|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ПрикладиЛабораторна робота № 2 Тема: Базові поняття теорії алгоритмів Мета роботи: Отримати практичні навички складання простих алгоритмів рішення задач з обчислення числових функцій. Форма звіту: виконання аудиторного і домашнього завдань. Теоретична частина. Слово "Алгоритм" походить від імені середньовічного вченого Мухаммеда ібн Муси аль-Хорезмі (787-850 гг), що жив в Середній Азії. У XVIII столітті, коли праці аль-Хорезмі були перекладені з арабської мови на латинь, його ім'я записали так: "Algorithmus", але люди винаходили алгоритми задовго до аль-Хорезмі. Алгоритм -це зрозумілий і точний опис виконавцеві зробити певну послідовність дій, спрямованих на досягнення вказаної мети або рішення поставленої задачі, за кінцеве число кроків. Для запису алгоритмів використовуються: Блок-схема -поширений тип схем, що описує алгоритми або процеси, зображуючи кроки у вигляді блоків різної форми, сполучених між собою стрілками. Складання алгоритмів графічним способом підкоряється двом ГОСТам: 1) ГОСТ 19.002-80, відповідає міжнародному стандарту ИСО 2636-73. Регламентує правила складання блок-схем. 2) ГОСТ 19.003-80, відповідає міжнародному стандарту ИСО 1028-73.
Форми представлення алгоритму Алгоритм фіксується різними способами: на природній мові, за допомогою спеціальних схем, графічно, на алгоритмічній мові.
Приклади Алгоритми на природній мові 1. Є два глеки місткістю 3 і 8 л. Напишіть алгоритм або просто відповідь, як можна набрати з річки 7 л води. Рішення. Алгоритм: Наповнюєш восьмилітровий глек за допомогою трилітрового: 3+3+2. Після цього в глеку трилітровому залишається 1 літр.Виливаєш усе з восьмилітрового, переливаєш 1 літр з трилітрового, потім 3+3, у результаті - сім літрів. 2. Селянин стоїть на лівому березі річки з вовком, козою і капустою. Йому треба перевезти усе це на правий берег. Але його човен занадто малий: він може узяти тільки одного пасажира - або вовка, або капусту, або козу. Як тут поступити? Рішення. Алгоритм: a. Перевези козу b. Повернутися c. Перевези вовка, забрати козу d. Повернутися e. Висадити козу, перевези капусту f. Повернутися g. Перевези козу. ГОСТ на опис блок-схем
Для графічного представлення алгоритму використовують певні геометричні фігури. Таке представлення називається блок-схемою. Розміри і співвідношення розмірів фігур приводяться в ГОСТ 19-002-80 і ГОСТ 19-003-80. Згідно з ними усі розміри пов'язані з двома величинами: а і в, де а - величина, кратна 5, а в обчислюється за формулою в = 1,5а, допускається в = 2а. У січні 1992 року введений новий ГОСТ 19-701-90. Він описує, як і де слід використовувати фігури. Згідно з ним допускаються наступні символи для зображення схем.
1. Для зображення даних
1.1. дані, що вводяться, носій даних не визначений
1.2. /дані, що зберігаються, носій не визначений
1.3. /дані, що зберігаються в оперативній пам'яті
1.4. /дані, що зберігаються в пристроях, що запам'ятовують, з послідовним доступом
1.5. /дані, що зберігаються в пристроях, що запам'ятовують, з прямим доступом
2. Для зображення документів 2.1. /дані на носієві (машинограммы, документи для оптичного прочитування, мікрофільми, бланки введення)
2.2. /дані, що відображуються, вводяться вручну (клавіатура, перемикачі, кнопки, світлове перо і так далі)
2.3. /дані на паперовій стрічці
2.4. /дані в зчитаній формі на носієві у вигляді пристрою (дисплей і так далі), що відображує
3. Для відображення дій 3.1. /виконання операцій, групи операцій, що призводять до зміни значення, форми, їх розміщення і так далі. Блок "процес" 3.2. /зумовлений (тобто визначений заздалегідь) процес (процедури, функції, підпрограми)
3.3. /ручна операція - процес, що виконується людиною.
3.4. /підготовка команди або група команд з метою дії на наступну функцію (ініціалізація)
3.5 /рішення, блок "умова"
3.6. /виконання паралельних дій
3.7.
позначення циклу здійснюється двома блоками, усередині першого або другого позначається умова ініціалізації або умова циклу. Між ними розміщуються інші блоки
3.8. /передача управління безпосередньо з вказівкою типу (запит, виклик, подія і так далі)
3.9. З'єднувач (міжсторінковий, міжлистовий) до сторінки
від сторінки
Усередині використовують унікальні одні і ті ж буквені позначення
3.10. вихід і вхід в зовнішнє середовище, блок "введення/виведення"
3.11. /коментар 3.12. /канал зв'язку
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.) |