|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Виникнення і формування класичного лібералізмуЕтапи розвитку ліберальної ідеології 1.Виникнення і формування класичного лібералізму. 2.Сучасний або неолібералізм. 3.Перспективи розвитку лібералізму в ХХ ст. Виникнення і формування класичного лібералізму Політична ідеологія - це така політична доктрина, яка ідейно та концептуально аргументує претензії певної політичної сили на владу і прагне у відповідності з цілями здобуття влади підпорядкувати суспільну свідомість (особливо її політизований формат) своїм ідейно-світоглядним пріоритетам. У цій акцентованій спрямованості політичної ідеології на суспільну свідомість полягає її характерна ознака і відмінність як від ідеології взагалі, так і від національної ідеї. Історично виникнення класичного лібералізму пов'язане з появою нових для феодалізму соціальних спільностей власників. Та тоді свобода людини ще не вступає в драматичні відносини з новими капіталістичними відносинами, а розглядається як рівна, як свобода для всіх, а індивідуалізм -як розвиток і саомовираження особистості назустріч іншій особистості з огляду на загальну громадську справу. Філософ Бенжамін Констан стверджував, що свобода людини - це особиста громадянська свобода, утверджується не через владу народу, а через незалежність індивіда від державної влади. Права громадянина існують незалежно від державної влади і є для неї природними. Англійський філософ Ієремія Бентам розробив теорію утилітаризму. Провідна ідея вчення - принцип корисності. В основі всіх дій людини лежить практична вигода, тісно зв'язана з почуттям задоволення та уникнення страждань. Корисність здатна запобігти будь-якому злу і досягти блага. Корисність - основа соціальних відносин, формує соціальні якості людини. Кожен дбає про себе і визнає свою вигоду, а загальне благо є лише сукупність індивідуальних благ, дає «найбільше щастя найбільшій кількості людей». І завдання держави на основі корисності забезпечити найбільше щастя для найбільшої кількості людей.-Таку мету можна досягти через політику лібералізму, вільний розвиток капіталістичних відносин, демократизацію державних інститутів та структур. Загальне щастя і соціальна гармонія можливі в межах капіталізму завдяки вільній конкуренції приватних ініціатив. Класичний лібералізм категорично заперечував доцільність втручання держави в індивідуальне та соціальне життя, оскільки це порушує принцип відповідальності індивідів за свій вибір. Крім того, держава не в змозі забезпечити соціальну справедливість, оскільки вона уповноважує приймати рішення не народ, а чиновників, в результаті чого громадяни опиняються в несправедливій залежності від влади. Оскільки власними ресурсами держава практично не володіє, тому вона не має права втручатися у перерозподіл ресурсів - навіть маючи на меті таку благородну мету, як соціальна справедливість або благочинність. Ідеал класичного лібералізму - суспільство рівних прав і можливостей, в якому кожен, якщо він розумний і працьовитий, має можливість досягти життєвого успіху і суспільного визнання. Засновники лібералізму активно застосовували гасло французьких економістів-фізіократів В.Мірабо та В.Гурне "laissez faire et laissez passez" (в англійській версії, яка належить Ієремії Бентаму: "Leave us alone", буквально - "залиште нас у спокої"). Цей принцип вимагав ліквідації надмірних регламентацій економічного та приватного життя членів суспільства. Класичний лібералізм асоціюється з такими звичними для сучасного суспільно-політичного лексикону поняттями, як:
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |