|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Номер. Основні вимоги до номеруЩе в кінці ХVIII ст.. російський актор та драматург П.А.Плавільщиков помітив, що німці та англійці "зв’язують свої уяви з багатьох клунків, зводячи до однієї головної дії". В драматургії існує поняття "сцена". В драматургічній сцені є поняття – номер. Найбільше розповсюдження цей термін мав у професійній естраді та у цирку. А так як названі види близькі до театралізованих, то поняття номер тут покриває всю багатогранність відносно самостійних елементів, органічний сплав утворює єдину дію сценарію. Таким чином, в сценарії театралізованого концерту номер визначають як окремий відрізок дії, який володіє особистою внутрішньою структурою. Основою кожного концерту є номер. Номер – окремий невеликий за часом завершений виступ одного чи декількох акторів, виражений в означеній формі який залишає у глядача цільне враження. Для номеру характерна завершеність його драматургії. Структура номера ідентична структурі любої драматургічної дії композиційну побудову. Кульмінаційний момент в номері виявляється найчастіше як контрастний перелом, без якого не може бути необхідної повноти розвитку всього сценарію. Завершується номер, як правило, розв'язувальним моментом, призводячи до відносної завершеності. На відміну від естрадного концертного номеру, номер в сценарії театралізованого заходу повинен приймати участь в вирішенні загальної теми. Тому від номеру потребується чітка направленість. При цьому направленість номеру можливо підсилювати усіма припустимими засобами даного театралізованого заходу. Слід пам’ятати про якість, яку повинен мати номер в сценарії театралізованого заходу – це найперша новизна матеріалу. Оскільки при створенні номеру першоосновою являється фактичний документ, літературний, музичний, хореографічний матеріали, то не треба побоюватися експерименту. Кожного разу необхідно по-новому поглянути на відомий факт. Адже взагалі доведено: знайоме і звичайне сприймається краще глядачем, якщо воно подається у новому освітленні, незвичайному ракурсі. В мистецтві існує різноманітне ділення, умовне розуміння видовищних заходів, тому їх розподіляють на групи, орієнтуючись на номери. До першої такої видової групи слід віднести розмовні та мовні номери. Потім йдуть музичні, пластико-хореографічні, оригінальні, змішані номери. Назви та групи можуть змінюватись, але сутність однакова при такому розподілі на групи. Найбільш розповсюдженим і драматургічно повно зробленим номером в сценарії театралізованого заходу є сценка. Сценка – це "маленька п’єса на 5-20 хв. сценічної дії, найчастіше з двома-трьома діючими особами". Головне, на що треба звертати увагу при створенні сценки як номеру в сценарії театралізованого заходу – це повнота розвитку дії. Масова сцена, як номер сценарію повинна мати діючу структуру. Вона не може існувати без драматургічної лінії всього сценарію. Один жанр з групи розмовних номерів – інтермедія. Як завершальними, так і окремими номерами можуть бути монолог та ліричні вірші. Такий номер як буриме зустрічається дуже рідко. До групи музичних номерів ми відносимо концертний номер в музичній формі. До групи музичних номерів також слід віднести і улюблений народом жанр – частушку. До групи пластико-хореографічних номерів відносять пластичні етюди, або номери, які вміщують в себе елементи акробатики, танцю. Залучення глядачів в дію театралізованого заходу – одна з найголовніших сценарних особливостей цього виду мистецтва. Тому тут має велике розповсюдження таке поняття, як ігровий номер. Будуючи програму, режисер повинен думати кожного разу, як глядач сприймає той чи інший номер. Як правило, ставлять однакові за характером, жанром, ритмом номери. Існує припущення, що найбільш ефективні номери слід зберігати на кінець концерту. Але це не так. Слід пам’ятати, що успіх концерту залежить як від першого, так і від усіх наступних, аж до останнього номера. При аналізі особливостей концертних номерів треба помічати одну з якостей – локальність змісту. Кожен номер впливає на аудиторію головною подією, темою, визиваючи в результаті його сприйняття одну домінуючу емоцію. Різноманітність досягається контрастністю, несхожістю номерів. Включення лише одного концертного номеру можливе тільки в програму тематичного вечора, святкового гуляння, балу. Останній номер обов’язково повинен відрізнитись від інших і якістю виконання або масовістю учасників, і незвичайністю. Підбиваючи висновки усьому вищесказаному треба сказати, що до номеру пред’являються такі основні вимоги:
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |