|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Практичне заняття № 5. ТЕМА: Постмодерністський код роману «Останній світ» КТЕМА: Постмодерністський код роману «Останній світ» К. Рансмайра МЕТА: з`ясувати філософсько-естетичні засади постмодернізму як одного з художніх напрямів ХХ ст., дослідити елементи постмодерністського письма в романі австрійського письменника. Завдання: Письмово визначити ознаки постмодерністської естетики, що відбилася у художньому світі роману «Останній світ» К. Рансмайра; виписати цитати, які характеризують головних героїв роману, визначити засоби їх творення. ПЛАН 1. Постмодернізм як один з найзначніших напрямів мистецтва кінця ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади та етапи розвитку. Постмодернізм у літературознавстві та критиці. 2. Місце роману «Останній світ» у творчий спадщині К. Рансмайра. Передісторія твору. 3. Постмодерністська концепція роману К. Рансмайра «Останній світ»: а) ситуація зникнення книги та її автора в романі; б) особливості «матеріалізації» Овідієвих метаморфоз у житті міста Томи; в) проблематика твору (приреченість сучасної цивілізації, вичерпаність культури, зневіра в історичний прогрес тощо); г) художня сила образів; д) художній час і простір, символіка, сенс назви твору; ж) схрещення культурологічних пластів у романі. 4. Роман К. Рансмайра «Останній світ» у контексті світового літературного процесу кінця ХХ ст. 5. Методичні аспекти вивчення роману у школі. Література Рансмайр К. Останній світ // Всесвіт. – 1999. - № 3-4. Затонский Д. Модернизм и постмодернизм. – Х., 2000. Ильин И. Постструктурализм. Деконструктивизм. Постмодернизм. – М., 1996. Ильин И. Постмодернизм. От истоков до наших дней. – М., 1998. Бігун Б.Я. Постмодерністський образ світу // Вікно у світ. – 1998. - № 7. – С. 88-95. Ковбасенко Ю. Література постмодернізму: по той бік різних боків // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. - № 5. – С. 2-12. Пахаренко В. Постмодернізм у дзеркалі літературознавства // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. - № 5-6. - С. 3-6. Назарець Є., Васильєв В. Постмодернізм: Крістоф Рансмайр: До вивчення роману Рансмайра «Останній світ». 11 клас // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. - № 5. – С. 22-25. Дейна М. Попередження Крістофа Рансмайра. Система уроків з вивчення роману «Останній світ» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2002. - № 3. – С. 19-23. Затонський Д. Роман К. Рансмайра «Останній світ» у дзеркалі літературознавства // Всесвітня література в середніх закладах України. – 2002. – № 5-6. – С. 103-105. Бігун Б.Я. «Останній світ» К. Рансмайр: Звільнення від тексу чи непозбутність тексту? // Зарубіжна література. – 2000. - № 29-32. – С. 24-34; // Вікно в світ. Австрійська література. – 1998. - № 2. – С. 141-160.
Практичне заняття № 6 Т Е М А: Оповідання М. Павича («Дамаскин») як гіпертекст. М Е Т А: познайомитися з творчим доробком «першого письменника третього тисячоліття» та виявити риси новітньої поетики в ньому. Завдання: письмово визначити риси постмодерністської поетики в оповіданні «Дамаскин» М. Павича, усно проаналізувати образи Йована Дамаскина та Йована Лествичника. П Л А Н 1. М. Павич – «перший письменник третього тисячоліття», його творчий доробок. М. Павич і гіпертекст. 2. Втілення в оповіданні «Дамаскин» М. Павича рис постмодернізму (гра письменника з текстом та читачем; «відмова від монопольного права автора на істину»; «віртуальний історизм» тощо). 3. Образна система оповідання «Дамаскин». Засоби створення образів, їх ідейне навантаження. 4. Проблематика твору. 5. Особливості поетики оповідання «Дамаскин». 6. Оповідання «Дамаскин» М. Павича в літературному контексті (О. К.Толстой. «Іоанн Дамаскин» - «Любим калифом Іоанн…»). 7. Методичні аспекти вивчення оповідання «Дамаскин» М. Павича в школі. Л І Т Е Р А Т У Р А Павич М. Дамаскин, Скляний равлик // Всесвіт. – 2002. - № 7-8; Тема. – 2002. – № 4. Ковбасенко Ю. Архіпелаг «Павич», острів «Дамаскин» // Тема. – 2002. - № 4. – С. 80-125. Бульвінська О. І. Перший письменник третього тисячоліття, або Милорад Павич і гіпертекст // Всесвітня література та культура. – 2003. - № 12. – С. 28-32. Євтич М. Розмова з Павичем // Тема. – 2002. - № 4. – С. 62-79. Павич М. Автобіографія // Тема. – 2002. - № 4. – С. 26-28. Руднев В. П. Словарь культуры ХХ века. – М., 1999. – С. 345-348.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |