія. Оплакування Христа.
Дерево, темпера.
Німецькі майстри 16 ст. Зішестя Святого Духа на апостолів. 1546 р. Німеччина. Скло, розпис.
Майстер дель Оссерванца. Середина 15 ст. Італія. Голгофа. Дерево, темпера
Кассоне. 16 ст. Венеція.
Майоліка. Італія. 15-17 ст.
| Характеристика декоративного оформлення інтер’єру архітекторами Ф. Мельцером та Л.Марконі. Застосування автентичних старовинних речей.
Зв'язок з архітектурою, орнаментальна функція скульптурного твору в мистецтві романського стилю. Поліхромний розпис. Сюжет.
Умовне ім’я виконавця (робота кількох художників). Традиції видатного майстра Проторенесансу Джотто. Стан збереження.
Частина завівтарної перегорожі. Середньовічна готична умовність художньої мови. Зображення донатора.
Зразок пізньоготичного вітражу (розміщення фрагментів композицій у прямокутних частинах, застосування розпису по склу) з новими архітектурними мотивами – напівкруглою аркою та ордерною системою, медальйонами. Сюжет.
Сюжет. Традиції сієнської школи – поєднання готичного схематизму та декоративності з елементами нового світогляду. Коротка характеристика стилю Відродження: гуманізм, зорієнтованість до реального світу та його фундаментальних властивостей – матеріальності, просторової протяжності, логічності та пізнаванності панівних зв’язків.
Застосування давньоримської традиції декорування саркофагів в італійському декоративно-ужитковому мистецтві. Трансляція напису.
Цінність колекції. Походження назви. Таємниця люстру. Традиція подарунків до заручень та народження дитини.
|
1 | 2 | Поиск по сайту:
|