|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ1. Історична ситуація у Європі XVII століття. Боротьба проти феодалізму та формування національних держав, об’єднання країн під владою монархів. Розвиток капіталістичних відносин. Роль церкви у духовному житті Європи. 2. Інтенсивний розвиток природничих і точних наук, значення відкриттів Галілео Галілея, Ньютона, Декарта, Лейбниця у формуванні нової картини світу. Руйнація традиційного уявлення про Всесвіт і перегляд місця людини в ньому. Криза ренесансних уявлень про гармонійну особистість та ідеальне суспільство. Культура XVII століття як антитеза Відродженню і водночас результат розвитку ренесансних тенденцій на новому етапі. 3. Ренесансний реалізм як продовження демократичних традицій гуманістів Відродження. Основні особливості ренесансного реалізму: прагнення до широкого й правдивого відображення дійсності, історизм, поетизація вільної людини, зв’язок із народною творчістю, життєстверджуючий пафос тощо. 4. Лопе де Вега — засновник іспанського національного театру. Естетичні погляди Лопе де Вега. 5. Героїчна драма Лопе де Вега «Фуенте Овехуна»: історична основа твору, уславлення ідеї свободи в ньому. Головні образи п’єси (Лауренсія, Фрондосо, командор та ін.). 6. Боротьба честі і кохання у п’єсі Лопе де Вега «Зірка Севільї»: особливості розвитку драматургічного конфлікту, система образів, прославлення високих моральних якостей людини у творі. 7. Драматургічна школа Лопе де Вега, його послідовники. Тірсо де Моліна і його п’єси («Севільський пустун, або Кам’яний гість», «Благочестива Марта»), новаторство драматурга. 8. Аларкон — наслідувач драматургічної школи Лопе де Вега. Загальна характеристика п’єс Аларкона «Ткач із Сеговії» і «Сумнівна правда», художні особливості його творів. 9. Історичні умови розвитку Франції у XVII столітті. Роль монархії у формуванні класицизму як художньої системи. 10. Класицизм як напрям у літературі та мистецтві. Основні риси класицизму в літературі. 11. Французький класицизм, його основні етапи, представники, національна своєрідність. 12. Творчість Ф. де Ларошфуко. Основні теми та художня своєрідність афоризмів Ларошфуко. Філософський характер афоризмів Ларошфуко. 13. Естетичні погляди Н.Буало у трактаті «Поетичне мистецтво». 14. П’єр Корнель як представник першого етапу французького класицизму. Естетичні погляди Корнеля. 15. Конфлікт громадського обов’язку і честі, кохання і соціальних обов’язків у трагедії П.Корнеля «Сід». Характери головних героїв. 16. Проблема патріотизму і гуманності у трагедії Корнеля «Горацій». Система образів трагедії. Зіставлення образу Горація із Сідом. 17. Ідея державної мудрості і милосердя у трагедії Корнеля «Цинна, або милосердя Августа». Образ Августа як політичний ідеал Корнеля. 18. Расін як представник другого етапу французького класицизму. Естетичні погляди Расіна. Лабрюйєр про різницю між творчою манерою Корнеля і Расіна. 19. Зображення людських пристрастей у трагедії Расіна «Андромаха». Глибина психологічного аналізу і драматична напруженість твору. 20. Проблема влади і держави у трагедії Расіна «Британік». Образ Нерона. 21. Трагізм моральних конфліктів у п’єсі Расіна «Федра», образи головних героїв твору. 22. Мольєр (Жан-Батист Поклен) — майстер французької класицистичної драми. Естетичні погляди Мольєра. Художні відкриття драматурга. 23. Викриття лицемірства у п’єсі Мольєра «Тартюф». Історія створення п’єси, система характерів, особливості розвитку конфлікту. Художні особливості п’єси. Узагальнююче значення образу Тартюфа. 24. Зображення соціальних типів епохи і особливості розвитку конфлікту в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Жанрова своєрідність твору. Характеристика головних образів. Засоби створення комічного у п’єсі. 25. Поєднання принципів класицизму і реалізму в комедії Мольєра «Дон Жуан». Підхід до образу Дон Жуана Тірсо де Моліна, Мольєра та інших письменників (Байрон, Пушкін, Леся Українка). 26. Моральні проблеми у комедії Мольєра «Мізантроп». Система образів п’єси, художня своєрідність комедії. 27. «Скнара» Мольєра як «комедія характерів». Тема влади грошей над душею людини. Образ Гарпагона. 28. Бароко як доба, художній напрям і стиль. Основні риси бароко. Видатні представники бароко у літературі, живописі, музиці, архітектурі. 29. Консептизм як стильова течія бароко. Франсіско де Кеведо-і-Вільєгас — видатний представник поезії бароко. Жанрове розмаїття творчості Кеведо. Досягнення у жанрі памфлету, крутійського роману та ін. Лірика Кеведо, її основні мотиви та художня самобутність. 30. Поняття про культизм (культеранізм). Луїс де Гонгора-і-Арготе як творець «культистської» поезії. Особливості стилю митця. Ідейне та жанрове розмаїття його лірики. Риси бароко у творчості Луїса де Гонгори. 31. Педро Кальдерон де ла Барка як митець барокової доби. Особливості світогляду Кальдерона. Жанрове і тематичне розмаїття його творчості. 32. Драма Кальдерона «Поклоніння хресту»: особливості розвитку сюжету і система образів твору. Відображення барокового світосприйняття у п’єсі. Роль символіки. 33. Драма Кальдерона «Життя — це сон»: особливості розвитку драматургічного конфлікту, композиція, система образів, поетика, стиль. 34. Загальна характеристика англійської літератури XVII століття. Етапи розвитку літератури Англії XVII століття, їх головні особливості та представники. 35. Джон Мільтон — видатний представник літератури XVII століття. Три періоди творчості Мільтона. Еволюція його поглядів і творчого методу. 36. Ідейно-художній зміст поем Мільтона «Втрачений рай» і «Повернений рай», біблійні мотиви в них і зв’язок із суспільним життям того часу. Узагальнюючий смисл образів. 37. Героїчні мотиви у драмі Мільтона «Самсон-борець», зображення Самсона та його подвигів. 38. Поняття про «метафізичну поезію». Джон Донн — засновник «метафізичної школи» англійських поетів. Основні теми й мотиви лірики Дж.Донна, її художня своєрідність. 39. Загальна характеристика історичної ситуації у Німеччині XVII століття. Велика Тридцятирічна війна та її вплив на суспільне і культурне життя народу. Основні жанри німецької літератури XVII століття. 40. Я.-К. Гріммельсгаузен, його життєвий і творчий шлях. Роман «Незвичайні пригоди Сімпліциссимуса»: особливості композиції, широка панорама тогочасного життя, народний герой, мова твору. 41. Основні тенденції розвитку російської літератури XVII століття. 42. «Повесть о Горе-Злосчастии» — пам’ятник російської літератури XVII століття. Доля невідомого героя з народу, котрий порушив заповіді батька. Проблеми моралі й гуманізму у творі. Зв’язок «Повісті...» з фольклором. 43. «Повість про Савву Грудцина» як перший досвід створення російського роману. Поєднання у творі історичної оповіді, любовно-авантюрної новели, церковно-дидактичної легенди та любовно-сімейної повісті. Літературна традиція і новаторство «Повісті...» 44. Церковна реформа XVII століття і «розкіл» російської церкви. Життя і літературна діяльність протопопа Авакума. «Житіє протопопа Авакума»: ідейно-художній зміст, жанр, стиль твору. 45. Хоку — поетичний жанр японської літератури, історія хоку, основні риси жанру. 46. Мацуо Басьо (Дзінсітіро) — майстер японського хоку. Основні теми й мотиви творчості Мацуо Басьо. Філософський характер його хоку. Роль художньої деталі як органічної частини цілісної картини світу.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |