|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ТЕМА: Література «втраченого покоління»Практичне заняття № 1 Т Е М А: Естетичні принципи О. Уайльда в романі «Портрет Доріана Грея» М Е Т А: з’ясувати естетичні принципи творчості О. Уайльда, дати визначення понять естетизм, інтелектуальна проза, парадокс та виявити їх прикмети в романі «Портрет Доріана Грея»; дослідити головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору і висловити особисте ставлення до них, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту. Завдання: письмово скласти порівняльну характеристику образів Доріана Грея і лорда Генрі Оттона за планом: а) ставлення героїв до краси й моралі; б) результати поведінки кожного з героїв; в) мова героїв; г) ваша оцінка кожного з героїв; знайти приклади парадоксу у творі; підготувати доповідь на тему: «Міф про Саломею в О. Уайльда та українських письменників ХХ століття» (О. Уайльд. Трагедія «Саломея»; П. Филипович, М. Зеров, О. Ольжич та ін. Сонети про Саломею). П Л А Н 1. Своєрідність творчого методу О. Уайльда. О. Уайльд і естетизм. 2. Особливості естетичної теорії письменника. Філософські основи його естетики. Співвідношення мистецтва і життя в теорії О. Уайльда. Поняття мистецтва і краси. Питання про призначення мистецтва. 3. Реалізація естетичних принципів Уайльда в романі «Портрет Доріана Грея»: а) Філософсько-естетичні й моральні проблеми роману, їх переплетіння; б)Тема мистецтва в романі. Ідейне значення образів Безіла Холлуорда і Сибіли Вейн; в) Ідейна і композиційна роль образу лорда Генрі Оттона; г) Тема краси в романі. Сутність трагедії Доріана Грея; д) Авторська позиція в романі. Особливості її ідейного звучання; ж) Роль парадоксу в романі. 4. Методичні аспекти вивчення роману «Портрет Доріана Грея» в школі. Л І Т Е Р А Т У Р А Парандовский Я. Алхимия слова; Петрарка, Король жизни: О. Уайльд. – М., 1990 Соколянский М. Г. Оскар Уайльд: Очерк творчества. – К., 1990. Стамат Т. В. Формувати самостійність і незалежність естетичних суджень // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2004. - № 8 – С. 26-28. Шахова К. Оскар Уайльд // Зарубіжна література. – 2004. - № 6 – 7. – С. 29–35. Ніколенко О. Мистецтво, що змальовує душу. Урок-картинна галерея за романом О. Уайльда «Портрет Доріана Грея». 11 кл. // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. - № 10. – С. 25-29. Скобельська О. І. Цей загадковий Оскар Вайльд. Урок-портрет // Література. Відкритий урок. – Вип. 7-8. - К., 2003.– С. 116-132. Андронік А. «Портрет Доріана Грея»: прочитання зблизька. Матеріали до вивчення роману О. Вайльда // Зарубіжна література. – 2002. - № 7. – С. 2-31. Градовський А. В. «Порок – це витрата життєвих сил»: Урок – літературознавчий аналіз з елементами бесіди за романом О. Вайльда «Портрет Доріана Грея» // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. - № 1. – С. 39-42. Мухін В. О. Вивчення зарубіжної літератури. 10 кл. – Харків, 2002. – С. 111-127.
Практичне заняття № 2 ТЕМА: Література «втраченого покоління» (Е.М. Ремарк «На Західному фронті без змін», «Три товариші») МЕТА: Дослідити особливості реалізму у німецькій літературі міжвоєнних десятиліть, опрацювавши німецький варіант літератури «втраченого покоління» (Е.М. Ремарк «На Західному фронті без змін», «Три товариші»).
Завдання: Письмовоукласти тести (три рівні: початковий, середній, достатній) до роману Е.М. Ремарк «Три товариші». ПЛАН 1. Роман «На Західному фронті без змін» Е.М. Ремарка і його суспільно-літературний резонанс. Полеміка навколо твору. 2. Автобіографізм роману. 3. Відтворення трагедії «втраченого покоління» в романі «На Західному фронті без змін». Зображення психології героїв. 4. Еволюція характеру Пауля Боймера. Засоби його розкриття. 5. Конфлікт та жанрово-композиційні особливості роману «На Західному фронті без змін». 6. Роман «Три товариші» в контексті літератури «втраченого покоління». 7. Своєрідність творчого методу письменника.
Література Затонский Д. Художественные ориентиры ХХ века. – М., 1988. Лейтес Н.С. Немецкий роман 1918-1945. Эволюция жанра. – Пермь, 1975. Затонський Д. Перечитуючи Ремарка // Вікно в світ. Зарубіжна література. – 1999. - № 2. – С. 47-54. Слободська А.М. «Ми тікаємо від самих себе…»: До вивчення романів Е.М.Ремарка «На Західному фронті без змін» та Е.Хемінгуея «Прощавай, зброє» (фрагмент уроку) 11 кл. // Зарубіжна література в начальних закладах. – 1999. - № 12. – С. 42-48. Николаева Т.С. Творчество Ремарка-антифашиста. – Издательство Саратовского университета, 1993. Зварич В.З. Твори, які виховують відразу до насильства: Матеріали до оглядового уроку «Е.М.Ремарк – видатний німецький письменник» // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1998. - № 1. – С. 30-32. Скорина Л. «На Західному фронті без змін» Е.М. Ремарка та «Ацельдама» І. Дніпровського: спроба компаративного дослідження // Слово і час. – 2000. - С. 73-89. Сучков Б. О книгах Э.М. Ремарка // Сучков Б. Лики времени: В 2-х томах. Т. 2. – М.: Художественная литература, 1976. – С. 139-175. Гуляев Н. А., Шибанов И.П. и др. История немецкой литературы. – М., 1975.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |