|
||||||||||||||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Практичне заняття 1. Англійський героїчний епос “Беовульф”План 1. Історія рукопису “Беовульфа”. 2. Композиція поеми, розвиток наскрізних мотивів, стилістично-художні засоби, особливості зображення образу головного героя. 3. Поєднання історичного та казково-фантастичного в творі. Історична достовірність певних аспектів поеми. 4. Сполучення язичницьких та християнських елементів як особливість ранньоєвропейської літератури. Практичне завдання: Ø Випишіть приклади з тексту, які свідчать про сполучення язичницьких та християнських елементів в поемі та поєднання історичного та казково-фантастичного в творі; Ø Виписати цитати, які характеризують головного героя; Ø Визначити характерні риси героїчного епосу, підтвердити теоретичні судження прикладами з тексту; Ø Знайдіть у творі та випишіть афоризми. Література: основна: Беовульф: Епос / Пер. с др.-англ. В.Тихомирова. – СПб.: Азбука-классика, 2005. (чи будь-яке інше видання) < додаткова: 1. Аверинцев С. С. Судьбы европейской культурной традиции в эпоху перехода от античности к средневековью // Из истории культуры средних веков и Возрождения. - М., 1976. - С. 17-64. < 2. Гуревич А. Средневековый героический эпос германских народов. Беовульф // Беовульф: Епос / Пер. с др.-англ. В.Тихомирова. – СПб.: Азбука-классика, 2005. – С. 5-13. < 3. Гуревич А. Я. Категории средневековой культуры (II) // М., 1972. - С. 139-191. < 4. Гуревич А. Я. Категории средневековой культуры (І) // М., 1972. - С. 5-138. < 5. Гуревич А. Я. Популярное богословие и народная религиозность средних веков // История культуры средних веков и Возрождения. - М., 1976. - С. 65-91. < 6. Література західноєвропейського середньовіччя / під. ред. Висоцької Н.О.: Навч. посібник. – Вінниця “НОВА КНИГА”, 2003. – 464 с. – С.99-150. & 7. Смирницкая О. А. Поэтическое искусство англосаксов. Древнеанглийская поэзия. - М., 1980. - С. 171-232. < Тема 2. Жанр роману в середньовічній літературі. Роман про Трістана та Ізольду (2 години). План 1. Жанр роману в середньовічній літературі. Особливості жанру. 2. Роман про Трістана та Ізольду: особливості розвитку сюжетної лінії, система образів роману (Трістан, Ізольда, король Марк, оповідач), конфлікт твору. 3. Вплив традицій християнства на роман. Роль народних мотивів. Практичне завдання: v Прочитати “Роман про Трістана та Ізольду”; v Виписати з тексту портрети та характеристики героїв (Трістан, Ізольда, король Марк); v Відтворити історико-культурне тло роману. Підібрати цитати та заповнити таблицю
v Навести приклади, які свідчать про вплив християнської традиції на роман; v Навести приклади, які свідчать про збереження народних джерел роману. Література: основна: 1. Трістан та Ізольда / Пер. В.Коптілова. – К.: Либідь, 2004. – 80 с. 2. Бедьє Ж. Роман про Трістан та Ізольду. – К., 1959. (чи будь-яке інше видання) < додаткова: 1. Література західноєвропейського середньовіччя / під. ред. Висоцької Н.О.: Навч. посібник. – Вінниця “НОВА КНИГА”, 2003. – 464 с. – С.286-359. & 2. Мелетинский Е.М. Введение в историческую поэтику эпоса и романа. – М., 1986. & 3. Мелетинский Е.М. Средневековый роман. Вопросы типологии / В кн.: Художественный язык средневековья. – М., 1982. & 4. Мелетинский Е.М. Средневековый роман: Происхождение и классические формы. – М., 1983. & 5. Михайлов А.Д. Французский героический эпос. Вопросы поэтики и стилистики. – М.: Наследие, 1995. – 360с. 6. Ружмон Дені де. Любов і західна культура / Пер. З франц. Я.Тарасюк – Л., 2000. – С.14-165. & Тема 3. Творчість Франсуа Війона (2 години). План 1. Поезія Ф.Війона як породження перехідної доби від середньовіччя до Відродження. 2. Ідейно-художня проблематика “Великого Заповіту”. 3. Становлення жанру балади у творчості Війона. 4. Значення поезії Війона для розвитку європейської літератури. Практичне завдання: v Прочитати поезії Ф.Війона (тексти додаються); v Визначити провідну тематичну спрямованість творів; v Визначити особливості жанрової будови (жанр балади). Література: основна: Вийон Ф.Полное собрание поэтических сочинений. – М.: Рипол Классик, 1998. – 448с. (чи будь-яке інше видання) < додаткова: Косиков Г.К. О литературной судьбе Вийона // Вийон Ф. Стихи: Сборник. - М.: ОАО “Радуга”, 2002. – С. 374-483. < Тема 4: Божественна комедія” Данте Аліґ’єрі “ (2 години). План 1. Життя та творчий шлях Данте. 2. “Божественна комедія” Данте як синтез середньовічної культури і як перший твір культури Відродження: Ø особливості жанру, джерела, композиція “Божественної комедії”; Ø ренесансно-гуманістичні та реалістичні риси “Божественної комедії”; Ø ліричне начало в “Божественній комедії” і образ автора; Ø особливості поетики “Божественної комедії”; Ø всесвітнє значення поеми Данте. Практичне завдання: v Прочитати поему “Божественна комедія”; v Дізнатися, чому твір називається “комедія”; v З’ясувати, в чому полягають композиційні особливості твору; v Виписати характеристики образів автора, Беатріче, Вергілія; прослідкувати ставлення героїв один до одного: автор – Вергілій, автор – Беатріче. Література: основна: Данте Аліг'єрі. Божественна комедія: Поема / Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України / Є.А. Дроб'язко (пер.з іт.і комент.), О.Б. Алексєєнко (передм.). – Х.: Фоліо, 2001. – 607с. (чи будь-яке інше видання) < додаткова: 1. Алексєєнко Олена Борисівна. “Божественна комедія” Данте Аліг'єрі, або Слово, що подолало час: Літературознавче дослідження. – К.: Веселка, 2005. – 31с. 2. Голенищев-Кутузов И. Н. Жизнь Данте и его малые произведения // Данте Алигьери. Малые произведения. - М., 1968. - С. 419-447. < 3. Давиденко Галина Йосипівна, Галка Тетяна Петрівна. Вивчення творчості Данте в школі: Метод. посібник / Глухівський держ. педагогічний ун-т. Кафедра зарубіжної літератури. – Глухів: РВВ ГДПУ, 2003. – 52с. Тема 5: Трагедія В.Шекспіра “Гамлет” (2 години). План 1. Ідеї Ренесансу та їх втілення в проблематиці трагедії. 2. Система образів у трагедії. 3. Особливості змалювання образів в композиції трагедії. Практичне завдання: Ø Визначте, в чому полягає складність і суперечливість образу Гамлета; Ø Визначте сутність конфлікту принца з королем, королевою, підданими; Ø Виписати з тексту трагедії образні вислови, порівняння, що несуть семантику розпаду, хворобливості, смерті; пояснити їх функціональне значення; Ø Виписати афоризми, звертаючи увагу на їх функцію. Література: основна: Шекспір Вільям. Гамлет, принц данський / Леонід Гребінка (пер.з англ.). – К.: Видавництво Соломії Павличко “Основи”, 2003. – 198с. (чи будь-яке інше видання) < додаткова: 1. Дубашинский И.А. В.Шекспир. – М., 1978. 2. Затонський Дмитро Володимирович. Вічна загадка Шекспіра: Літературознавче дослідження. – К.: Веселка, 2005. – 24с. 3. Захаров В. Об историческом фоне английской “Трагедии мести” на рубеже XVI-XVII веков // Шекспировские чтения. 1976. - М., 1977. < 4. Морозов М.М. Шекспир. – М., 1966. < 5. Чирков Н. Некоторые принципы драматургии Шекспира // Шекспировские чтения. 1976. - М., 1977. <
ЯкщоВи з тих чи тих причин пропустилипрактичне заняття, Ви можете його відпрацювати й отримати бали. Практичне заняття 1. Англійський героїчний епос “Беовульф”. Завдання 1. Основний сюжет “Беовульфа” постійно переривається відступами, присвячених змалюванню подій далекого минулого. У літературознавчому словнику-довіднику знайдіть визначення поняттям “сюжет” і “вставний епізод”. Як би ви визначили історію датського та гаутського родів, змальованих у “Беовульфі”: додаткова сюжетна лінія або вставний епізод? Доведіть свою думку. Завдання 2. Головний герой твору – гаут Беовульф. Проте в героїчній поемі згадується ще один персонаж з таким же ім’ям. Прочитайте уважно твір. Знайдіть згадки про ще одного Беовульфа. Як ви гадаєте, чи випадковою є поява додаткового персонажа з ім’ям Беовульф? У чому полягає, функція ще одного Беовульфа в творі? Обґрунтуйте свою думку. Завдання 3. У літературознавчому словнику-довіднику знайдіть визначення поняття “хронотоп”. Проаналізуйте хронотоп “Беовульфу”. З’ясуйте: v як замальовується художній час і простір твору; v як місце та час дії впливають на сюжет твору, на персонажів, значення твору v чи використовуються у творі пейзажні або речові деталі; яку функцію вони виконують; v чи допомагає місце та час дії визначити значення твору; v чи відтворює хронотоп картину світу у символіко-ідеологічному, ціннісному аспекті? Завдання 4. Одним з фонових персонажів твору є Унферт. Його ім’я означає “той, хто сіє розбрат”, “підбурювач”. 1. Знайдіть у творі епізод пов’язаний з цим героєм і проаналізуйте його функцію. 2. Унферт, як і Ґрендель убив своїх братів. Проаналізуйте та порівняйте цих персонажів. Практичне заняття 2. Жанр роману в середньовічній літературі. Роман про Трістана та Ізольду. Завдання 1. Сюжетна структура “Роману про Трістана та Ізольду” неоднорідна. У літературознавчому словнику-довіднику знайдіть визначення понять “середньовічний героїчний епос” і “лицарський роман”. 1. Спробуйте виділити епічні та романні елементи романної структури в “Романі про Трістана та Ізольду”. 2. Знайдіть в тексті твору риси, котрі характеризують Трістана: v як епічного героя; v як ідеального рицаря. Які риси (епічні або романні), на вашу думку, домінують. Чи є сполучення епічного та романного в структурі твору єдиним нерозривним цілим чи, навпаки, штучним і неузгодженим. Обґрунтуйте свою думку. Завдання 2. (виконання з авдання оцінюється максимально в 8 балів) Окремі сюжетні елементи “Роману про Трістана та Ізольду” мають типологічні паралелі з міфологічними переказами. Перечитайте давньогрецький міф про похід аргонавтів і про Тесея. 1. Проаналізуйте спільні та відмінні риси “Роману про Трістана та Ізольду” з вказаними міфологічними переказами. 2. З’ясуйте, чи є сюжет “Роману про Трістана та Ізольду” запозиченим чи оригінальним і унікальним. Обґрунтуйте свою думку. Завдання 3. В основі “Роману про Трістана та Ізольду” – конфлікт кохання Трістана й Ізольди з етичними та суспільними нормами своєї доби. У словнику-довіднику знайдіть визначення поняття “куртуазна література” та “куртуазність”. 1. Знайдіть у тексті твору та випишіть описи кохання, почуттів і поведінки, зумовленої почуттями головних героїв. Як ви гадаєте, чи є їх кохання куртуазним? Обґрунтуйте свою думку. 2. З’ясуйте, чи притаманна трагічність куртуазному коханню. Проаналізуйте кохання головних героїв роману з позиції трагізму. Завдання 4. У “Романі про Трістана та Ізольду” ставлення автора до головних героїв твору є неоднозначним. Проаналізуйте образ оповідача в творі. З’ясуйте: v чи виявлений оповідач, чи він розчинений у творі; v як близько або далеко у просторі й часі знаходиться оповідач від подій, які описуються; v чи це змінює погляд на події твору; v чи формулює оповідач загальний смисл твору; v чи він уточнює, збагачує конкретизує уявлення про загальний смисл твору? Якщо так, то які слова та висловлювання визначають його відношення до дійсності? v чи змінився б твір, як що був інший оповідач; v чи висловлює оповідач авторську думку. Проілюструйте свою відповідь цитатами з тексту. Зробіть висновки, щодо образу оповідача у “Романі про Трістана та Ізольду”. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.018 сек.) |