|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Виразно прочитайте легенди. Перекажіть їх. У чому полягає різниця міх казкою і легендою? Чим відрізняється читання легенд від читання казок?МОРСЬКЕ СЕРЦЕ (Медуза) Раз у морі купалося двоє братів. От старший скупався, на берег пливе, а менший все далі та далі. І хвиля морська закохалась у відважному браті: взяла, обняла його міцно і тягне до себе на дно, в чудове підводне царство. А хлопець пручається, хлопець кричить, гукає на рідного брата, щоб швидше йшов рятувати. А старший боїться плисти. «Глибина,—дума,—згину ще й я з ним укупі!» —Ой братику милий! Ой братику любий, рятуй!—3 сльозами ще раз виринув хлопець, од жаху волосся рвучи.
—Нехай тебе Бог порятує!—несміливо старший сказав, а сам не насмів і зирнути, як брат потопає,—гребеться до берега хутко, на камінь вилазить. Розсердилась хвиля, погналась за страхополохом, нагнала, знесла його в море, втопила. І меншого брата сховала морськая цариця на дно, і сльози його повернулися в чистії перли, а кучері—в пишні коралі, а старшого брата риби й раки ущент рознесли, лиш серця ніхто не схотів і торкнути: таке було гидке оте полохливеє серце! І досі в морі те серце: несміливо, крадучись, плава, слизьке та холодне, жалке, наче та кропива, ворушиться мляво та труситься, тіні од себе не має— прозоре. А море гидує тим серцем: на берег його викидає, а там воно гине без сліду. Дніпрова Чайка ХРЕЩЕННЯ ОЛЬГИ В 955 році поїхала Ольга в Грецію і прибула до Царгороду. А був тоді царем Костянтин, син Лева. Побачивши, що вона гарна з обличчя і дуже розумна, цар подивляв її розум, розмовляв із нею і сказав їй: —Ти гідна царювати в цьому городі з нами.—А вона зрозуміла та сказала до царя: —Я поганка; так, якщо хочеш охристи ти мене, то охристи мене сам; а якщо ні, то я не охрищуся. І охристив її цар із патріярхом. А будучи охрищена, зраділа душею і тілом, а патріярх навчив її віри та сказав їй: —Благословенна ти серед руських князів, що полюбила світло, а зоставила тьму; благословитимуть тебе руські сини до останнього покоління твоїх унуків. І навчив її церковного правила, і про молитву, і про піст, і про милостиню, і про збереження чистоти тіла. А вона, схиливши голову, стояла і, як напоювана губка, слухала науки й, поклонившися патріярхові, сказала: — За твоїми молитвами, владико, нехай заховаюсь від ворожих тенет. І надали їй в хрещенні ім'я Олена, як називалась і давня цариця, мати великого Костянтина. І поблагословив її патріярх, і відпустив її. І по хрещенні закликав її цар і сказав їй: — Хочу взяти тебе за жінку. І вона відповіла: — Як ти хочеш мене взяти за жінку, а ти сам охристив мене й назвав мене донькою? А в християн нема такого закону, як сам знаєш. І сказав цар: —Перехитрила ти мене, Ольго. І дав їй багато дарунків: золота, срібла, дорогоцінних тканин, різнородного посуду, і відпустив її, назвавши її своєю дочкою. Народна творчість
Практичне заняття № 9 Тема: Особливості виконання поетичних творів (громадянської, філософської, пейзажної, інтимної лірики, байок) П Л А Н 1.Особливості виконання поетичних творів. 2. Особливості виконання байки. ■ Література І.ГлазоваО. Рідне слово: Посібник з розвитку зв'язного мовлення: 10 кл.-К.: Видавець Ешке О., 2000. 2.Капська А. Виразне читання. Практичні і лабораторні заняття: Навч. посібник.-К: Вища школа, 1990. З.Капська А. Виразне читання: Навч. посібник для студентів філологічних факультетів педінститутів.-К: Виша школа, 1986. 4. Олійник Г. Виразне читання: Основи теорії: Навч. посібник.— К: Вища школа, 1995. 5. Станіславський К. Робота актора над собою. Ч. 1-2.—К: Мистецтво, 1953. Самостійна робота Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |